Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#308923
Hej med jer,

Jeg er blevet lidt lun på Sony HT-ST5000 soundbaren og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål.

1. Er det Bluetooth der bruges til at forbinde soundbar med subwoofer?
2. Jeg bliver nødt til at placere subwooferen et stykke væk fra soundbaren (4-5 meter fra hinanden). Skal jeg være bekymret ift. om de kan holde parringen?
3. Vil støj så som mange trådløse netværk (2.4ghz) i nærheden have nogen indflydelse på forbindelsen mellem de to enheder?
4. Jeg kan se, at soundbaren er ved at være udsolgt på de fleste sider. Er den ved at ryge af markedet således jeg skal slå til nu?

På forhånd tak.
#308927
Sony har ikke nogen substitut for ST5000, så den burde ikke være på vej ud.

Jeg har testet den med godt 4 m afstand til subwoofer uden problemer, men det var ikke en længerevarende test, så hvordan den performer på lang sigt kan jeg ikke udtale mig om. 4-5 m lyder dog ikke af ret meget - især ikke hvis du ikke har eks. en væg imellem.
#308933
Tak for svar, Torben. Det lyder til, at det ikke bliver noget problem.

Grunden til jeg spurgte om den var på vej ud er forbi Elgiganten ikke længere forhandler den, Power har den kun i nogle af deres varehuse (ikke på onlinelager) og diverse andre forhandlere har den heller ikke på online lager.
#308939
Max afstanden kender jeg ikke, men wifi kan forstyre din sub
Heldigvis kan man skifte kanaler på Sony hvis det er tilfældet.
Måtte selv ud i det på min ST5000

Men du får en vellydene soundbar, men med meget lille atmos efekt.
#309016
I manualen kan jeg se, den største afstand, du har mulighed for at indstille i softwaren, er 10 m., men de anbefaler at placere subwooferen så tæt på soundbaren som muligt, da diverse ting kan forstyrre RF-signalet, hvor du kan skifte kanal, hvis der opstår problemer...
De snakker ikke sammen over hverken wifi eller Bluetooth, men RF (Radiofrekvens), som jeg skriver...