Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kasper6500
#304100
Hej

Jeg synes jeg har læst en masse omkring tv og er ved at blive godt rundtosset af det, da det er en helt ny verden for mig.

Derfor har jeg brug for lidt råd omkring 3 tv jeg har kig på.

Sony Bravia KD-75XG8096 - 9999
Sony Bravia KD-75XF9005 - 12999
Panasonic TX-75FX780E - 9999

Sidde afstanden til tv'et er ca 4 meter i et forholdvist lyst rum om dagen og halv mørkt om aftenen.

Brugen af tv'et: Streaming fra TV2play(både live tv og serier), lidt youtube og måske en film eller serie i ny og næ. Så det er vigtigt for mig at tv2play bliver ved at virke på tv'et en del år frem.
På sigt kunne vi godt finde på at købe en tv pakke, netflix, HBO eller andet.

Hvad ville i vælge af ovenstående tv eller har i et godt på et helt andet tv?

På forhånd tak
Af Kasper6500
#304116
Ja lidt håndbold og fodbold ser jeg da :-)

Men vil man kunne se den lille forskel der er på XG80 & XF90?

Men mange tak for svaret. Så fik jeg lidt mere jeg skal læse om, nemlig VA panel
Af Supergris
#304125
Jeg ved ikke, hvordan du er kommet frem til, der kun er tale om en lille forskel mellem de to Sony TV?

Sony Bravia KD-75XG8096 er en 2019-model, men udover det, er der, efter min mening, ikke rigtig noget, der taler for det.

Det er ikke et rigtigt 10 bits panel, men 8 bit + FRC, det kører kun 60 Hz og sidst, men ikke mindst, er der ingen eller ringe form for lokal styring af baggrundslyset, så jeg vil mene, Sony XF9005 er et klart bedre valg, valgt ud fra billedkvaliteten!
Uden at kunne finde tal, der understøtter det, er jeg også ret sikker på XF9005 er mere lysstærk end XG8096.

Panasonicen er også et lækkert TV, som er lidt billigere end Sony XF9005, hvis du køber det inden weekenden er omme.
Der hvor det falder lidt igennem er ved afspilning af materiale med HDR, så du må afgøre, hvor meget det betyder for dig...

PeterD, de tal du anfører, referer udelukkende til den karakter, det pågældende TV har fået, ved fremvisning af sportsudsendelser. Jeg ved ikke, hvorfor du føler behov for at fremhæve det?

Hvis man læser anmeldelserne af TVene på rtings side, kan man se, Sony XF9005 netop banker Sony XG8096 mht. billedkvalitet; specielt når det drejer sig om at vise film.
Af Kasper6500
#304126
Tak for svaret SuperGris

Jeg er kommet frem til den lille forskel på 0,3 point udfra PeterD indlæg, men efter jeg har læst dit kan jeg godt se at der er en større forskel.

Kan man sige noget om hvad der er bedst udfra den brug af TV'et som jeg har beskrevet i første post? Og TV2play appen bliver ved at med virke selvom Panasonic ikke opdatere deres software? :-)
Af itwasburke
#304356
Hej. Jeg er ny på dette forum, og beklager på forhånd hvis jeg hijacker tråden med dette indspark/spm.

Jeg står netop til at finde nyt TV og jeg har med interesse fulgt med i debatten om Panasonic TX-75FX780E. Power havde ikke skærmen udstillet så jeg kunne ikke se det demonstreret, MEN det er tilsyneladende et ret godt tilbud de kører - Det jeg ser allermest på TV er fodbold - er derfor nogen herinde som kender til kvaliteten af TV'et når der bliver vist fodbold ??

Min afstand til TV er ca 6 meter

På forhånd tak
Burke
Af Stein
#304359
Vælg Sony 75XF9005 !!!!!
Jeg har det og lige skaffet et til en god ven og jeg er yderst tilfreds , til prisen er det fjong !!!!!

Stein
Af Supergris
#304377
Der er ca. dødt ræs, når det drejer sig om materiale i SDR; er det HDR er Sonyen en klar vinder.
Gør klart med dig selv hvor meget det betyder for dig, og om du ønsker Android eller ej...