Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#305003
Hej Flatpanels!

Jeg har et Pioneer Kuro 60", som efter 10-12 år er begyndt at vise lyserøde plamager ved 100% hvid skærm. Så det står til udskiftning!
Jeg havde kigget på LG C9 og Sony AG9 (Begge OLED). Jeg var så forbi Elgiganten for at se på de to fjernsyn, jeg havde egentlig besluttet mig for LG C9, da Sony AG9 er en del dyrere og det er samme panel etc.

Jeg får vist LG C9 og Sony AG9, kigger på byggekvalitet, fjernbetjening og menu. Billedkvaliteten er mikroskopisk bedre på Sony AG9 og jeg beslutter mig derfor for LG C9, da jeg ikke synes AG9s billedkvalitet er 4-5.000 kr mere værd...
Straks kommer en ung sælger redende og fortæller, at prisforskellen ikke er så stor på LG C9 og Sony AG9! Prisforskellen er kun på et par tusinde! Går fra Elgiganten med tanke om at købe et Sony AG9, da prisforskellen alligevel ikke var så stor.
Jeg bliver så slemt skuffet da jeg kommer hjem og kigger priser... Det er AG8 og ikke AG9 som jeg har fået prisen på. :-( Men det er stadigvæk et fedt fjernsyn! Spørgsmålet er om det er bedre end et LG C9?
Brugeravatar
Af elcom
#305004
Jeg ville ikke vælge et AG8 over et LG C9, med mindre prisen på AG8 var meget lavere og min subjektive oplevelse af billedet var langt bedre på Sonyen.

Hvad størrelse snakker vi om 55", 65" eller mere?
Af kw77
#305013
Købte et 55” LG C9 for tre uger siden og er rigtig glad for det. Bortset fra at der igår dukkede en død hvid pixel op på skærmen.
Brugeravatar
Af elcom
#305028
kw77 skrev:Købte et 55” LG C9 for tre uger siden og er rigtig glad for det. Bortset fra at der igår dukkede en død hvid pixel op på skærmen.
Sygt, jeg oplevede præcis det samme igår, den er heldigvis gået væk efter en pixlrefresh, men vi får se om den kommer igen.
Brugeravatar
Af elcom
#305029
dennis.qvist-munding skrev:Kigger lidt på både 55" og 65" sælgeren sagde ved 4K opskalering, at 55" ville være bedre end 65" fordi billedet bliver strukket mere, men om der er hold i det ved jeg ikke?
På virkelig dårligt indhold vil det måske være sandt, men på alt andet vil du nyde de ekstra tommer. Hvis 65" er indenfor dit budget, så køb det. Gå ikke på kompromis med størrelsen.

Jeg ville vente et par uger til Black Friday tilbud bliver præsenteret og så tage det af LG C9 eller Sony AG9 som kommer med bedste pris.
Brugeravatar
Af elcom
#305032
dennis.qvist-munding skrev:Det er lige meget om du køber det nu eller ved black friday, de fleste butikker matcher black friday tilbuddene. De er jo ikke interesserede i ikke, at sælge noget helt november.
Det er bare nemmere at finde ud af hvilket af dem der kommer med den bedste pris, når BF priserne kommer.
Af kw77
#305037
elcom skrev:
kw77 skrev:Købte et 55” LG C9 for tre uger siden og er rigtig glad for det. Bortset fra at der igår dukkede en død hvid pixel op på skærmen.
Sygt, jeg oplevede præcis det samme igår, den er heldigvis gået væk efter en pixlrefresh, men vi får se om den kommer igen.

Er ærligt talt osse en smule ærgerlig over det. Kørte den knap én time lange refresh, desværre uden resultat
Af kw77
#305042
elcom skrev:
kw77 skrev:Købte et 55” LG C9 for tre uger siden og er rigtig glad for det. Bortset fra at der igår dukkede en død hvid pixel op på skærmen.
Sygt, jeg oplevede præcis det samme igår, den er heldigvis gået væk efter en pixlrefresh, men vi får se om den kommer igen.
Til morgen hvor den havde kørt refresh nummer 2, så er den hvide pixel væk. Selvfølgelig en lettelse, men synes osse det virker lidt random.

Slipper dog så for at tale med Power igen
Brugeravatar
Af TBC
#305044
Med mindre du er ude efter Sony's gode opskalering og posterization, så køb et C9, da det er det eneste med HDMI 2.1 og brug de sparede penge på en Shield 2019 til et C9 ...Det banker samtlige TV på opskalering og signalbehandling.

...Har i øvrigt selv et Sony. men HDMI 2.1 i LG's TV og AI-upsale på Shield 2019 er begge ret væsentlige aspekter imho.
Brugeravatar
Af elcom
#305046
kw77 skrev:Til morgen hvor den havde kørt refresh nummer 2, så er den hvide pixel væk. Selvfølgelig en lettelse, men synes osse det virker lidt random.

Slipper dog så for at tale med Power igen
Puh, det var da en lettelse. Jeg har læst lidt på nettet, og vi er umiddelbart ikke de eneste der har oplevet det, der er en del historier om samme situation også for tidligere års LG OLEDs. Så længe det er en farvet pixel, så skulle man kunne løse det med pixel refresh/clean.

Men bekymrende at den slag opstår allerede efter et par uger, mit er en uge gammelt. Men måske er det meget normalt og mere sandsynligt at det sker indenfor den første måneds tid, på grund af indkøring af det organiske panel?
#305048
Jeg har et 2014 4K Sony, som jeg overvejer at udskifte med et AG9 for at få Dolby Vision. Jeg har lige fået den nye 2019 Nvidia Shield Pro, og da jeg har et Denon Atmos setup behøver jeg ikke HDMI 2.1 med eArc.
Af kw77
#305054
elcom skrev:
kw77 skrev:Til morgen hvor den havde kørt refresh nummer 2, så er den hvide pixel væk. Selvfølgelig en lettelse, men synes osse det virker lidt random.

Slipper dog så for at tale med Power igen
Puh, det var da en lettelse. Jeg har læst lidt på nettet, og vi er umiddelbart ikke de eneste der har oplevet det, der er en del historier om samme situation også for tidligere års LG OLEDs. Så længe det er en farvet pixel, så skulle man kunne løse det med pixel refresh/clean.

Men bekymrende at den slag opstår allerede efter et par uger, mit er en uge gammelt. Men måske er det meget normalt og mere sandsynligt at det sker indenfor den første måneds tid, på grund af indkøring af det organiske panel?
Nej, fik tilsidesat søvnen i nat og læste flere der osse havde oplevet det. Dog lod det til at de fleste simpelthen havde fået et nyt fjernsyn.

Og de første refresh ikke fungerede blev jeg altså lidt lang i ansigtet, det må jeg sige.

Havde inden mit LG, et Sony OLED AF8 hvor jeg ikke oplevede nogle lignende problemer eller issues gennem de 12 måneder jeg havde det.

Anyway, vi krydser fingre for at der var tale om en opstarts ting