Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kamikazedk
#307434
Rasmus Larsen skrev: 13. dec 2019, 12:16 Hmm, er jeg den eneste som synes, at Disney+ hurtig bliver en kende 'tomgangsagtig'? Det er altså et rimelig begrænset katalog, særligt hvis man som mig ikke er til Marvel. Der kommer meget lidt nyt indhold og ventetiden på de nye biograffilm hænger lidt som en tung sky over tjenesten. Vi holder fast herhjemme fordi de yngste ser Disney og Pixar-film igen og igen, men ellers så ville jeg nok tage Disney+ i korte perioder af gangen.

Jeg tror altså, at Disney skal op i et helt andet investeringstempo, hvis de skal følge med Netflix. Og så droppe det her pjat med at der går adskillige måneder før deres film kommer på Disney+.
Jeg er helt enig. Var rimelig psyched da jeg fik det op at køre via Getflix, og tænkte det var megafedt at jeg havde fået det til at fungere. Men da jeg så havde set de to første afsnit af The Mandalorian (som er rigtig fed!) som lå tilgængeligt da jeg fik adgang, var det efterfølgende bare sådan lidt "meh". Er kæmpe Marvel-fan, men med en travl hverdag med børn og arbejde, sætter man sig ikke bare lige og ser 2,5 timers lange film. Vi ser som udgangspunkt serier, og der er Disney+ meget tyndt belagt pt. Jeg regner med at jeg opsiger igen, når The Mandalorian er afsluttet, og så kan jeg tegne abonnement igen en gang imellem hvis vi får lyst, eller når de nye Marvel-serier kommer.

De har naturligvis et kæmpe bagkatalog af film, men det har Netflix også. Og det er bare primært bare serierne vi bruger. Når vi er færdige med én serie, jamen så tager vi en ny som vi kan stene igennem over en kortere eller længere periode. Tænker derfor også, at vi skal have adgang til Apple+ på et tidspunkt, og sluge de serier der har relevans der, men det bliver også for korte perioder af gangen.

Netflix beholder vi, og jeg kan ikke slet ikke se os opsige det, selv for kortere perioder. Også fordi der ligger rigtig meget godt indhold til børn derpå.
Af emilth
#307776
Man kan få HD- & 4K-kvalitet ved at skifte til default DNS efter man er logget på i Disney+-appen med f.eks. Getflix's DNS (i hvert fald på Apple TV). Disney+-appen tjekker åbenbart kun DNS ved login og ikke når den starter film/serier.
  • Konfigurer Apple TV med f.eks. Getflix's DNS
  • Åbn Disney+-appen
  • Skift DNS-indstillinger til auto
  • Nu kan du se film og serier i fuld kvalitet
Det er lidt besværligt at skulle skifte DNS frem og tilbage, met virker fint heroppe i Grønland, hvor jeg nu kan se i 4K mod langt under 720p tidligere, så det skulle fungere lige så godt i Danmark.

Jeg fandt fremgangsmåden hos AVForums: https://www.avforums.com/threads/disney ... t-27608058
Af lommeregner
#307779
Jeg har aldrig haft dårlig kvalitet ved brug af smartdnsproxy.
Sjovt havde opsagt mit Disney+ abonnement og ville forny det idag. Kunne købe gennem min danske iTunes og betale med dansk betalingskort.
Brugeravatar
Af Naiera
#307799
emilth skrev: 20. dec 2019, 18:27 Man kan få HD- & 4K-kvalitet ved at skifte til default DNS efter man er logget på i Disney+-appen med f.eks. Getflix's DNS (i hvert fald på Apple TV) ...

Jeg fandt fremgangsmåden hos AVForums: https://www.avforums.com/threads/disney ... t-27608058
Så skal jeg en dag spænde hjelmen og se de sidste fire afsnit af Mandalorian på denne måde :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#310649
Apropos The Mandalorian, så vil første sæson 1 ikke være at finde i sin helhed på Disney+ ved europæisk lancering. Det bekræfter Disney UK i dag. Afsnit vil i stedet udkomme ugentligt.

Disney UK har tilsyneladende heller ikke The Simpsons med ved lancering. Ved ikke om det samme gælder andre europæiske lande.
Brugeravatar
Af bendix
#310650
Nogle det ved om Bitraten er blevet bedre igen på HDR? Jeg droppede mit abonnement sidste år pga de udfordringer som var?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8