10. jan 2020, 15:05
#308786
Hej.
I forbindelse med køb af et LG 65B9 hos Elgiganten, blev jeg tilbudt 3 års udvidet reklamationsret til halv pris (499 kr.), som jeg dog opfattede som en garanti, da jeg spurgte direkte ind til, om det dækkede burn in, hvilket medarbejderen svarede ja til.
Jeg så det som nogle penge, der var fornuftigt givet ud, set i forhold til prisen på varen; efterfølgende har jeg så fundet ud af, der egentlig kun er tale om en reklamationsret, som jeg ved, normalt ikke dækker dette, men det bliver i nogle tilfælde alligevel dækket på goodwill.
Jeg har flere gange forsøgt via deres chat at få afdækket, om burn in er dækket af reklamationsretten, men de afbryder hver gang forbindelsen, og skriver, det ser ud til, jeg har forladt samtalen.
Jeg har så efter flere forsøg telefonisk kommet igennem direkte til Elgiganten, hvor jeg flere gange blev stillet om til LG (Det viste sig, man skulle svare, at man var interesseret i at købe en vare, i stedet for at sige man allerede havde købt en vare), hvor hun ikke kunne give mig et direkte svar, på trods af, der var tale om et alment spørgsmål, men ville vende tilbage i løbet af en uges tid.
Da jeg ikke kunne få et svar på et direkte spørgsmål, ville jeg i stedet spørge herinde, om der er nogle, der kender mere til dette, derfor denne tråd.
Jeg er klar over, der er tale om en reklamationsret og ikke en garanti, men det var bare ikke det, medarbejderen i Elgiganten oplyste direkte adspurgt.
Der er fortrydelsesret på aftalen, hvor jeg er i tvivl om, om den overhovedet er noget værd, eller er det penge lige ud ad vinduet?
I forbindelse med køb af et LG 65B9 hos Elgiganten, blev jeg tilbudt 3 års udvidet reklamationsret til halv pris (499 kr.), som jeg dog opfattede som en garanti, da jeg spurgte direkte ind til, om det dækkede burn in, hvilket medarbejderen svarede ja til.
Jeg så det som nogle penge, der var fornuftigt givet ud, set i forhold til prisen på varen; efterfølgende har jeg så fundet ud af, der egentlig kun er tale om en reklamationsret, som jeg ved, normalt ikke dækker dette, men det bliver i nogle tilfælde alligevel dækket på goodwill.
Jeg har flere gange forsøgt via deres chat at få afdækket, om burn in er dækket af reklamationsretten, men de afbryder hver gang forbindelsen, og skriver, det ser ud til, jeg har forladt samtalen.
Jeg har så efter flere forsøg telefonisk kommet igennem direkte til Elgiganten, hvor jeg flere gange blev stillet om til LG (Det viste sig, man skulle svare, at man var interesseret i at købe en vare, i stedet for at sige man allerede havde købt en vare), hvor hun ikke kunne give mig et direkte svar, på trods af, der var tale om et alment spørgsmål, men ville vende tilbage i løbet af en uges tid.
Da jeg ikke kunne få et svar på et direkte spørgsmål, ville jeg i stedet spørge herinde, om der er nogle, der kender mere til dette, derfor denne tråd.
Jeg er klar over, der er tale om en reklamationsret og ikke en garanti, men det var bare ikke det, medarbejderen i Elgiganten oplyste direkte adspurgt.
Der er fortrydelsesret på aftalen, hvor jeg er i tvivl om, om den overhovedet er noget værd, eller er det penge lige ud ad vinduet?