Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#307132
SealDK skrev: 7. dec 2019, 17:51 3. En form for "lag" ind imellem... har bemærket det med signal fra Satelit Boxen (HD signal, fra en VU4+ Zero satbox) - som om billedet lige hakker i små "stutter"/stød, et kort øjeblik.
Husk, din VU+ ikke sætter hz op standard til 50hz men AUTO , og det kan fejle afhængig af den opløsning du vælger (eller auto).
Jeg kører personligt 1080p/50hz , eller 2160p/auto her.

Måske hjælper det dig.
#307176
bbplayer skrev: 8. dec 2019, 11:21
SealDK skrev: 7. dec 2019, 17:51 3. En form for "lag" ind imellem... har bemærket det med signal fra Satelit Boxen (HD signal, fra en VU4+ Zero satbox) - som om billedet lige hakker i små "stutter"/stød, et kort øjeblik.
Husk, din VU+ ikke sætter hz op standard til 50hz men AUTO , og det kan fejle afhængig af den opløsning du vælger (eller auto).
Jeg kører personligt 1080p/50hz , eller 2160p/auto her.

Måske hjælper det dig.
Hey BBPLayer,

Tak for input, og lyder som om du har fat i noget der - så forstår jeg ret at du siger man skal slå AUTO fra VU+, og stille til 50Hz som standard ?
(eller er det bare at forsøge sig frem med hvad der virker bedst)

Jeg fik iøvrigt fulgt anvisning med setting fra Rtings, skal lige have fulgt op/justeret lidt mere på "auto motion menu" mht blur reduction og judder reduction indstillingerne - men følte umiddelbart at det afhjalp en del.
#307177
Beckham skrev: 8. dec 2019, 11:14 Mon ikke lidt indstilling kan afhjælpe problemet?
jo opfatter også det har hjulpet, men måske skal/kan fintunes lidt mere.
#307315
Du skal huske at når du bruger indstillinger fra test at du stopper ved white balance. De tal er individuelle fra skærm til skærm og kan ligeså godt gøre dine skærmindstillinger dårligere som bedre. Så lad være med at røre ved dem.
#307318
SealDK skrev: 8. dec 2019, 20:49
bbplayer skrev: 8. dec 2019, 11:21
SealDK skrev: 7. dec 2019, 17:51 3. En form for "lag" ind imellem... har bemærket det med signal fra Satelit Boxen (HD signal, fra en VU4+ Zero satbox) - som om billedet lige hakker i små "stutter"/stød, et kort øjeblik.
Husk, din VU+ ikke sætter hz op standard til 50hz men AUTO , og det kan fejle afhængig af den opløsning du vælger (eller auto).
Jeg kører personligt 1080p/50hz , eller 2160p/auto her.

Måske hjælper det dig.
Hey BBPLayer,

Tak for input, og lyder som om du har fat i noget der - så forstår jeg ret at du siger man skal slå AUTO fra VU+, og stille til 50Hz som standard ?
(eller er det bare at forsøge sig frem med hvad der virker bedst)

Jeg fik iøvrigt fulgt anvisning med setting fra Rtings, skal lige have fulgt op/justeret lidt mere på "auto motion menu" mht blur reduction og judder reduction indstillingerne - men følte umiddelbart at det afhjalp en del.
Jeg bruger 50hz på de kanaler, og har egentlig ikke 2160p, kun til test.