Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af -claus-
#308721
bbplayer skrev: 9. jan 2020, 15:05
-claus- skrev: 9. jan 2020, 14:38 Hej BBplayer
Jeg refererede til detaljer i dyb sort. Jeg kan læse på diverse test at LG stadigvæk har lidt issues der.
Jeg tror ikke noget som er slukket og sort, kan blive mere mørkt end det. Måske diode som du tænker på men sort som slukket, der er da vist ikke meget at komme efter, det bliver jo BtB :)
Jeg tror vi snakker om forskellige ting. Jeg er godt klar at et oled kan lave sort baggrund, da den slukker led'erne. Jeg snakker om området lige over sort. Som f.eks 5-20 ire.
#308732
-claus- skrev: 9. jan 2020, 15:23
aalb1970 skrev: 9. jan 2020, 14:53
-claus- skrev: 9. jan 2020, 14:40 Ville et Panasonic TX-55GZ960E til 10000 kr være et bedre køb?
Nej. Sammenlignet med LG er der ingen nævneværdige forskelle i billedkvalitet, og Panasonic understøtter ikke HDMI 2.1.
Der er vel stadigvæk forskel på, hvordan kildematerialet behandles og fremvises, samt forskel på farveprofiler. Ellers tager jeg helt fejl?
LG og Panasonic anvender de samme OLED paneler fra LG Electronics, hvilket sætter en begrænsning for, hvor stor forskel der kan være. Hvis den findes, er den i praksis marginal. Jeg vil derfor anbefale at vælge efter kriterierne pris og features, og her er LG p.t. et mere attraktivt valg end Panasonic.
#308740
Jeg tror det er "black crush", du hentyder til, som er et problem, der burde være løst, så ved ikke, hvor du har din information fra?
Jeg kan godt huske, der var nogle, der havde problemer med at vise 5 % sort på et prøvebillede, hvis det er det, du tænker på?