Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
#303821
Hvis du prioriterer HDR, er Sony XF9005, som næsten altid, svær at komme udenom, men den ser ikke ud til at være på lager til den billigste pris hos Power, men ellers ville jeg snuppe Panaen:

https://www.pricerunner.dk/pl/2-4516050 ... ign-Priser

Hvis du kender fordele/ulemper ved IPS-panel, så synes jeg også Philips 75PUS8303, er et lækkert TV.
Det er på tilbud i Elgiganten denne weekend, så jeg synes bestemt, det er værd at overveje:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ontent=all

Hvis du læser brugernes anmeldelser, ser det også ud til samtlige anmeldere er ovenud tilfredse, og giver næsten alle 5 stjerner...
Af madz
#303829
jeg har ikke den store forstand på IPS panel, den skal bare se almindelig TV gennem Telia TV og så youtube
har kun 1 HD kanal resten er almindelig tv så kan nok nøjes med et billigt tv men alligevel vil jeg gerne have et som kan vise en go film hvis jeg en dag skulle se det.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#303830
madz skrev:Ja nu mig igen. Troede jeg havde valgt rigtigt med 65" Q9FN men synes det var for lille da det først kom op så nu søger jeg 75" istedet har kikket på
Samsung Q70R 14999 inkl soundbar

Panasonic FX780E tilbud næste uge til 9999kr
Direkte fra Samsung får man en Galaxy S10e smartphone, som er en lækker mobil fra der øvre segment og kan indbringe 3-4K ved et frasalg. Denne mobil får ALLE der køber et Samsung tv blandt en række modeller, hvor 75" Q70R i iblandt.
Hvilken soundbar har du fået tilbudt inkluderet i handlen til 15K?

Q70R er en model der læner sig meget op ad Q8DN fra sidste år og den var helt sikkert et lækkert tv.
Har selv et 75" FX780 og det er absolut et meget fint tv til prisen, men en ven som ejer et 75" FX780 og et 65" Q8DN , mener at sidstnævnte har lidt bedre billedkvalitet, men eftersom han har soundbar sat til FX780 og det er noget større, så foretrækker han det når der skal ses film.
Du skal notere dig, at lyden frfa de indbyggede højttalere i FX780 er meget ringe og at en form for eksterne højttalere næsten er et must.

Alt i alt så tror jeg, at hvis du også får soundbar + den inkluderede Galaxy S10e i en handel med Q70R, så må det være det mest attraktive tilbud du bør gå efter.
Af madz
#303831
Får ikke både tlf og soundbar det var i elgiganten de tilbød en soundbar havde ikke lige set den jeg linkede til var med en tlf.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#303832
Hvis du får en soundbar med i Elgiganten så er det da fint...men mener at den S10e er noget man får direkte fra Samsung ved at registrere sit tv hos dem.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#303834
madz skrev:Får ikke både tlf og soundbar det var i elgiganten de tilbød en soundbar havde ikke lige set den jeg linkede til var med en tlf.
Kan du linke til den 75" Q70R inkl soundbar?
Kan i den kommende uges avis se at der er en Q60R til kr. 14.999, men vist uden soundbar eller S10e ???
Af PeterD
#303837
Ville personligt hellere satse på god billedkvalitet end at blive forført til køb pga. en Smartphone som følger med.

"Samsung Q70R er en direkte konkurrent til Sonys XG95 og XF90, LGs "NanoCell" LCD-tv m.fl. Vi mener, at de to Sony-modeller leverer bedre ydelse (vores test af LG SM90 publiceres senere)."

Troede ikke Dansk Supermarked kunne sælge kvalitetsvarer?

https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... /100470558
Af madz
#303840
samsung mobil siger mig intet. kommer dog også i tvivl om det har været et 65" Q70 han gav tilbud på
Af madz
#303841
IT-Bruger er du ikke tilfreds med dit FX780E siden du hellere foreslår Q70?
Har set i flere forumer at du foreslår FX780E da du synes det giver mest " Valuta" for pengene.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#303847
Jo-jo, er skam meget tilfreds. Som jeg skrev så er lyden i FX780 slet ikke tilfredsstillende og derfor er en soundbar eller andet eksternt lydsystem bydende nødvendigt.
Min ven som har både et 75" FX780 og et 65" Q8DN fortæller at billedet/lyden er bedre i sidstnævnte. Q70R skulle billedmæssigt læne sig op ad Q8DN. Han har denne soundbar, som igen er faldet i pris: https://www.power.dk/hoejttalere-og-lyd ... /p-874569/ og han er MEGET tilfreds med den.
Du kan jo evt købe dig FX780 + en soundbar til 2K så er du godt kørende for omkring 12K.
Intet andet 75" tv slår FX780 på prisen.
Af George1
#303849
Ja billigt for Pana.
Q70 kan stadig købes ved hifikl. for kr 14999 og så kan mobilen jo sælges som IT bruger skriver.
Rthings vurdere Q70 samlet set lidt bedre end XF 9005, så helt ringe kan den ikke være.
Af PeterD
#303853
George1 skrev:Ja billigt for Pana.
Q70 kan stadig købes ved hifikl. for kr 14999 og så kan mobilen jo sælges som IT bruger skriver.
Rthings vurdere Q70 samlet set lidt bedre end XF 9005, så helt ringe kan den ikke være.
Næ..

Trusted Review skriver om XF90

"When it comes to sports and movies, the XF90 absolutely nails it." Og Techradar supplere: "We also love the way the XF900 up-converts standard dynamic range (SDR) images to HDR"

https://www.techradar.com/news/best-75-inch-4k-tvs