Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gumme82
#309070
Hej
Har kigget lidt på den her til 7777 SONY 75" 4KKD75XG8096BAEP. Er det et godt køb eller skal jeg bruge lidt ekstra på et PANASONIC 75" TX-75FX780E?
Jeg er meget i tvivl. Så håber nogen kan hjælpe:)

Gorm
Brugeravatar
Af bbplayer
#309071
Andre siger pana er bedre der, så du skal nok springe Sony over denne gang.

evt. søg på dette forum og læs andres indlæg om 780E
Af Gumme82
#309080
George1 skrev: 17. jan 2020, 10:44 Til under kr 9000 finder du ikke noget bedre billede i 75"
Mener du Panasonic eller Sony tv'et?:) Panasonic koster 8999 og Sony 7777.
Brugeravatar
Af bbplayer
#309082
Det kan være vigtigt at påpege at pana leveres med et mindre ubrugeligt bruger platform baseret på noget du dårligt kender fra andre systemer.
Så forventer du en fleksibel platform som Android, er det måske værd at huske.

Derimod, sætter du en Apple TV til tv't så er du godt kørende eller en android boks, så kan pana's valg være lige meget der :)
Af Elox
#309084
Du får et 100Hz VA panel med Panasonic. Sony har et 50Hz VA panel. Panasonics smart tv Firefox My Home Screen mangler Apps i forhold til Sony Android smart tv . Se Flatpanels Guide: Den store streamingguide hvor der er et overblik over hvilke Apps der er. Så det kan godt være nødvendig at indvestere i f.eks. et Apple Tv 4K.
Af Supergris
#309085
Du kan være helt rolig, Panasonicen har et klart bedre billede end Sonyen, som du ikke umiddelbart kan se, blot ved at sammenligne specs..
Smart-TV-delen kan føles lidt forældet og lidt mangelfuld, men er nu alligevel ikke noget, jeg ville vælge TV efter, da der findes eksterne løsninger på markedet, der er klart bedre, og Netflix mm. fungerer som den skal...
Af Gumme82
#309089
Fedt! Tak for inputs. Bruger flittigt Chromecast, så det med apps er ligegyldigt for mig. Jeg tænker, at jeg så hellere må få købt en 4k Chromecast:D
Har lige reserveret Panasonic tv'et:)
Tak for hjælpen👍
Af Supergris
#309092
En Chromecast er nu ikke den bedste enhed til at streame film, da den ikke understøtter 24 Hz. Den laver alt om til 50 eller 60 Hz, så du vil opleve stutter, som nogle er mere følsomme over for end andre...
Af Gumme82
#309096
Supergris skrev: 17. jan 2020, 17:45 En Chromecast er nu ikke den bedste enhed til at streame film, da den ikke understøtter 24 Hz. Den laver alt om til 50 eller 60 Hz, så du vil opleve stutter, som nogle er mere følsomme over for end andre...
Åhhhh, hvad ville du så helt konkret anbefale mig?
Af Supergris
#309102
Du kan jo vente og se, om du er tilfreds, ellers er Nvidia Shield TV og Apple TV 4K de to, der normalt bliver anbefalet, men billigere alternativer findes også, dog mener jeg ikke, det er et sted, der skal spares, da jeg f.eks. bruger min Shield flittigt hver eneste dag...
Brugeravatar
Af bbplayer
#309108
Man behøver absolut ikke købe Shield for at få AndroidTV , så skal man have DV adgang til det medie man afspiller og det er vist fåtal medier som tilbyder det på Shield.

Så kan man, så er en Xiaomi Box S altså lige så værdig i kampen om at være din eksterne boks tilgang til AndroidTV.