Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#306686
Jeg har købt ovenstående tv og har været i gang med at kalibrere det. Når det kommer til hvidbalance, så er den del af menuen ikke tilgængelig og jeg kan derfor ikke komme ind og ændre den del af indstillingerne.

Nogen der ved hvad jeg skal gøre her?
Vedhæftede filer
CEC737FF-9431-4887-9456-D61037F2247F.jpeg
CEC737FF-9431-4887-9456-D61037F2247F.jpeg (1.9 MiB) Vist 5319 gange
#306709
KLO skrev: 1. dec 2019, 08:15 Jeg har købt ovenstående tv og har været i gang med at kalibrere det. Når det kommer til hvidbalance, så er den del af menuen ikke tilgængelig og jeg kan derfor ikke komme ind og ændre den del af indstillingerne.

Nogen der ved hvad jeg skal gøre her?

Hvilken kalibrering bruger du?
#306718
Jeg tillader mig lige at komme med et godt råd :)

Billede profiler som Ekspert Lys/Mørk - Biograf eller TechniColor er ret præcise fra fabrikkens side af, derfor jeg vil jeg anbefale jer ikke at lave noget ændringer i hvidbalance eller farvestyringssystem, det er fordi der er tale om meget panel specifikke værdier og hvis du/i ikke har nogen måleenhed til verificere om de ændringer i indtaster er korrekte så famler man mildt sagt i blinde og ender nemt med at gøre billedet mindre korrekt end hvis man slet ikke havde indtastet noget under de to menu punkter.
#306720
Blackspot4200 skrev: 1. dec 2019, 13:56 Jeg tillader mig lige at komme med et godt råd :)

Billede profiler som Ekspert Lys/Mørk - Biograf eller TechniColor er ret præcise fra fabrikkens side af, derfor jeg vil jeg anbefale jer ikke at lave noget ændringer i hvidbalance eller farvestyringssystem, det er fordi der er tale om meget panel specifikke værdier og hvis du/i ikke har nogen måleenhed til verificere om de ændringer i indtaster er korrekte så famler man mildt sagt i blinde og ender nemt med at gøre billedet mindre korrekt end hvis man slet ikke havde indtastet noget under de to menu punkter.

Tak for den info👍👍