Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#303014
Jeg synes at det virker til at det stadigvæk er mange af sidtse års TV modeller til salg. Eks. OLED B8 og Samsung Q9FN selv om det efterhånden er en noget tid siden at dette års modeller udkom. Jeg ved ikke om det er også det som gør, at det virker til at prisfaldet på dette års modeller (2019) lader vente på sig. Normalt plejer dette års modeller at være faldet fra deres intropriser i september måned, men det er ikke tilfældet for en lang række modeller endnu (Samsung 55 Q90r etc.). Ved ikke om forretningerne har købt for mange ind af sidste års modeller i forhold til omsætningshastigheden?
#303015
Det er ikke helt korrekt, eller bare forkert læst.

https://www.flatpanels.dk/blackfriday2018.php

På denne liste fra black friday 2018 finder du f.eks E7 på listen, det må have været sidste års model sent i 2018. Så præcis som sidste år, kan man finde gamle modeller helt frem til slut 2019 :)

Så plejer er død der :)

Vi håber da flatpanels gentager denne liste i 2019, så vi har den som reference i 2020.
#303022
Naturligvis har der også sidste år været nogle af forrige års modeller til rådighed. Min pointe er at priserne på nuværende tidspunkt ikke er faldet så meget som de plejer at være på dette tidspunkt om året. Så spørger jeg blot om det mon kan skyldes at alle har for mange af sidste års modeller liggende eller om de stiltiende er blevet enige om ikke at bekrige hinanden for meget for tidligt...
#303100
Prisfald på OLED-skærme i 2019 passer fint sammenlignet med 2018.

Personlig og egne interesser har udelukkende fokus på OLED priser. Og de harmonerer ganske fint med de markedsorienterede prisnedsættelser, som jeg er orienteret omkring - ikke inkluderet særskilte åbningstilbud.
#304037
Har holdt lidt øje med priserne, og der har ikke rigtig været et klart mønster.

Som eksempler, så har en 65" B9 en pris på 13.990 hvor en B8 på samme tidspunkt sidste år kostede 17.379.

Til gengæld kunne man få en C8 55" model en del billigere i 2018 for 11.998, hvor en C9 i dag koster 14.969.

På LCD fronten, så har 55" modellen af Samsungs Q9 model samme pris i dag som sidste år på denne tid. Men 65" modellen var en del billigere i 2018 med 22.990 versus 27.976 for en Q90 i dag.

(pris check fra pricerunner)
#304045
Synes ikke det er rigtigt du skal sammeligne priserne når de kommer på markedet. Da kostede Q9FN 29990.
Q90 koster 27976 altså er den billigere end da Q9FN kom på markedet i 2018.
Q9FN har kunnet købes for under kr 12000.
Hvilket Q90 med næsten statsgaranti kommer løbende under om et års tid.
Det koster at være først.
#304053
George1 skrev:Synes ikke det er rigtigt du skal sammeligne priserne når de kommer på markedet. Da kostede Q9FN 29990.
Q90 koster 27976 altså er den billigere end da Q9FN kom på markedet i 2018.
Q9FN har kunnet købes for under kr 12000.
Hvilket Q90 med næsten statsgaranti kommer løbende under om et års tid.
Det koster at være først.
? Jeg sammenligner priserne for hvad 2018 modellen kostede på det her tidspunkt sidste år (hvor den var helt ny) med hvad 2019 modellen koster nu. Så jeg vil mene sammenligningen giver nogenlunde mening.

På pricerunner kan du går 12 måneder tilbage og se hvad prisen var for et givent produkt.
#304057
George1 skrev:Da den var helt ny kostede den altså kr 29990 din pris må den være faldet til, du kan ikke bare gå et år tilbage da Q9FN kom tidligere på året 2018 end Q90 gjorde 2019
Hvad tid på året udkom Q9FN og hvad tid udkom Q90R?
#304060
George1 skrev:Q9FN kostede 29990 da den kom frem kiggede selv på den.
Det svarer ikke helt på mit spørgsmål. Hvad tid på året udkom Q9FN og hvad tid udkom Q90R?

Det er i relation til at du nævner at Q9FN udkom tidligere på året end Q90R gjorde.
#304061
Muligt jeg husker forkert mener Q9FN kom i start maj du må selv google dig til resten, beklager hvis jeg husker forkert, så kan du få den.
Men jo pisse ligegyldigt iforhold til din pointe om at Q9FN var billigere da den kom frem, det var den ikke.
#304063
George1 skrev:Muligt jeg husker forkert mener Q9FN kom i start maj du må selv google dig til resten, beklager hvis jeg husker forkert, så kan du få den.
Men jo pisse ligegyldigt iforhold til din pointe om at Q9FN var billigere da den kom frem, det var den ikke.
De plejer gerne at droppe omkring sidst i April. Jeg har ikke kunne google præcise datoer, men ved Q90R var til salg deromkring, muligvis først på lager starten af maj.

Men jeg kan se nu hvor vi misforstår hinanden. Jeg har aldrig haft en pointe om at Q9FN skulle have været billigere ved launch end Q90R var ved launch. Jeg har slet ikke forholdt mig til launch priser, men udelukkende hvad prisen var på et Q9FN ca. d. 18 Oktober 2018 og hvad prisen på et Q90R var d. 18 Oktober 2019. Og på det tidspunkt af året, var en 65" Q9FN billigere end Q90R er i dag.

Jeg betvivler ikke den pris du nævner på 29.990 for Q9FN ved launch. Jeg kan ikke selv huske launch pris, og pricerunner viser kun max 12 måneder tilbage i tiden.