Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bull
#305497
Rasmus Larsen skrev: 17. nov 2019, 07:59 Vi er ved at opgradere Flatpanels forum til en nyere version. Forummet kan derfor være nede, se underligt ud, eller opføre sig unormalt i perioder. Vi giver en opdatering senere i denne tråd.
:)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#305505
Så er forummet oppe og køre igen. Vi har opgraderet til seneste version af phpBB forud for en senere opgradering af servere. Det var en større omgang, da det krævede en re-installation af forumkoden på serveren.

Forummet ligner i store træk sig selv, men I vil bl.a. finde en markant bedre upload-funktion til billeder i indlæg. Der skulle også være forbedret ydelse.

Der mangler derimod stadig nogle ting:
- RETTET: Seneste indlæg på forsiden
- RETTET: Søgefunktion i topmenuen på PC/tablet virker ikke pt. i forum (virker stadig ovre på redaktionssiderne)
- RETTET: Fold-ud menu, når man bruger forummet på smartphone sidder forkert
- RETTET: Social media-login
- RETTET: Lidt underlig styling her og der
- RETTET: For brede billeder
- Mærk underfora som læste virker ikke under Seneste emner
- Rettet: Engelsk sprog flere steder
- RETTET: Checkboxes vises ikke, f.eks. under 'Handling' når man skriver indlæg.

Hvis I opdager problemer, så benyt gerne denne tråd. Så får vi kigger på det.
Af Brixen
#305530
Mærk underfora som læste virker ikke på siden Seneste emner.
Skærmbillede 2019-11-17 kl. 13.31.45.png
Skærmbillede 2019-11-17 kl. 13.31.45.png (56.31 KiB) Vist 6263 gange
Af jng
#305556
Hvis det skal være helt rigtigt, skal overskriften på siden app.php/rt lokaliseres til dansk, om ikke andet så fordi strengen er lokaliseret til dansk i menuen til højre. Jeg troede faktisk, værdierne til de to strenge stammede det samme sted fra...
PS: Ser nu, at enten er sitet en time forud, eler også er jeg en time bagud.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#305564
Bbplayer: Det skulle være rettet nu. Det kan dog være, at browseren lige skal lukkes først eller at cache skal ryddes. Det sker automatisk efter lidt tid.

Jng: Vi har lokaliseret fejlen til blandingen af engelsk/dansk. Vi har lagt det såkaldte flatboots-tema ovenpå forummet, og dette er i seneste version ikke blevet oversat fuldstændig til dansk. Det kan vi gøre manuelt og så får vi samtidig sendt oversættelserne til dem, så andre kan få gavn af dem.

De første par sætninger er oversat. Det resterende følger snarest.

Mht. tid, så skulle selve forummet gerne stå til København-tid. Brugere kan dog overrule dette i egne profilindstillinger. Hvis du logger derind, så kan det vist ændres, ikke sandt?
Af Brixen
#305655
Når jeg logger ind i forum, kan jeg ikke sætte hak ved Keep me logget in. Hverken på iPad emmer Mac. Safari begge steder.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#305657
Det kommer af fejlen vedr. 'Checkboxes vises ikke, f.eks. under 'Handling' når man skriver indlæg'.

Vi får det rettet snarest. Forhåbentlig i løbet af i morgen :)

PS: Listen med seneste forumindlæg fremgår nu igen på forsiden af flatpanels.dk.
PPS: Serveren til flatpanels.dk blev i øvrigt også opgraderet til langt kraftigere hardware i går aftes. Forhåbentlig giver det et boost til flatpanels-siden som helhed. Vi er stadig ved at teste om alt (udover problemerne i forummet) spiller efter hensigten, men det ser sådan ud.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#313306
Bbplayer foreslog tidligere, at der også kom 'tak' mulighed på indlæg her i forummet. Det er nu implementeret som den lille opadvendte tommelfinger i højre hjørne.

Under indlægget fremgår, hvem der har markeret indlægget med 'tak'. Jeg har testet det i denne tråd. Slå jer løs :)
Vedhæftede filer
Brug opadvendt tommelfinger til at takke for indlægget
Brug opadvendt tommelfinger til at takke for indlægget
Screenshot 2020-04-27 at 16.06.34.png (11.33 KiB) Vist 4773 gange