Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#304194
Har selv lige bestilt FX780 i 75" håber det er ligeså godt som folk skriver her inde
vi sidder dog kun 2.80m fra skærmen idag men synes en 65" var for lille er spændt på og se hvordan TeliaTV ser ud når det kommer op på 75" med SD signal om det hele ligner Minecraft ::)
#304198
Jeg havde valgt Q6, alternativt havde jeg valgt at spare penge sammen til en anden model senere på året.. FX780 har en ok billedkvalitet, men for mig ville det ikke være nok, det vil klart være en no go.
Når jeg pakker et nyt tv ud af papkassen skal jeg sku fyldes med forventning. FX er bare for meget bedstefar, den er gammeldags, menu ligner noget fra 90’erne, smart tv er nærmest ikke eksisterende. EPG er også virkelig gammeldags at kikke på.. Panasonic er for mig omtrent lige så innovative som Kristelig Folkepartis landsmøder..

Vi er alle forskellige, og for andre betyder det intet, men sådan er det for mig.
#304199
Ja vi er alle forskellige, nogle vil synes det er for voldsomt med kun 2,8 meter til 75"
Hvis man er i tvivl synes jeg det er en go rette snor om du foretrækker de første rækker i bio, eller du har det bedst med de bagerste.
Er med på der er skemaer for afstand, men hvad man synes er behageligt er en anden sag.
#304200
Grandahl skrev:Jeg havde valgt Q6, alternativt havde jeg valgt at spare penge sammen til en anden model senere på året.. FX780 har en ok billedkvalitet, men for mig ville det ikke være nok, det vil klart være en no go.
Når jeg pakker et nyt tv ud af papkassen skal jeg sku fyldes med forventning. FX er bare for meget bedstefar, den er gammeldags, menu ligner noget fra 90’erne, smart tv er nærmest ikke eksisterende. EPG er også virkelig gammeldags at kikke på.. Panasonic er for mig omtrent lige så innovative som Kristelig Folkepartis landsmøder..

Vi er alle forskellige, og for andre betyder det intet, men sådan er det for mig.
Samsung Q6 er en kantbelyst skærm med tilhørende dårlig kontrast.

Hvorfor skal et tvmærke være innovativt når det kan lave OLED skærme, hvor andre stadig fifler rundt og forsøger at rebrande LCD panelet? Gammeldags menuer og EPG. Tja, vi køber vel tv for at se tv og ikke sidde og se menuer og EPG, men sådan er vi jo så forskellige.

Når noget nu fungerer, hvorfor så ændre det. Sådan fungerer det Japanske samfund og har gjort det i årtier.

Lyt du bare efter @Supergris.

Indstil det en gang korrekt uanset hvad du vælger og så forsøg at holde fingrene fra billed og lydindstillinger, elles bliver du skør for du vil så altid liige prøve at gøre billedet en tand bedre...
#304205
Jamen Peter det er jo der vi er forskellige, og heldigvis for det.

FX 780 er også kantbelyst!, mener du Q6 har en dårlig kontrast? ift hvad?
#304207
Grandahl skrev:Jamen Peter det er jo der vi er forskellige, og heldigvis for det.

FX 780 er også kantbelyst!, mener du Q6 har en dårlig kontrast? ift hvad?
Der findes andet i livet end Samsung skærme. Supergris har været her lang tid og ved hvad han taler om.

Hvis vi spørger pænt, kan det være han kan uddybe sit svar?
#304208
madz skrev:Har selv lige bestilt FX780 i 75" håber det er ligeså godt som folk skriver her inde
vi sidder dog kun 2.80m fra skærmen idag men synes en 65" var for lille er spændt på og se hvordan TeliaTV ser ud når det kommer op på 75" med SD signal om det hele ligner Minecraft ::)
Plejer at sige, at man ikke kan købe stort nok, men jeg er alligevel noget nysgerrig efter at høre, hvordan det setup fungerer. Det må du meget gerne komme med en tilbagemelding om :-)
#304211
PeterD jeg ser kun dig der nævner at Q6 har en dårlig kontrast? Ser ikke sammenhængen med Supergris her?

Ja der findes andet i livet end Samsung skærme, heldigvis for det. Men hvad har det med det at gøre?
#304227
Jeg kan ikke se, der overhovedet er et TV, der kommer i nærheden af Panasonic; selv til samme pris ville jeg stadig vælge dette fremfor Samsung Q6, hvor mærkepræferencen nok ville være mere afgørende end funktioner, men umiddelbart kan jeg slet ikke finde dette til en pris under 14 - 15.000 kr, hvis det overhovedet er på lager?
Jeg synes, Panasonicen er et af den slags tilbud, hvor man slet ikke behøver spekulere for meget over købet, hvis man gør det, er det pludselig for sent!
Personligt vægter jeg ikke styresystem eller lign. særligt højt, da jeg synes eksterne løsninger fungerer langt bedre, og kan genbruges, hvis man skifter skærm, eller bruger en projektor sammen med, men andre kan naturligvis vægte anderledes.
Hvis det betyder noget, så understøtter alle TV fra Samsung f.eks ikke DTS, som kan være afgørende for nogle; så hvad der er vigtigt for nogle, er måske ikke så vigtigt for andre.

Mht. billedkvalitet vurderer jeg de to TV meget lig hinanden, hvor ingen af dem yder HDR retfærdighed, men Panasonic nok rammer de naturlige farver bedre, dog uden at have sammenlignet dem direkte...
#304228
Når Q70 75" er på bud til kr 15000 inkl. en telefon som kan sælges for kr 4000 så ville jeg mene den også kan være et super køb.
Men lige nu er det småt med bud på 75" så Pana står alene om at være et rigtigt godt køb til kr 10000.
#304230
George1 skrev:Når Q70 75" er på bud til kr 15000 inkl. en telefon som kan sælges for kr 4000 så ville jeg mene den også kan være et super køb.
Men lige nu er det småt med bud på 75" så Pana står alene om at være et rigtigt godt køb til kr 10000.
Utroligt at Samsung skal lave mersalg ved at tilbyde telefoner oveni, somom deres skærme ikke sælger det salgsnummer de ønsker..

Sådan et tilbud på Pana i 75" er næsten for godt til at overse, hvis man kigger i den størrelse. Det er vi nu 3 forskellige, og uafhængige af hinanden, der syntes, men der kan være grunde til at vælge anderledes. Styresystem osv.