Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#308936
Som Yousee-kunde har jeg netop købt DPlay for fortsat at kunne se sport på bl.a. 6'eren.

Jeg har installeret DPlay som app på mit tv - et Sony XF9005 65" -, men når jeg ser fodbold via appen, hakker billedet utroligt meget.

Hvis jeg i stedet bruger DPlay-appen på min iPad og så bruger chromecast til at få billedet over på mit tv, så hakker billedet ikke nær så meget! (selvom det stadig ikke er helt perfekt).

Er der nogen, der kan forklare hvorfor? Eller endnu vigtigere; hvordan løser jeg problemet, så jeg kan se Dplay direkte på tv'et med et ordentligt billede?

Jeg har 100/20 mbit bredbånd fra Yousee - burde det ikke være hurtigt nok?
#308937
Årsagen er hz.

Jeg ved ikke hvad Sony apps kører nativt men nok 50hz, og hvor din Chromecast kan køre både 50 og 60hz, som du nok ser det bedre med.

Der er ingen løsning på det med apps direkte på tv, da du ikke kan skifte dette i apps eller indstillinger på tv.
#308951
Mener det gælder Sony i hvert fald. Kender ikke til AndroidTv på Philips og andre producenters varianter. Måske har nogle support for switching, det er i hvert fald specielt for Xiaomi Box S har også sine krav til dette, som også kører AndroidTV og de har også forsøgt at supportere det men det virker vist ikke helt optimalt.