Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af fedt
#303776
Har ikke en disse forstand på hvad de højtalere skal hedde, som passer til AF8.
Mener selv at 1500kr måske kan gøre det??
Hvad skal der til og er der en der vil hjælpe??
Mvh
Af fedt
#303778
Læste lige FlatPanels flotte anmeldelse af AF8; men kan det virkelig passe at jeg skal ofre så mange penge på en soundbars oppe i +5000 kr-klassen, som nok ville være det næste logiske skridt op af lydstigen, skriver i??
Mvh
#303781
Det kommer jo an på hvad du sætter af krav til lyden. Umiddelbart, så mener jeg ikke, at du får væsentlig bedre lyd hvis du køber de helt billige soundbars. Du kan i princippet sætte aktive højttalere til hovedtelefon-udgangen, og så styre dem med fjernbetjeningen direkte, men jeg har ikke et godt bud på noget der koster 1500 kr.
#303783
Der er ret mange soundbars i og omkring dét område, som kunne bruges. Hvis du er til Sonos, så har de Beam, der kan udvides med sub og surround-enheder senere, men ellers kunne du se på JBL Bar, Yamaha YAS 207 eller 2700 (skal nok findes på tilbud), eller måske Dali Katch One eller Kubik One.
Af Supergris
#303804
Hvis det er knap så vigtigt, at kunne styre lyden over TVéts fjernbetjening, kommer du også ret langt, med sådan et sæt, som samtidig spiller ret godt musik over den indbyggede Bluetooth:

https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/a ... bluetooth/

eller lillebroderen:

https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/a ... bluetooth/

Hvis du føler behovet, kan du altid udvide med en subwoofer, eller købe dette sæt med det samme; dog ser det ikke ud til, der er noget sparet ved at købe det sammen:

https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/h ... lersystem/

Hvis du har mod på det, findes der også masser af gode bud, hvis du går på brugtmarkedet, og ved, hvad du går efter...
Af fedt
#303805
Tak til jer begge for gode input, nu har jeg noget at arbejde med. Der står nederst på siden af linket til de første højtalere >OBS: Højttalerkabel købes separat (til at forbinde de to højttalere indbyrdes).
Skal der kabler imellem højtalerne, når højtalerne har Indbygget Bluetooth 4.0 med aptX-understøttelse??
Mvh
Af Supergris
#303807
Ja, der skal bare bruges et stykke ganske almindeligt højttalerkabel.
Fordelen, ved at bruge separate højttalere i stedet for en soundbar eller lign., er netop, der kan opnås bedre stereoperspektiv og dybde i lydbilledet, da enhederne kan opstilles med mere afstand imellem; naturligvis kræver det, pladsen er der...
Brugeravatar
Af Vailant
#303815
Synes heller ikke jeg se de understøtter nogen som helst surround lydformater, men kun ren stereo.
Ergo må jeg konkludere at en bitstream over optisk forbindelse, på forhånd må være kogt ned til at stereo signal.
Ved godt at man ikke kan få surround ud af 2 højtalere, men de fleste soundbars kan trods alt omsætte et surround signal leveret over en optisk forbindelse til noget, der kan afspilles på dem.

Eller har jeg overset noget?