Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jan Bødskov
#273507
Overvejer at skifte min V1'er i 40" ud med enten Eclipse 55" eller 65".
Er blevet tilbudt 10.000 kr. for det gamle tv udover den rabat der er pt. på Eclipse på 10.000 kr. Så prisen nærmer sig noget lidt mere spiseligt for mig. Er bare rigtig meget i tvivl om det er bedre at vente, så Eclipse får den nye billedmotor fra LG med? Skal man vente? Eller slå til nu der kører kampagne? Eller hoppe på et helt tredje tv? ;;)
Brugeravatar
Af bbplayer
#273508
Nu synes jeg om B&O som brand men desværre ikke om deres soundbar løsning på de nye skærme, så vil man investere den nette sum af 40k+ , så ville jeg gå hen og vente til de nye LG W7 (W8?) kommer, bare det at du kan rulle skærmen væk, som jeg idag gør med projektor lærred til top, lyder så flot som det kan blive, at du så yderligere vil kunne bruge et par cm, som ur og nyhedsstation osv, lyder da næsten som da samsung fandt på bøjet skærme eller først deres side bar :)

Den W8 som den nye roll OLED skærm, vil være klart 5-8 års investering værd og passe ind i mange stuer, især når den så kan rulles ned og helt fjerne fokus fra en tv skærm i stuen.

Det er så mit bud, selvom du kan spare 20k lige nu, så er de nye tilbud på vej, så meget bedre.
#273522
Den model der kan rulles er ikke klar foreløbigt. Det var LG.Display der viste den og ikke LG, så det er lang vej.

Hvis man har brug for de features Eclipse har, så er der ikke rigtigt andre TV der kan levere det samme.

W8 findes i øvrigt allerede. Det er bare 2018-modellen af wallpaper. Den koster dog 60.000 lige nu, hvilket i min mening er for meget.
Brugeravatar
Af bbplayer
#273529
Ok, jeg synes jeg havde læst W8 var den nye rulle løsning. Det er da surt det kun er på eksperimental niveau. 60.000 er da også en sum, så er W7 vel nærmest lige så fin.
#274103
Der har været lidt spekulationer omkring muligheden for at opgradere Eclipse med et nyere panel eller at Eclipse skulle blive opdateret fra B&Os side til at indeholde et 2018-panel. Fra en pålidelig kilde har vi, at Eclipse ikke vil blive opdateret hverken i år eller næste år. Omkostningen ved at lade LG ombygge en ny model til at passe i Eclipse både hardware- og softwaremæssigt er simpelthen for stor til at det kan betale sig. Dertil så vurderes det, at ændringerne fra C7 til C8 er for små til at brugeren får noget væsentligt ud af det (vore egne tests bekræfter den marginale forbedring). B&O må dermed have sikret sig et tilpas stort parti C7 til at kunne fortsætte ind i næste år.
Af sfriis_1999
#274155
Tusind tak for en super side med gode test og anbefalinger :)
Overvejede meget en BeoVision Eclipse men efter at have set LG's 2017 overfor Sonys A1, kan jeg se at bevægelser ikke styres helt så godt på LG (og dermed på Eclipse). Der er virkelig synlig forskel. Jeg håbede derfor meget at Eclipse ville tage C8'eren til sig (som iflg jeres test nu matcher Sony), så markedets nok dyreste TV matchede det bedste TV - men ak nej..... overvejer nu om jeg kan leve med Sony AF8 med afstanden fra væggen og en ekstern lyd.... eller om man skal vente til 2019 ;)
Endnu engang tak for meget prof. test og opfølgning.
#274157
AF8 sidder egentlig OK på væggen. A1 er værre. Vi har dog også lidt forbehold mht Sonys OLED lige nu, da de har udsendt en opdatering, som er noget skidt for især HDR-spiloplevelsen. Det er der andre tråde om.
#278234
Jeg må indrømme at jeg synes at denne her anmeldelse er noget flad. Og bedømmelsen bærer tydeligt præg af positiv bias mod B&O, sandsynligvis pga noget nationalt stolthed.

Men faktum er imidlertid at B&O ikke engang kunne finde ud af at lave deres eget fjernsyn, baseret på et af LGs OLED paneler, men at de simpelthen har taget et helt og komplet fjernsyn fra LG, henholdsvis C7-modellen, og blåt smidt det på deres eget fjernsynsstander med deres eget lydsystem på. Sådan seksdobler man åbenbart lige prisen på et LG C7 fjernsyn :-O

Og alligevel er dette fjernsyn det højest vurderet fjernsyn af alle de fjernsyn flat-panels nogensinde har testet. Og det er altså ikke andet end en fuldstændigt overprissat 2017-model her er tale om. Jeg er ikke imponeret, hverken med B&O's manglende evne eller vilje til at designe deres eget fjernsyn, eller flatpanels bedømmelse af B&O's tyvstjålet TV som de sælger under deres eget navn.
#278235
TVet er bedømt i de kategorier vi har og TV-delen scorer ca identisk med det LG TV, som sidder på. Jeg går ud fra, at du selv har prøvet TVet og dermed er uenig i bedømmelsen af lyd, finish og features?
Af jsj
#304290
Hej, er der sket noget nyt på fronten mht panelet i Eclipse, er det stadig det gamle c7 panel som bliver solgt i butikkerne idag/kampagne?
Af jsj
#304294
Mk2, spændende, godt med nogen der har lidt “insider viden”/ takker
- kunne også være fedt hvis der kom en B&O soundbar med indbygget surround processor?
#304297
Vi ved, at der kommer en soundbar efter Stage, som skulle være mere avanceret, men hvad det dækker over er endnu uvist. Stage understøtter jo Atmos, så surround kan den godt klare, men den kan så ikke agere base for eksterne højttalere, hvilket er lidt synd. Det havde været oplagt at kunne tilslutte flere højttalere via WiSA.