Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ultra
#305478
Er det bare mig...?
Hold op hvor er DR blevet "træls" efter opdatering. Ser ofte nyhederne derpå og når der er noget som jeg lige vil "spole" henover er der nu mørk skærm med info om hvad denne udgave handler om. Fornemmer også det virker mere træg med at "spole" end før.

Oplever i det samme?
#306926
Jeg oplever at dr’s nye plat form går istå, og vender tilbage til forsiden, så man skal starte programmet forfra igen, det er ret irriterende.
Dr. erkender at der er et problem med “appletv” og dr’s nye platform, og at de arbejder på en løsning.
Er der andre som oplever noget lignende.
Af ultra
#306950
Hvor erkender de det henne? Har skrevet til dem og jeg fik svar at de ville sende det til udvikler og de vil kigge på det... men ikke mere derfra.

Det er godt nok øv den måde det virker på nu..
#306951
Jeg synes, at brugerfladen ude i indholdslisterne er løftet, men videoafspilleren har flere problemer. Udover træls spoling, så oplever jeg også, at topmenuen er en klar nedgradering. Den glider ikke længere nede og man skal nu swipe op to gange for at få den væk. DR bør bruge Apples standard-topmenu. Videoafspilleren understøtter heller ikke AirPlay-lydoutput til AirPlay-højttalere.

Oplever desuden et lign. problem som Ntslagelse. Går man ud af app'en, så husker app'en ikke hvor man var sidst. Den 'genstarter'. Det er særligt irriterende, når man lige springer over på en anden kilde - f.eks. en PlayStation - og så vil vende tilbage til det man har set på DR.

Hvis vi kan samle problemerne sammen i listeform i denne tråd, så vil jeg gerne gå videre med listen til DRTV's tekniske udviklere.
#307137
ultra skrev: 5. dec 2019, 06:13 Hvor erkender de det henne? Har skrevet til dem og jeg fik svar at de ville sende det til udvikler og de vil kigge på det... men ikke mere derfra.

Det er godt nok øv den måde det virker på nu..
Jeg fik fra dr’s program service besked om, at der vat et af dr erkendt problem i samspillet med dr’s nye set up og appletv, og at der blev arbejdet på det.
Om det er sandheden, at de abejder på det eller det blot var for at lukke samtalen, er jeg usikker på.
Brugeravatar
Af Naiera
#307800
Ja, det ser muligvis pænt ud, men det er ikke blevet bedre at bruge. Hvem designer sådan nogle apps, og har de aldrig brugt et Apple TV 4 før?!
#307822
Jeg har også lige skrevet til dem. Problemerne er:

- Man kan ikke længere spole med andet end Apples egne fjernbetjeninger, det kunne man før. Årsagen er måske ikke officiel Apple videoafspiller i den nye app.
-App gemmes ikke i ram og nulstiller hver gang, man forlader den.
-Thumbsnails for "Min liste" er meget små og de er ikke arrangeret efter nye programmer først, det var tilfældet før.

Det var lige det, jeg kunne se / komme på.
#308591
Stadig meget buggy. Nogle der ved om DR arbejder på det?
Det er noget bøvl at spole også med Apples egen fjernbejening.
Jeg har set “hak” ved amerikansk materiale, det kunne appen godt finde ud af før, når den stod til 50hz.
#309571
Jeg skrev til DR igår. Tror dog ikke, jeg får svar:

"Hej. Jeres nye opdaterede app er god på en række punkter, men har også nogle irriterende ting.

F.eks. Skal jeg nu scroller meget langt, hver gang jeg vil finde TV-AVISEN i mine favoritter. Før lå de i den rækkefølge der kom nye udsendelser i, imens nu ligger de i den rækkefølge, de er tilføjet efter. Derfor bliver der længere pg længere til f.eks. TV-AVISEN hver gang, jeg tilføjer en ny favorit.

Mit forslag er: gør det ligesom før, hvor nyeste programmer lå først. Lav ikonerne større, de er for små nu.
Desuden: lig favoritter på forsiden, sådan at du hurtigt kan tilgå dem.
Ligeledes må DR live gerne ligger som noget af det første, du ser på forsiden."

Det irriterer mig også grænseløst, at appen starter forfra, når man forlader den. Det glemte jeg at tilføje til min mail.
#309574
Listen ser indtil videre sådan her ud. Har jeg overset noget?

- App skal reloade næsten hver gang man åbner den.
- Spoling fungerer ikke med fjernbetjeninger, der styrer Apple TV via HDMI CEC
- Topmenu under afspilning er meget klodset; mangler animation og kræver to swipes at få væk
- Min Liste har små thumbsnails, ikoner er meget små og rækkefølgen er omvendt
- Generelt er teksten en tand for lille ift. at der er en TV-brugerflade, der læses fra afstand
- Indhold signaler ikke Hz og dynamikområde, så brugere med Apple TV indstillet til 60Hz eller HDR som standard får forringet afspilning da match-funktionerne ikke tages i anvendelse.
- AirPlay lydoutput ikke supporteret
- Load-ikon kommer til tider gange frem på DRs live-kanaler selvom streamingen forsætter

EDIT: Opdateret med sidste punkt.