Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zotac
#303937
lunddal skrev:
Rasmus Larsen skrev:Hvis det ikke er dem fra PlayStation og Xbox, så skal controllerne vist være "MFI" ("made for iOS") godkendt af Apple for at virke på Apple TV. Steelseries Nimbus er et eksempel.
Så en 3. parts PS4 controller vil ikke virke?

Der er nogle stykker, men de er ikke nødvendigvis billigere.
Gioteck VX4 wireless controller virker fint med Apple Arcade. Jeg købte den som demo / returvare til 248 kr hos proshop.

Interessant nok identificere Apple tv VX4 controlleren som ' Sony dualchock ' :D

Link til Gioteck : https://www.gioteck.com/
Af ZackGem
#304062
Har kun prøvet det en 3-4 timer totalt set, og har vel prøvet 10 forskellige titler - Lige for at få et indtryk af det. Kan ikke huske navnene - Men et med en frø, et med nogle papegøjer, et par racerspil, og noget med en skildpadde :-)
Jeg syntes styrringen er tæt på urimelig ringe i mange af titlerne - Det er virkelig tydeligt at det er lavet til en iPhone.
I den nuværende form tror jeg det stopper når den gratis måned er udløbet, for mit vedkommende.
Måske når der kommer flere titler som ikke bare er konverterede "mobil spil", jeg vil give det en chance til :-)
Af kabri
#304266
Sayonara er super godt! Jeg spiller pt. Oceanhorn 2. Det er fint, men der er bedre spil i genren såsom Zelda. Jeg finder også Speeddemons og Towaga underholdende :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#304532
Der ser ud til, at der tilføjes en ny pulje spil hver fredag.

Af annoncerede titler så mangler Arcade bl.a. The Pathless, Beyond a Steel Sky, LEGO Arthouse og Mosaic. Særligt de to første har været brugt en del i Apples promovering op til lanceringen. På billedet herunder The Pathless.

Billede
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#304644
Apropos snak om, hvilken GB-version af Apple TV, som man bør vælge. Jeg har efterhånden en god pulje Arcade-spil installeret og jeg er ved at ramme loftet.

Xcode angiver følgende for min 64GB Apple TV 4K: "55,95 GB (774,9 MB available)"

Så altså, hvis man vil anvende Arcade eller generelt bare installere spil, så bør man nok satse på 64GB-versionen. Ca. 8GB er tilsyneladende reserveret til systemet.

EDIT: Talte efter. Der er på boksen installeret 42 Arcade-spil og 41 øvrige spil, foruden en masse apps til diverse streamingtjenester.

EDIT 2: Infuse melder om, at min Apple TV løb tør for lagerplads, så tvOS har slettet metadata mv. i Infuse i forbindelse med dens dynamiske styring af lagerplads.
Vedhæftede filer
IMG_9150.jpg
IMG_9150.jpg (925.58 KiB) Vist 9620 gange
Af Takeawayyyy
#304898
Apple Arcade er god. Jeg tilbragte hele natten med at prøve alle spil. Jeg elsker det look, de er gået efter. Jeg synes, de har gjort det godt. Jeg håber, at Apple snart tilføjer flere spil i fuld længde. Ocean-horn 2 ser og spiller fantastisk ud. Hvis du vil spille det på Android, så find det med samme navn på Apknite. Højt anbefalet.