Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af mjf
#305529
Hej
Mine forældre har et ældre Samsung Tv (Samsung 58" Full HD LED-TV UE58H5205XXE) og har brug for en soundbar da de har svært ved at høre lyden fra tv’et. Det er alm tale, f.eks nyhedsudsendelser og lign, de har svært ved at høre.
Er dr nogen der kan anbefale en “simpel” soundbar uden ekstra subwoofer?
Af bromberg
#305554
Uanset fristes jeg til st sige sonos beam. Når først den er sat op og med hdmi kan alle bruge den og du behøver nærmest aldrig mere ride med indstillinger
Af mjf
#305632
Torben Rasmussen skrev: 17. nov 2019, 16:34 Hvad skal den koste?
Nok ikke mere end 2000-3000kr. Men med de rette argumenter kan jeg nok få dem til at gå lidt op i pris. Deres gamle soundbar var en billig og de har stort set brokket sig over den siden de købte den :(
Af mjf
#305633
bromberg skrev: 17. nov 2019, 21:28 Uanset fristes jeg til st sige sonos beam. Når først den er sat op og med hdmi kan alle bruge den og du behøver nærmest aldrig mere ride med indstillinger

Tak den vil jeg kigge på
Af mjf
#305634
Niels E skrev: 17. nov 2019, 23:17 Jeg synes Yamaha laver gode soundbars, hvis det skal være under 2000 kr.
Uhh kender intet til Yamaha soundbars, er der nogle bestemte modeller du vil anbefale jeg kigger på?
Af mjf
#305636
Så vidt jeg kan se har Tv’et ikke hdmi arc, så jeg vil tro at soundbar skal tilsluttes optical indgang hvis det har nogen betydning
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#305641
Den nævnte Sonos Beam kan forbindes med SPDIF også. Jeg tænker, at Yamaha kan noget lignende. Hvordan det så fungerer med volumen på en Yamaha ved jeg desværre ikke, men på Sonos kan du lære soundbar at skrue op/ned via din egen fjernbetjening.
Af bromberg
#305718
mjf skrev: 20. nov 2019, 09:38 Tak jeg ser om jeg ikke kan få dem med på en Sonos beam
Fordelen med sonos er at de er fantastiske til at blive ved med at udvikle på softwaren og st de får mulighed for multirum, hvis de en gang i fremtiden får behov og lyst.
Dernæst er det en uhyre simpel og stabil højtaler.