Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Franskmanden
#303578
Godmorgen alle sammen.

Jeg kommer til dette forum fordi jeg er ved at få grå hår i hovedet (hvis jeg altså havde hår!)

Mit elskede LG B7 TV har fået en bug som jeg ikke kan finde en løsning på :(

Det drejer sig om det automatiske pixeloptimeringsfunktion.

Hver gang jeg tænder for mit TV, så kommer en besked der siger at pixeloptimering er nødvendig, men at processen er blevet afbrugt.
Jeg skal derefter gå ind i opsætningen for at enten starte - eller arrangere pixeloptimering til næste gang jeg slukker TVet.

Jeg har flere gange gået ind i opsætningen om aftenen og manuelt startet processen.
Jeg får den melding at processen kan tage ca. en time og jeg må ikke tænde for TVet i den periode.
Jeg lader derefter TVet være slukket i 24 timer, men når jeg tænder igen, så får jeg den melding at pixelopdateringen er blevet afbrudt inden den var færdiggjort.

Har I nogle idéer til hvad jeg gør forkert - og hvad jeg kan gøre ved det??

På forhånd tak.
Af Franskmanden
#303582
Som ekstra information kan jeg fortælle at jeg også har prøvet at nulstille TVet ved at sætte det tilbage til fabriksindstillinger, men det hjalp heller ikke.
Af Franskmanden
#303584
Zixzi skrev:Du har ikke nogen andre enheder tilsluttet, der gennem CEC kunne tænde TV'et?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
TVet er forbundet til min surround forstærker via HDMI.
Det har ikke givet problemer før, men jeg kan jo prøve at slukke (helt) min forstærker og se om det hjælper
Af Franskmanden
#303588
DanielPT skrev:Har du prøvet at have strømmen taget helt af i lidt tid? :)
Jeg må skamfuldt erkende at det har jeg faktisk ikke prøvet! :(

Det skal da helt sikkert også prøves O_O
Af Franskmanden
#303650
Hjælp!!!!

Jeg har prøvet begge de gode forslag jeg fik i sidste uge, men ingeting hjælper! <B

Er der flere gode forslag I kan komme i tanke om?
Er der ingen andre der har prøvet noget lignende på deres LG B7 (eller andre LG OLED TV)? :(

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af bbplayer
#303653
Tag alle eksterne enheder fra, start panel rens selv og tv slukker. Så er det jo bare at vente nogle timer evt. hele dagen og tænd i aften og se om det ikke hjælper
Af Franskmanden
#303655
bbplayer skrev:Tag alle eksterne enheder fra, start panel rens selv og tv slukker. Så er det jo bare at vente nogle timer evt. hele dagen og tænd i aften og se om det ikke hjælper
Jeg har prøvet det, men jeg var måske for utålmodig.

Jeg vil prøve det i aften og så lade den stå indtil i morgen aften.

Takker
Af Franskmanden
#303657
karuso skrev:er garantiperioden udløbet?
har du prøvet deres support?
Der er desværre ikke længere garanti, men jeg kan vel stadig kontakte deres support.

Det vil jeg også prøve

Takker
Af Franskmanden
#303779
For en god ordens skyld vil jeg skrive en sidste kommentar i denne tråd inden jeg lukker af.

Det er ikke lykkedes mig at få pixeloptimering til at stoppe med vise "afbrudt før tid"-meldingen. :(

Jeg har chattet med LG supporten og de havde ikke hørt om problemet før, men de kom med samme råd som jeg fik her:

1) Slukke helt for TVet ved at trække stikket ud
2) Manuelt aktivere pixeloptimering efter at have fjernet alle stik/forbindelser til TVet

Det næste vil (ifølge LG supporten) være at bestille en teknikker til at komme hjem og kigge på TVet, men det kommer jeg ikke til at bruge penge på lige nu.

Jeg kan ikke se nogen forskel på billedet og det mest irriterende er at jeg ikke ved om pixeloptimeringen faktisk er gennemført og at fejlmedlingen er forkert (hvis det giver mening!?!)

Tak til alle der er kommet med indspark - det er værdsat.

Takker :)