Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#303592
azrael skrev:
BrianH skrev: Jeg tror sgu jeg klager til Apple over min Panasonic remote og græsslåmaskine... Apple er bare det værste
Spøg alt du vil, men Apple har typisk vist sig at være stokdøv overfor kritik.
Jeg tror det henvises til, at det er Samsung, som ikke har en knap til formålet på sin remote - det er trods alt ATV som app på Tizen der tales om. Det er nok Samsung det skal klages til i dette tilfælde.
Af lennon
#303593
Torben Rasmussen skrev:Mortal Machines var der for to uger siden. Den var knapt 9 kr værd...
- men Day of the Jackal er til gengæld en sand klassiker, og et fund til 9kr . Dog sjovt nok ikke med Danske undertekster . .
Brugeravatar
Af azrael
#303603
Torben Rasmussen skrev:
azrael skrev:
BrianH skrev: Jeg tror sgu jeg klager til Apple over min Panasonic remote og græsslåmaskine... Apple er bare det værste
Spøg alt du vil, men Apple har typisk vist sig at være stokdøv overfor kritik.
Jeg tror det henvises til, at det er Samsung, som ikke har en knap til formålet på sin remote - det er trods alt ATV som app på Tizen der tales om. Det er nok Samsung det skal klages til i dette tilfælde.
Jeg tror du har misforstået noget, Torben. I al fald hvis du refererer til Gobbes problemer. Hans problem er det samme som mit og mange andres, nemlig at ATV ikke længere kan tændes med en vilkårlig knap (der ikke er en volumen knap) men kun med "Home" eller "Menu" knappen. Og her bliver det så spøjst for min Sony fjernbetjening har f.eks. en "Home" knap, men det virker selvfølgelig ikke at trykke på den. Til gengæld har den ingen "Menu" knap. Der er det "Return" knappen på fjernbetjeningen, der mappes til. Det virker også stadig fortrinligt ...når ATV først er tændt. Faktisk har jeg været hele Sony fjernbetjeningen rundt, og der er ingen knap, der formår at tænde for boksen (længere).

Jeg er i øvrigt rimeligt sikker på, at jeg forstod BrianH korrekt. Jeg *er* nemlig ganske Apple-kritisk og lægger heller ikke skjul på det. Lige præcis Apple TV har så vist sig at være ganske brugbar ...omend noget mindre brugbar efter den seneste opdatering.
Af filmfreak
#303610
Nedenstående, som jeg fandt frem til, kan løse problemet med ikke længere at kunne tænde Apple TV med TV fjernbetjeningen:

Er testet med et Sony TV og dets fjernbetjening, men jeg vil tro det vil virke med alle TV mærker .

1. tænd TV og Apple TV (med apple remote). Sikre at CEC er slået til på TV'et.
2. på Apple TV: gå ind på 'Fjernbetjeninger og enheder' og slå fra "Betjen fjernsyn og modtager"

3. gå ind på 'Programmér fjernbetjening' og følg vedledning (brug TV fjernbetjening )
Benyt 'Back'/'return' knappen på TV-fjernbetjening som 'Menu' knap på Apple TV.
Kald fjernbetjeningen et eller andet og gem.

Knappen "Back/return" på TV remote benyttes nu til at tænde for Apple TV efter at TV er tændt.

Når man slukker TV med TV-remote slukkes Apple TV også efter nogle sekunder.

Det er vigtig at man får slået "Betjen fjernsyn og modtager" fra i Apple TV da knapperne ellers vil virke 'dobbelt'.
Af Gobbe
#303637
Korrekt, jeg benytter et ATV4 til mit samsung Q8 TV, og jeg mangler som azrel skriver en "home" knap på Samsungs smart remote. ☹️
Af Brian E
#304852
Så fik jeg købt et eksemplar, og jeg har nogle spørgsmål:

Virker Siri ikke i DK? Det var én af årsagerne til, at jeg købte den, så det burde jeg i givet fald have undersøgt. Og hvorfor kan man ikke bare tale engelsk til den?

Den er pt. sat til et entry level 4k LCD-TV uden nogen form for zonestyring. Hvilke billedindstillinger giver bedst mening i den situation?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#304853
Nej, Siri virker desværre ikke i Danmark. Man kan heller ikke tale engelsk. Dog kan du sætte boksens sprog til engelsk, hvilket åbner for engelsk diktering, når der er et søgefelt (tryk på microfon-knappen, når søgefeltet er markeret).

Hvis du har en iPhone/iPad så skulle der gerne automatisk glide et tekstfelt ned fra toppen af skærmen, når der skal indtastes tekst på Apple TV.

Du bør sætte den til 4K SDR 50Hz og så aktivere match af billedfrekvens. Hvis det er et entry-level TV så synes jeg ikke, at du skal aktivere match af dynamikområde, da skærmen i så fald næppe ikke vil vinde noget ved HDR selvom den teknisk understøtter det - formentlig tværtimod.
Af Brian E
#304865
Tak for tips.

Pop-up vinduerne til indtastning på iPhone iPad fungerer fint, men det havde da været federe, hvis man kunne bede den om at afspille noget på Netflix via Siri. Er der meldt noget ud om fremtidig understøttelse af dette?

Nej, denne skærm kan ikke bruges til HDR, så det er måske på tide at få købt det OLED, nu hvor de er begyndt at komme under 10.000 i 65".
Senest rettet af Brian E 6. nov 2019, 12:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#304869
Desværre intet konkret annonceret. Apple Danmark siger, at det handler om, at man skal kunne blande engelsk og dansk i stemmekommandoer fordi så mange titler er på engelsk. Vores nordiske naboer har dog Siri. Det virker generelt som om, at udbredelsen af Siri til flere sprog er gået i stå. Måske de arbejder på et eller andet i baggrunden?
Af Brian E
#305051
Et spørgsmål: når jeg streamer fra Viaplay på iPad'en til Apple TV, bliver billedet på iPad'en sløret, når jeg trykker på AirPlay-ikonet. Herefter er det sløret i op mod et minut, hvorefter det nogen gange bliver muligt at vælge mulige enheder at streame til, og nogen gange går den bare tilbage på Viaplay, så jeg skal vælge ikonet igen. I aftes tog det op mod 2 minutter at få streamingen i gang, og det er ret belastende, når det fx. er en direkte fodboldkamp.

Når jeg bruger Chromecast skabes forbindelse på få sekunder.

Er det kun mig, der har det problem?

Til gengæld har jeg set, at man via fjernbetjeningen kan spole i den udsendelse, man streamer, og det er en fed feature.
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 103