Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#304896
Brian E skrev:Her i huset tænder alle vores Samsung TV, når vi caster til dem, og de er altid synlige. Jeg har intet gjort for at få det til at ske, men det er også eksterne Chromecast, så de fortæller vel bare TV'et, at nu skal det tænde.
Jep. Der er en lille trigger i HDMI CEC, som kan vække TV fra standby.
Af opson
#305277
Globulus skrev:Problemet er vel ikke større end at man tænder for sit TV før man forsøger at caste til det(?) Det er da ikke et problem, der er så stort, at man skal udskifte/opgradere sit TV. Efter min mening.

Du skriver: "problemet er bare at funktionen ikke virker, efter tv'et har være i stdby en times tid så forsvinder cast enheden på netværket,"?

Er der ikke blot tale om, at TV'et har to niveauer af standby, hvor der ikke er forbindelse når det har nået det "dybeste" niveau, dvs. der, hvor det kun reagerer på fjernbetjeningen?

Prøv at sætte et Sparometer på den og se, hvor megen strøm TV'et trækker den første time efter du har slukket det og hvor megen det trækker efter der er gået en time og TV'et er forsvundet fra oversigten. Taler vi om 5-10-15 Watt efterfulgt af en halv Watt?
Det er da en lad holdning, når jeg køber et produkt som har en beskrevet funktion, så skal den virke, så er det fuldstændigt ligegyldigt om det er nødvendigt eller ej, men i mit tilfælde er det nødvendigt....
I menuen kan funktionen slåes til og fra, de skriver at det vil bruge mere strøm hvis det er slået til det er fint for mig hvis bare komforten er der... Ja cast enheden forsvinder fra netværket...
Af opson
#305278
bbplayer skrev:På min Sony AndroidTV , kan man vælge hvilken standby skal aktiveres, så det lyder da bare som om standby kicker in og det går i deep standby, og sparer strøm, det er da meget fornuftigt og klimavenligt, når EU nu vil have ens enheder ikke skal bruge mindre end 2w i timen i standby :)
Ja, netop, men denne funktion skulle jo holde TV'et på netværket med højere strømforbrug til følge, det er der intet i nutidens klimahelvede der forhindre hvis bare default opsætning overholder EU krav...
På 2016 modeller fungere det fint, på 2018 modeller samt 9104 som er et 2019 model bygget på 2018 hardware fungere det ikke, på andre 2019 modeller ser det ud til at fungere, så PHILIPS har dummet sig endnu en gang....
Af opson
#305279
Torben Rasmussen skrev:Umiddelbart virker det på OLED934, men jeg har kun testet ved at hive strømmen og lade den starte op igen. Den kører i lavt dvaleniveau på 0.5 W, men om der er ekstra liv i noget stadig er svært at sige. Må prøve at huske at teste igen når den har stået lidt tid.
Hej Torben, fik du testet om det virkede efter det har stået i standby et par timer?
Af opson
#305280
Kamajoka skrev:Det virker også fint på mit 65pus8102, så ikke noget problem herfra.
Når jeg aktiverer at TV skal kunne tænde ved cast, får jeg beskeden at standby forbruget er højere med indstillingen aktiveret.
OK, har selv en 6803 fra 2016 hvor det virker...
Af opson
#305282
Rasmus Larsen skrev:Vi har pt. en Philips OLED934 stående til test. Vi skulle nok kunne forsøge at se, om fejlen også opstår her.
Hej Rasmus, fik i testet hvordan det ser ud? mit umiddelbare indtryk er at det er alle 2018 modeller samt 8104 som er bygget på 2018 hardware...
Jeg har forsøgt at få fat i en person med teknisk forståelse hos philips, men det er desværre ikke muligt at komme i kontakt med andet end et meget afstumpet support team som ikke kan tage stilling til noget som helst...
#305283
opson skrev:
Torben Rasmussen skrev:Umiddelbart virker det på OLED934, men jeg har kun testet ved at hive strømmen og lade den starte op igen. Den kører i lavt dvaleniveau på 0.5 W, men om der er ekstra liv i noget stadig er svært at sige. Må prøve at huske at teste igen når den har stået lidt tid.
Hej Torben, fik du testet om det virkede efter det har stået i standby et par timer?
Ja, det virkede fint.
Af Korreborg
#305301
Hvordan får Chromecasten strøm? Fra TV'et, eller fra ekstern strømforsyning?
Hvis den får fra TV'et, så kan det være at TV'et slukker for strømmen til USB porten.
Bare lige en tanke :)
#305313
Hvis du tænker på Chromecast Built-in, så er det ikke en USB-løsning, men en softwareløsning, så den afhænger ikke af strøm til portene.