Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#307944
Hvis du synes at det er spændende at kigge på chips med en masse integrerede funktioner, er det sikkert interessant.
Nu om dage er det softwaren, der er det spændende (for nørder).

MM
#308453
Bang & Olufsen skriver - Bag højttalernes covere skjuler sig et kraftfuldt Bang & Olufsen
lydcenter, (der straks fanger din opmærksomhed). Tryk her.

Billede
Så lad os da se herlighederne, bag disse covere, om end
Millemis syntes det er uinteressant, må i gerne sende billeder.
#308500
Hvad vil DU med dem - lyt hellere.....det er vel det et højtalersystem er til.
Eller mener du at kunne bedømme hvordan/hvor godt et sådant system er ved blot at glo på nogle billeder af indmaden dér.
Lyt, kære Peter Pan, lyt —— op af stolen og find et sted, hvor de kan demonstere det lydcenter ordentligt.

MM
#308503
I må gerne sende billeder af lyd centers opbygning, så også Millemis kan få syn for sagen. O_O
Et alternativ kan jo være -

Yamaha CX-A5200 Forforstærker - Yamahas nye processor er et overflødighedshorn af features
pakket ind i lækkert design og med topklasse komponenter hele vejen igennem. Den er designet
til at levere topklasse-lyd i både surround og stereo. Pris 19.999. DKK - Tryk her.

Der bliver bestemt overskud til en aktiv kvalitets centerhøjttaler, og de nødvendige adapter kabler, da prisen er en tredje del af hvad alene B&O's Harmony sound center koster.
På CES-messen 2020 vil LG Display fremvise seneste OLED TV-koncepter, som kan være på vej
ud til forbrugerne - Heriblandt er LG's 48-tommer OLED klar. En TV størrelse der passer mig langt bedre.
#308520
Tak Millemis. "mjav" Ser du heller ikke på motoren før du køber ny bil. :D
Da mit BeoVision 7-40" Mk III TV ikke holder evigt, forbereder jeg mig blot
på mit næste setup. Bliver et det LG TV 48" OLED C10, & Surround preamplifier
Yamaha CX- a5200, det vil tiden vise. Jo længere mit BV 7-40" Mk III holder,
jo flere brugbare nyheder vil der dukke op. Da jeg godt kan lide at kreere billeder,
bliver dette nok ikke det sidste du ser fra mig, så længe min Windows 7 holder.

Billede
#308531
Peter Pan skrev: 6. jan 2020, 14:46 Tak Millemis. "mjav" Ser du heller ikke på motoren før du køber ny bil. :D

Da jeg godt kan lide at kreere billeder,
bliver dette nok ikke det sidste du ser fra mig, så længe min Windows 7 holder.
Jo, men da langt fra som det første - jeg foretrækker at prøvekøre bilen.
Det er jo kørsel, den skal bruges til.

Mht billederne - det er da godt at have en hobby.....drøm du bare videre :)

MM
#308546
Skulle det have undgået jeres opmærksomhed, er et BeoVision TV et TV fra LG.
Nyt fra CES 2020.
LG CX, som erstatter C9, er nu den mest omfangsrige serie. Den spænder fra det nye,
mindre 48-tommer format op til 77-tommer. 48-tommer udgaven. - "Denne 4K UHD-version
(model OLED48CX) gengiver endnu skarpere billedkvalitet med sine over 8 millioner pixels
på en 48-tommer skærm, hvilket svarer til samme pixeltæthed som på et 96-tommer 8K TV,"
pointerede selskabet.

Disney+ og Apple TV app
Skærmene har seneste version af webOS-platformen (versionsnummeret blev ikke oplyst),
som for nylig fik tilgang af Disney+ app'en, foruden apps til Netflix, HBO, YouTube, Viaplay
m.fl. Der mangler fortsat en app til DRTV.

I år vil Apple og LG desuden udrulle Apple TV app'en, som skal benyttes for at få adgang til
streamingtjenesten Apple TV+ samt iTunes-film og Apple TV-kanaler. LG oplyser, at app'en
bliver tilgængelig til 2020, 2019 og 2018 LG TV. 2018-modellerne var ikke del af den oprindelige
udmelding, så LG har, i hvert fald delvist, lyttet til købernes kritik. Læs mere her. -

2019. Enheder, der under­støtter Apple TV-appen. Tryk her.
#308554
Peter Pan skrev: 7. jan 2020, 06:05 Skulle det have undgået jeres opmærksomhed, er et BeoVision TV et TV fra LG.
Det bliver ikke mere rigtigt af, at du gentager dette i en uendelighed.

Og det bliver ikke mig, der skal overbevise dig om, at tv-delen rigtigt nok er fra LG, men lyddelen (inklusive alt, hvad der har med input-sektionen/PUC, NL-integration osv), den samlede betjening med en BeoRemote One og samarbejdet mellem lyd og billede samt designløsningen er fra B&O.

Det vil aldrig lykkedes - dertil er du alt for bedrevidende og frem for alt stædig.

Og egentlig kan jeg ( læs: vi) være ligeglad/e med det - drøm bare videre om forgangne B&O-tider.

P.S.
Og så synes jeg iøvrigt at det er fantastisk, hvis alt det nye ved LG’s tv kan komme B&O-brugerne til gavn.
Peter Pan ved ikke, hvad han går glip af :p

MM
#308565
@ "mjav". Hvad bliver DIT næste indkøb - udviklet og distribueret af Bang & Olufsen.
Læs B&O's farvestrålende online brochure, og stoler på god lyd og holdbarhed.
Hvem overtager Bang & Olufsens garantidækning, den dag de lukker. ?
#308600
Peter Pan skrev: 7. jan 2020, 13:25 @ "mjav". Hvad bliver DIT næste indkøb - udviklet og distribueret af Bang & Olufsen.
Læs B&O's farvestrålende online brochure, og stoler på god lyd og holdbarhed.
Hvem overtager Bang & Olufsens garantidækning, den dag de lukker. ?
Linie 1: Nu får vi se, hvad der kommer - ellers har jeg stort set, hvad jeg skal bruge p.t.
Linie 2: Ved ikke, hvad du mener med det?
Linie 3: Mon ikke både du og jeg ‘lukker’, inden B&O lukker :D

MM
  • 1
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 326