Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af purtsak
#305153
Jo mener flatpanels er begyndt og trække points for manglene opdatering mangler der ikke nogle links georg1 eller forstår jeg det nok ikke
Af George1
#305156
Jo de trækker points for manglende opdatering, ville bare fortælle at jeg også har foreslået at man trækker points fra OLED så længe man ikke gør mere for at løse burn in problematik.
Brugeravatar
Af bbplayer
#305157
purtsak skrev:kunne i ikke gøre det samme med burn altså give krakter efter hvor mange år man får garanti imod burn in
Det er en kreativ fantasi du har, hvis så bare man kunne sætte den ud i virkeligheden. Forbrugsmønster er forskellige, nogle kan få retention og fejltage dette for BI, andre får virkelig BI bare efter kortere tid, så garanti, der skal du bare forholde dig til reklamations retten og kæmpe lidt med din forhandler, der er mange som får den byttet.
Af Thor-thor
#305159
purtsak skrev:Ja nu har jeg ikke problemet med burn in......
Må jeg ikke foreslå at ændre overskriften til eks. "Træt af kanal logoer" eller lignende.
(Virker lidt som clickbait' når man skriver "træt af burn in", men ikke har noget problem med burn in og emnet i øvrigt i højere grad omhandler kanal-logoer)
Af purtsak
#305162
Bare fordi man ikke selv har problemet kan man jo godt prøve og hjælpe andre og jeg synes ikke problemet burde være der
Og nu omhandler det jo BI så synes overskriften er fin nok hvis fladtpanels har en bedre må de gerne rette den ?
Af Steen5
#305168
Køb et Samsung QLED som mig. Så er der ingen burn in uanset hvad og fantastisk billede.
Af bphhm
#305184
Ja, ser frem til at Q90r falder i pris. Så kommer der et let brugt LG65C8 til salg.
Af bromberg
#305185
George1 skrev:Jo de trækker points for manglende opdatering, ville bare fortælle at jeg også har foreslået at man trækker points fra OLED så længe man ikke gør mere for at løse burn in problematik.
Altså for fanden - teoretiske potentielle fejl kan vel ikke scores?

IGEN - Så må man også score lcd for deres evne til at tiltrække tordenfluer.
Brugeravatar
Af Pede8000
#305187
George1 skrev:Jo de trækker points for manglende opdatering, ville bare fortælle at jeg også har foreslået at man trækker points fra OLED så længe man ikke gør mere for at løse burn in problematik.
Skal det her tages serøst eller er det for sjov?
Jeg fik mig, under alle omstændigheder, et billigt grin! :D
Af lennon
#305195
Steen5 skrev:Køb et Samsung QLED som mig. Så er der ingen burn in uanset hvad og fantastisk billede.
Nej, men så har du problemer med betragtningsvinkler,ujævn baggrundsbelysning,tordenfluer osv .
Nu har de fleste af os OLED ejere fravalgt LCD fordi OLED overall giver et synligt bedre billede. Og vi har valgt OLED på trods af at vi kendte risikoen for B.I. Heldigvis har langt de fleste af os ingen problemer,selvom vi overhovedet ingen hensyn tager i det daglige .
Af George1
#305209
Steen5 skrev:Køb et Samsung QLED som mig. Så er der ingen burn in uanset hvad og fantastisk billede.
Ja det ender jeg også med at gøre, vær klar på svinske kommentarer og tordenfluer fra OLED folket.
Af bromberg
#305210
George1 skrev:
Steen5 skrev:Køb et Samsung QLED som mig. Så er der ingen burn in uanset hvad og fantastisk billede.
Ja det ender jeg også med at gøre, vær klar på svinske kommentarer og tordenfluer fra OLED folket.

Nej nej ingen svinske kommentarer - men du har ret, vær klar på tordenfluer :p .

Nej selvfølgelig kan man da tage et LCD, ingen problemer i det. JEG er ikke fan og har aldrig været det og holdte da også fast længe i mit plasma af samme grund.
Anken i den tråd her går på et ønske om at justere en score ned pga noget der KAN blive et problem.
Det er jo - dumt.

Til gengæld mener jeg helt seriøst at så bør risiko for tordenfluer også regnes med.
Jeg har haft 4 oled nu og ingen burn in.
3 bekendte med oled og det er samme historie.

Til gengæld har jeg aldrig haft et LCD uden tordenfluer i. Og det er desværre ikke engang en overdrivelse.
Pt har jeg 3 LCD skærme og de har alle.
2 små tv på ungernes værelse og så en i min imac.
Så det er en “risiko” med 100% træfsikkerhed.
Jeg har dig iPad og ældre iPhones der aldrig har haft tordenfluer.
Hov og oled på husets begge iPhone - ingen burn in.
Brugeravatar
Af MigSelv
#305211
Steen5 skrev:Køb et Samsung QLED som mig. Så er der ingen burn in uanset hvad og fantastisk billede.
Livet er for kort til lcd tv.
Af George1
#305212
Ok bare der er plads til alles meninger, og så kan man jo være enige om at være uenige.
Mit næste køb bliver QLED om det så bliver TCL mini LED, eller Samsung dont know.