Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#304755
Opsætning:
Det er standardopsætning for Android TV med WiFi, Google-konto osv. Efter opsætning skal man opdatere Shield, remote og apps. Det kunne godt være lidt mere gnidningsfrit, men det er blevet klart lettere end 2015 Shield.

Den nye fjernbetjening har knapper til regulering af lydsstyrken på TV. Disse skal manuelt opsættes fra menuen efter opsætning, men processen er hurtigt og nemt overstået. Shield registrerede automatisk, at det var et LG TV under denne proces. Alt dette burde dog ske som del af hovedopsætningen. Virker lidt unødvendigt, at man selv skal ind og gøre det efterfølgende, da den manuelle opsætning alligevel er stort set automatiseret efter man trykker videre.

HDMI CEC-styring virker uden videre. Shield tænder og slukker LG TV'et præcis som forventet.

Der er kun 4,5 GB (ud af 8GB) til rådighed på lageret efter opsætning. Nvidia har opgivet Android TV gaming... (men der er naturligvis en masse Nvidia-muligheder - dem kommer vi til)
Af JensF
#304758
Det er jo ren live-action det her ;)

Anyway, kigger du på hvordan øvrige control'ere kan forbindes og hvor smertefrit det er? Og der er ikke noget nyt om en justerbar frekvens for den indbyggede chromecast?

God fornøjelse!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#304759
Foruden Nvidias egen, så har jeg DualShock 4, Xbox One controller og Steelseries Nimbus liggende. Jeg skal prøve at få dem tilsluttet samt få dem i brug sammen med Nvidias spiltjenester. :)

Tjekker også Chromecast frekvens.

Flere spørgsmål er naturligvis velkomne her i tråden. Vi prøver at komme omkring det hele.
Brugeravatar
Af bbplayer
#304760
Du må helt klart teste benchmark og tage lidt snapshots af skærmen (PRTSCN på tastatur) , når du ser resultatet, så du kan bekræfte eller se den er meget bedre i hastighed.
Brugeravatar
Af bbplayer
#304773
Calisto skrev:Hvis 4k leje / køb er det jeg primært påtænker er Apple tv 4k så mere min boldgade ?
Nu er AppleTV+ app'n på vej til AndroidTV , så du burde jo kunne afspille og købe de samme film igennem den app fra dem.

Der står allerede nu på serier/film om det er 4K/HDR , så spørgsmålet er jo bare at købe og få adgang, som er lidt besværligt lige nu, da amazon synes at eje den tilgang lige nu, og app ikke findes andre steder end på amazon app store.

Måske er rakuten.tv også et alternativ? De har 4K / HDR film. køb/leje synes jeg at se.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#304792
Calisto: Indtil for nylig var iTunes eneste mulighed for filmkøb/leje i 4K HDR herhjemme. Af dem som vi har prøvet fra USA, så synes vi også, at iTunes er den bedste. En del amerikanere er glade for Vudu, men det lyder ikke som om, at den kommer til Europa (tvætimod lyder det som om, at den er ved at blive frasolgt).

Rakuten er interessant og Blockbuster er på vej med 4K HDR, men hvor længe bliver disse to hængende? Man bliver jo trods alt nødt til at overveje dette, hvis man begynder at købe film.
Af Toranaga
#304834
Jeg fik min i går og har været ved at konfigurere den med Kodi. Men kan ikke helt finde rundt i settings ift. color space. Jeg har sat den til Dolby Vision on, men er i tvivl om hvad denne SKAL være aktiveret for at kunne spille Dolby Vision i Kodi? Match content color space er også slået til, men nu er alle menuer m.m. oversatureret med farve og det ser ikke så godt ud. Men spiller jeg film (Kodi) er det som om billedet er bedre end på den gamle Shield dog.
Spiller jeg en Tv serie afsnit (Kodi) så er farverne igen alt for kraftige og det ser ikke godt ud.

Mit TV er LG 65C7 OLED.
Brugeravatar
Af bbplayer
#304842
Hvis muligt, så ville det være fedt om i kan bekræfte hvad jeg finder på nettet på plex forums, at den nye Nvidia boks har fuld support for framerate switching.
Brugeravatar
Af bbplayer
#304846
præcis, synes dog ikke at plex forums nævner det har virket førud på shield, så ved jeg ikke om det er denne nye funktion som gør plex brugere mener det virker nu.