Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bib01
#304860
Hej tv-eksperter.
Jeg er på udkig efter et nyt TV og håber at I kan hjælpe mig. Det skal hovedsageligt bruges til at spille Playstation 4 og (hvis muligt til prisen) gerne være "klar" til Playstation 5 - hvis det giver mening.

Jeg har kun tre krav
- Ingen baggrundslys, eller hvad det hedder.
- Pris: Maks. 4.000kr
- Størrelse (har kun 1,6m fra sofa til væg): Maks. 50"

Jeg ser frem til at høre forslag :)
Af Beckham
#304874
Er ikke lige så meget inde i de enkelte modeller i den prisklasse, men når det er til gaming skal det i hvert fald en model med lavt inputlag. Samsung og LG har typisk lav input lag. Mener den gerne skal ned under 20 ms for det er fornuftigt til gaming.
Brugeravatar
Af bbplayer
#304876
LG's skærme med HDMI 2.1 på IPS paneler er vist kun i SM9 serien, og de er langt over dit budget.

Så du kan vist glemme alt om "PS5 ready" hvis du tænker VRR og HDMI 2.1 understøttelse, så skal du øge økonomien og budget eller spare op lidt længere.
Af Supergris
#304935
Jeg er nu ret sikker på, du bliver nødt til at slække på mindst ét af dine krav, da OLED ikke er indenfor dit budget, og det pt. er den eneste teknologi, der IKKE kræver baggrundslys for at kunne frembringe et billede! :)
Er det Ambilight, du har i tankerne, så er det kun TV fra Philips, der tilbyder det.

Med hensyn til dit valg er du helt på rette spor, med det budget, du har til rådighed!
God pris for et fornuftigt TV til at spille på; hvis du kan finde en tusse mere, er 55"eren sikkert at foretrække.
Oplevelsen ved at spille på en stor skærm er som regel meget federe, og 55" er helt fint, trods den forholdsvis korte afstand.
55"eren tilbyder, udover det større skærmareal, 120 Hz i stedet for 60 Hz, som kan give et bedre billede, hvis kildematerialet tillader det, hvilket vil være endnu mere aktuelt, når de nye konsoller sikkert kommer til næste år...

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... u8005-2019

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ue55ru8005

I dette tilfælde gælder talemåden: "Du får det, du betaler for!" helt specifikt, da et 55" TV har 26 % større skærmareal end et 49" TV, og Samsung 55RU8005 koster "tilfældigvis" 26 % mere end Samsung 49RU8005... :)

Den højere opdateringsfrekvens kan så betragtes som en lille ekstra bonus.
Af Bib01
#304942
Jeg købte 49RU8005'eren i går og jeg må sige at jeg er noget imponeret over hvad jeg kunne få for 3.777kr. Både film og spil ser godt ud. Jeg skal dog lige vænne mig til størrelsen, da den skærm jeg havde før var 27" :D
Det hjalp virkelig meget på billedet at sætte indstillingerne på de værdier der bliver vist i guiden på rtings.com, som Elox linkede til. Så tak for det.
Af PeterD
#304943
Ja, det er nok er af de bedste tv samlet set hvis det skal være under 50" sammen med TCL S425 og Sony 49XG9005 som dog er i anden prisklasse
Af Supergris
#304949
Hvor finder du ovennævnte TCL-TV henne, og hvorfor blande et tredje TV ind i snakken, der overordnet set er et ret dårligt TV, set i forhold til prisen, og koster mere end det dobbelte, trådstarter er villig til at ofre?