Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanielPT
#303451
Hej alle.

Jeg har et LG C7 OLED 65" fra 2017.

Professionelt kaliberet af tv-kalibering.dk.

Vi så den anden aften Aladdin i 4K HDR. Flot billede. Men der er en del mørke scener. Jeg oplevede at billede var total mørkt. Så lige pludselig i den mørke scene kom der mere "lys" på og nu var det til at se.

Er LGs software som ikke kan registere at der sker noget på skærmen og derfor skruer ned for lyset for at forhindre burn-in?

Det har ikke generet mig før men det var faktisk ret træls.

/Daniel og tak
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#303453
DanielPT skrev:Er LGs software som ikke kan registere at der sker noget på skærmen og derfor skruer ned for lyset for at forhindre burn-in?
Ja desværre. Der er en fejl i den dimming-funktion, som er indbygget. Den registrerer til tider fejlagtigt indhold, der er i bevægelse, som statisk indhold. Noget lignende kan ske på fodboldkampe, hvor der er en måltavle øverst i billedet.

Desværre lader det til, at funktionen er indbygget i selve panelet, hvorfor den påvirker OLED på tværs af producenterne.
Af DanielPT
#303665
Hej Rasmus. Tak for dit svar. Jeg fandt ud af at min HDR profil var sat til Spil (bruger) efter jeg har skiftet den til Biograf (bruger) mener jeg kan jeg ikke frem provokere dette.
Har du en ide til hvordan jeg kan frem provokere dette og vise LG?

(Daniel og tak
Af Supergris
#303666
Hvis jeg har forstået dit sidste indlæg korrekt, så er problemet der ikke længere, efter du har skiftet profil, så vel ikke nogen grund til at forsøge at fremprovokere det?
Du kan være ganske sikker på, LG kender til fænomenet...
#303667
Jeg ser heller ingen grund til at lede mere efter problemet, da der ikke er en løsning på det. LG har ikke et fix, så det vil ikke gavne at sætte noget i værk.
Af DanielPT
#303684
Tak for jeres svar. Jeg synes det et problem da det var virkelig træls da vi så filmen. Jeg har prøvet at skifte til den tidligere profil men kan ikke få den til at gøre det igen. Jeg har gang i LG og de siger det er bedre på deres nye modeller og de er til at snakke med. Jeg ønsker blot at få dette udbedret inden garantien udløber.
Af GodmotherTycoon
#303699
Tror desværre ikke det er noget LG vil udbedre. Jeg har selv et B7 og det er det absolut værste ved et ellers fremragende tv. Mørke HDR scener trigger ASBL (Automatic Static Brightness Limiter) og skruer ned for lysstyrken og bringer en fuldstændig ud af oplevelsen.

Har haft det i 2 år til black friday og måske jeg slår det fra i service menuen når garantien udløber.

Følger med i tråden for at se hvad LG siger :)