Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#305711
jng skrev: 19. nov 2019, 17:41 Det virker heller ikke her (Stofa). Jeg synes også, det fremgår af de tidligere indlæg, at det er for yousee og DVT-T, problemet er 'løst'. Hvis Stofa havde en smule format, sagde de til DR "Lav det!". Det vigtigste for Stofa er, at regningssystemerne kører. Alt andet er betyder mindre.
Nu ved jeg ikke lige hvilket tv du har, men virker fint her med Stofa.
#305760
Torben Rasmussen skrev: 20. nov 2019, 10:56 Jeg er mindre vild med, at deres DR-logo nu er blevet rødt i toppen... Det skal nok give problemer for visse OLED-ejere jf. de indlæg vi ser mht. News og Kanal5.
Så vidt jeg kan se logoet på DR 1 lettere transparent og dermed langt fra så skadeligt som hvis det havde været solidt rødt.
#305765
bbplayer skrev: 20. nov 2019, 09:05 Vrøvl,
Hvis DR følger specs for HbbTV og nogle producenter ikke har gjort det fordi der ikke var test materiale dengang, så er det producenterne som skal tage sig sammen og nu vises at de har gjort det dårligt.

Man retter ikke sin applikation til at fungere dårligere, hvis udfaldet bliver at det så kan risikere at nyere modeller hvor det virker og ja, den useragent skriver det samme som f.eks "SmartTV2019", Så virker det ikke mere. Så er det jo umuligt at komme videre, og hvad så med nyere skærme i 2022? Så er problemet der når useragent slet ikke testes på i koden, fordi det ikke burde være sådan.

Hvis vi skal lade alt dette være DR's skyld, så lad os bare håbe DR har lavet noget lort i mange år. Selvom producenter af tv skærme ikke leverer opdateringer og retter deres fejl. Så kan DR jo få skylden! det er er sikkert noget mange kan lide at høre.
Du kan starte med at læse det, jeg skriver. Jeg skriver, at deres nye hbbtv-portal laver dynamisk indlæsning, således ældre fjernsyn fortsat indlæser den gamle portal (som virker) - men at noget går i stykker i denne indlæsning. Det er jeg ret sikker på, at de godt kan fikse på egen hånd.
#305876
Vi har et Beovision 11 og Stofa, og den røde hbbtv knap kommer ikke længere frem. Heller ikke på DR Ultra.

Er det DR, Stofa eller B&O, der vil skulle fikse det? :-)

DRstreaming skrev: 18. nov 2019, 13:47 opdatering:
vedr DRTV fejl med rødknap ( tv siger det ikke har internet) er løst med work around ved at rulle tilbage til den gamle DRTVapp på DR ultra tv kanalen
* DTT (fredag)
* kabel yousee (mandag )
dvs gå ind på tvkanalen DR ultra og start DRTV via rødknap som normalt.

Det er primært samsung tv fra ca 2012-2016 der har problemet,
Dog kan det være andre moddeller . jeg har hørt om en enkelt "Grundig" og en enkelt panasonic 2012 der har problemet. løsningen er den samme gå ind på dr ultra tv kanalen.
#305902
Vi har nu rette fejlen med rød knap på DRs kanaler, (fre 22.11). Dem der har oplevet fejl med "rød knap "og fik beskeden at " tv ikke har forbindelse til internettet" må gerne teste på eks tv kanal DR1 (kabel/antenne) og melde om der forsat er problemer. Skriv her i tråden eller via DRs support http://dr.custhelp.com/. Enkelte tv kan måske forsat opleve hvid skærm (eks LG) når man starter DR hbbtv, I må gerne melde om I forsat har problemer. skriv tv model og årgang , her i tråden eller via DRs support http://dr.custhelp.com/
#305906
Mit gamle Philips TV fra 2014 virker nu igen med Hbb-TV på DR1 (via DVB-T).

Nu er næste problem blot, at udsendelserne ikke kan afspilles... der er blot helt sort skærm, og Hbb-TV delen går ned, og man bliver nød til at slukket for TVet.

Philips 58PUS6809/12
#305911
perstærk skrev: 22. nov 2019, 17:10 LG model 43LH570V viser fortsat hvid/blålig skærm efter tryk på rød knap.
Grundig 48 VLE 5430 BP på stueantenne, som på DR1 viste: ".....ikke er koblet til internettet" og siden omlægningen til DR ultra, har fungeret helt fint fra DR ultra, viser nu kun hvid/blålig skærm fra DR1.
Hvad det betyder ved jeg ikke, men det må vel være fordi i har lavet det sådan, at jeres gateway, eller hvad ellers måtte hedde, nu lader os komme lidt længere eller hvad? Jeg vil forsat gerne køre mine apparater ud til jer, så i kan undersøge, hvad der sker, og bruge dem, når i skal afprøve funktionaliteten....
#305922
Samsung (2015) model JU6875
For nogle dage siden prøvede jeg HBBTV via "luft" da det ikke virkede overhoved via Stofa.
Der fik jeg "ikke internet" fejlen, men virkede én gang via DR Ultra (gamle "fix").

I dag virker den nye version på DR1, DR2 og DR3, men ikke via DR K, DR Ultra og DR Ramasjang (Stofa).
På DR K, DR Ultra og DR Ramasjang kan jeg via "luft" se et nyt ikon (via Info knap, ligner et vindue med noget under) jeg ikke har set før (måske hvorfor disse ikke virker via Stofa?).

Alle kanaler virker via "luft" og den viser det gamle "rød knap" ikon på DR Ultra og det nye via alle andre.
Via "luft" og uden internet viser den det gamle "rød knap" ikon på alle kanaler.

Via Stofa og uden internet vil det ikke vise "rød knap" ikon (eller D ikon via Info knap) på nogen kanaler.
Sætter man internet til mens TV er tændt, så virker det stadigvæk ikke før man slukker TV og tænder igen.

Bonus info:
"Det er i øjeblikket ikke muligt at se DRs live kanaler i DR TV app’en på Playstation 3 og på smart tv (hbb-tv). Brug i stedet antenne eller din tv-udbyders traditionelle signaler på dit tv. På Playstation 4 skal du vælge ”LIVE” i menuen, hvis du vil se live kanaler via DR TV."
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13