Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#305481
Grandahl skrev:Oplever det som en rettesnor der er nem at forklare.. Det er ikke så meget med opløsningen, men at jeg ser at de tv der er HD Ready simpelthen har virkelig gamle komponenter og det generelle billed i dem er i den meget lave ende.
Hmm...Er det en holdning som deles af de andre eksperter herinde.

Er billedet på et ikke Full HD skærm ved DVB-C tuner bare ikke særlig god til normalt tvkiggeri og hvorfor ikke?
Af Supergris
#305487
Jeg tror, han mener, hvis TVét har Full HD, er der en "god" chance for, det øvrige også er i orden, hvilket jeg dog ikke selv betragter som en særlig pålidelig rettesnor.
Hvilket TV, der kan anbefales, er vel det, der lige er tilbud på, i den pågældende uge man er på udkig, med mindre, der er specielle funktioner, eller et specielt mærke man går efter, da udviklingen nærmest er gået i stå, når det gælder TV i denne størrelse.
Jeg tvivler på, der er meget forskel på billedkvaliteten, så længe man holder sig til et af de kendte mærker...
Af Grandahl
#305502
Ja noget i den retning Supergris, jeg gad bare ikke skrive hele forklaringen, og jeg har intet at have det i.. Men talte med en mand af “branchen” ja det er nok ved at være et par år siden. Han fortalte at de tv der var HD Ready havde virkelig gamle komponenter ift. de øvrige, så dem skulle man gå uden om. Der var tale om de små skærme, der ikke får megen opmærksomhed af producenterne.

Så min pointe var bare at vælge et tv der var full HD af den årsag.. og enig det er vel bare at tage en med et godt tilbud på i den størrelse.
Brugeravatar
Af bbplayer
#305574
Du skal nok være opmærksom på at vælge elgiganten fremfor bilka der, service , reklamationsret på 30 dage er værd at gå i en anden butik for. Prisen er den samme.
Af Grandahl
#305600
Det er et udemærket valg til pengene.. Men hvis du kan vente til Black Friday ville det være det jeg ville gøre.