Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Rødtop
#307289
Hej,
Jeg er den lykkelige ejer af et godt surround anlæg, og et dejligt LG OLED 55E6V,
og jeg overvejer en B&O højtaler til, f.eks. beolab 7-2 ?
Ville de kunne forbindes uden at involvere anlægget?
Jeg læste at C modellen havde noget installeret, men gælder det også V ?
Brugeravatar
Af Millemis
#307298
Hvis du sender lyden til dit surround-anlæg(sikkert via HDMI), kan du ikke samtidigt bruge en anden lydudgang fra tv’et.
Alt efter, hvordan din recever er skruet sammen, kunne du måske tilslutte den dér som en ekstra zone eller blot som en højtaler lige som dine øvrige højtalere.
(Du får dog brug for en adapterkabel/trigger-løsning)

Er lidt nysgerrig på, hvad der får dig til at ønske en 7-2 i setup’et?

MM
Af Rødtop
#307322
Min kone gider ikke tænde for receiveren ☺️
Der var en, der nævnte at 7-2 skulle være fin,
men jeg kender ikke de forskellige modeller
særlig godt
Men det skulle forbindes udenom anlægget
(der består af store JBL enheder 5.1)
Så når jeg ser film, er det koblet til)
Brugeravatar
Af Millemis
#307357
Du kan prøve om du får lyd ud fra hovedtelefonudgangen samtidigt med at der er forbindelse med receiveren.
Hvis ja, kunne du bruge den til ‘konens BL7.2’.......hovedtelefon-udgangen er jo volumereguleret via tv’et remote.

Min kone gider ikke tænde receiveren’........hvordan er den da tilsluttet/er det en gammel receiver —— de fleste moderne receivere tænder vel gennem HDMI/CEC (hvis konfigureret til det)!

MM
Af Rødtop
#307365
Tak for tippet, dovenskaben skyldes sandsynligvis, at det er aktive højtalere, der skal have tændt for strømmen manuelt, inden der er rigtig vellyd i 🤔☺️
Beolab 7-2 har et dejligt design, men jeg ved ikke om 7-2 er den bedste enhed til at forbedre tvlyden i et elegant design
Brugeravatar
Af Millemis
#307369
Tja, det er vel et eksempel på et af de mere obskure ønsker :(

Jeg har tidligere betegnet den gummibamse som et misfoster..........principet i den akustiske linse er jo helt misforstået, når man/Peter Pan tænker denne ‘gemt’ inde i højtaleren.
Hvordan skulle det kunne virke?

Det er en ommer!

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#307370
Rødtop skrev: 11. dec 2019, 21:44 Tak for tippet, dovenskaben skyldes sandsynligvis, at det er aktive højtalere, der skal have tændt for strømmen manuelt, inden der er rigtig vellyd i 🤔☺️
Beolab 7-2 har et dejligt design, men jeg ved ikke om 7-2 er den bedste enhed til at forbedre tvlyden i et elegant design
Mht forbedring af tv-lyden.....tja, det må du vel selv bedømme - det var den du spurgte ind til.

Mht også at skulle tænde for højtalerne manuelt - ja, dér har jeg da medlidenhed med din frue.
Hvorfor gøre det så besværligt......min frue har aldrig brokket sig - ét tryk på remoten er her hos os nok til at alt, hvad der skal ske, også sker :)

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#307938
Tja, det blev der altså ikke noget ud af.
Og du sparede de 400.000 kr.....
.....så der kan blive råd til både en BV Harmony/65”, en ny Hotel Toyota og andet godt.

Ja, sådan set er en BV Harmony ligefrem ‘et virkeligt godt køb til en rimelig pris’.

Havde du virkelig tænkt dig at skulle være forsøgskanin for LG :(

MM
#307940
Billede

Da jeg i sin tid købte BeoMaster 4400, viste B&O stolt den tekniske opbygning frem.

Billede

Er det muligt, på samme måde at se den tekniske opbygning af Harmony soundcenter. ?
Vi er jo stadig en del nørdet, med interesse for dette.
  • 1
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 326