Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jakobfc
#304989
Goddag alle sammen.
nu nærmer vi os snart black Friday og evt. Januar udsalg.
jeg håber at nogle af de følgende tv's kommer tættere på de 10000.
men jeg har indtil nu kun kigget mod LCD især på grund af anmeldelsen herinde omkring bevægelse, og en frygt for Burn In.
men bliver mere og mere varm på OLED især fordi de fleste af jer anbefaler den vej inkl. Flatpanels Staff:-)
Mit brug er:
Lidt PS4 Pro
Meget sport
Film og serier.

jeg har kigget på følgende:
65XG9505
65AG8

Hvad ville i vælge?

Mvh
Jakob
Brugeravatar
Af MigSelv
#304995
Jeg har været på alle modeller, crt, plasma, lcd og oled, og vil billedmæssigt uden tøven anbefale oled. Mit sidste lcd var et Sony ZD9, og nuværende tv et Sony A1 oled, og oled er på stort set alle parametre bare bedre.
Man skal måske blot tænke på hvordan oled tv’et bruges, og variere indholdet af logoer, sorte bjælker osv. Men jeg vil så sige, og har været nervøs for burn in grundet erfaring med plasma tv, at jeg ikke har set skyggen af dette snavs på mit oled. Og tests viser også, at ved varieret brug, har der ikke været problemer.
Af George1
#305007
Dette forum vil 99.5 procent af gangene anbefale OLED, da det giver det bedste billede, om den alm. forbruger kan se forskel på et top LED og OLED fra 4 meters afstand er nok mere tvivlsomt.
Af Beckham
#305009
Vi kan nok alle blive enige om at OLED leverer det overordnede bedste billede. Men....når det er sagt så vil jeg også kigge lidt på hvad du skal bruge skærmen til og så vurdere om du vil betale merprisen for OLED. Hvis du skal se meget HDR materiale så er der ingen tvivl om at du skal have OLED, men hvis du for det meste at tiden skal køre almindelig HD materiale via kabel eller streaming, så synes jeg personligt ikke at OLED for alvor trækker fra. Og så er det jo man kan begynde at kigge på om man vil betale merprisen for OLED'en...