Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
#308879
Bøvs...
Du skriver i tråden, du har et LG B8, men i en af dine tidligere tråde, søger du hjælp til kalibrering af et LG E8.
Jeg kan også se, du tidligere har kigget på store skærme (75" og 82").

Hvilket TV har du nu, og har du forsøgt at indstille det ordentligt?
Flere har foreslået dig at ofre en pro-kalibrering, som jeg også vil mene er en bedre løsning, end at gå ud at købe nyt TV, da der ikke er nogen nævneværdig forskel mellem 2018- og 2019-modellerne, med mindre du direkte har brug for HDMI 2.1, som reelt er den største forskel mellem LG OLED-TV fra 2018 og 2019...
Af PJ68
#308904
Supergris skrev: 13. jan 2020, 01:14 Bøvs...
Du skriver i tråden, du har et LG B8, men i en af dine tidligere tråde, søger du hjælp til kalibrering af et LG E8.
Jeg kan også se, du tidligere har kigget på store skærme (75" og 82").

Hvilket TV har du nu, og har du forsøgt at indstille det ordentligt?
Flere har foreslået dig at ofre en pro-kalibrering, som jeg også vil mene er en bedre løsning, end at gå ud at købe nyt TV, da der ikke er nogen nævneværdig forskel mellem 2018- og 2019-modellerne, med mindre du direkte har brug for HDMI 2.1, som reelt er den største forskel mellem LG OLED-TV fra 2018 og 2019...
hej jeg købte Sony i 2017 kan ikke lige huske model 65" men jeg bøvlede med tekst når jeg så viaplay og netflix med en hvid tåge uden om teksten ,sony kune ikke hjælpe med og så fik jeg at vide jeg skulle slå teksten fra og det læste jeg på nogle af anmeldelserne på på nogle tv de har det samme problem og der skriver de man slår teksten fra det kan jo ikke passe så fik jeg at vide køb et Oled tv så skulle problem være løst så jeg købte Lg E8 model fra 2018 65" men når jeg ser tv og film er der lidt slør på hurtige bevægelser det er der ikke på sony tvet ,der for har jeg kikket på nyt tv =)
Brugeravatar
Af bbplayer
#308913
Man kan måske overraskes over at du mener du ser noget , som flatpanels ikke mener er synligt på nye modeller, så måske skal de sidste fordomme om motion lige rives igennem med en god børste, og så læser du anmeldelser af 2019 skærmene du ser på, og finder ud af om du har fat i den rigtige ende eller om du skal se på en skærm med flere features (ikke opgraderinger som flatpanels mener trækker ned), eller om du skal mene motion på 2 OLED paneler som er ens, får Sony software løsning til at virke bedre idag.

Du skal vel ikke hænge dig i noget fra en model i 2017 . som du dårlig ved hvad model er, når det nu er OLED du taler om i 2020.

edit: Jeg glemte måske at nævne at du måske hellere skal se på 65XG9505 nu, som nok stadig er den foretrukne de næste måneder , når den næsten er en tro kopi af XF9005.
Af Supergris
#308918
Du skriver, du ikke har læst om, at Sony har problemer med hurtige bevægelser; har du læst nogle steder, at det skulle være tilfældet med LG?
Det du oplever med teksterne, er det, der bliver kaldt blooming, som opstår, da der ikke er zoner nok, så lyset fra en nabozone med stærkt lys lyser ind i zonen ved siden af.
Dette er noget de fleste LCD er præget af, så at kigge på en nyere model LCD (XG9505) er nok ikke den rette vej, når han ellers er glad for OLED.
Hvis du synes, du er plaget af slør på hurtige bevægelser, hvorfor tager du så ikke imod tilbuddet og får lavet en pro-kalibrering, som du er blevet foreslået, og selv tidligere har spurgt til?
Hvis du selv har mod på det, er jeg er også ret sikker på, det kan løses, hvis du leger lidt med motion-indstillingerne, og du vil næsten sikkert ikke opnå nogen forbedring i den retning, ved at købe nyt TV.
Da der nu er tale om E8 og ikke B8, så er der vel også design at tage hensyn til, da jeg vil tro, du har valgt E8 af en årsag?
Hverken Sony KD-65AG9 eller LG 65E9 er helt billige, og C9 har jo et anderledes design end dit nuværende TV...