Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af smolinsk
#308799
Jeg har lige købt mig et nyt LG tv men når jeg vil se Sport eller netflix streaming så er der slowdown og det lagger. Har et langt net stik ledning fra min router i stuen ind i soveværelset som jeg sætter til min bærbar jeg tager med ind i soveværelset og alt køre fint og har altid gjort det, men lige så snart jeg sætter HDMI til tv så bliver forbindelsen dårlig begge veje, også selve afspilningen på pcen lagger lige pludselig når HDMI stikket er i pc op til tv, giver ingen mening, hvordan kan HDMI stikket gøre forbindelsen dårlig fra Router til pc? kunne forstå hvis det kun var på tv skærmen/billedet at HDMI stikket drillede... Måske lidt forvirrende, men kan ikke helt forklare det på andre måder.

Noget cikanere ligepludselig min netforbindelse når HDMI stik er i PC op til det nye LG tv...
Af Beckham
#308805
Hvilken bærbar har du? Og er der et ordentlig grafikkkort i? Har set tidligere at nogle bærbarekan have svært ved at håndtere både skærmen på bærbaren og en ekstern skærm. Har du prøvet bare at lade den køre med den eksterne skærm?
Af smolinsk
#308809
Har en Lenovo Intel core i7

Bare underligt den havde ingen problemer på mit gamle tv, altså at slukke for comp skærmen så jeg kun har tv skærmen kørende med pc billedet? Hvordan gør jeg det? Dual skærm af en art? Og så slukke for den ene part..
Af Beckham
#308816
Ok...i7...så er der i hvert fald nok processorkraft. Spørgsmålet er så hvilket grafikkkort du har i den? Der kan måske også være noget omkring opløsningen.

Sender den automatisk billedet op på den store skærm når du sætter HDMI kablet i? Alle bærbare har jo en knap hvor kan sætte skærmene op....dvs. vælge om den skal køre på bærbar skærm, begge skærme eller kun den eksterne. Den ligger typisk oppe på F tasterne.