Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Globulus
#303562
Rasmus Larsen skrev:Men hvad mon det indebærer konkret, når B&O taler om ny teknologiplatform? Nogen der har hørt noget?
De har da et jobopslag, hvis nogen skulle være interesserede:
https://candidate.hr-manager.net/Applic ... &MediaId=5

--- klip ---

Linux/C++ Embedded Developer

Would you like to be part of a team responsible for building the Bang & Olufsen audio streaming platform? And are you looking for an opportunity to:

Influence the architecture, tooling and way-of-working on the latest quad-core ARM-based platforms for high-end speakers?

Help build a cutting-edge Bang & Olufsen audio streaming platform?

Be part of creating experiences you cannot get anywhere else – experiences that go beyond the fundamental expectations of what a product should do and have a layer of magic?

--- klip ---

Men det er jo nok noget der ligger længere ude i fremtiden og ikke hvad de taler om her.

Dog:

"Right now, we are laying the foundation for building an impactful audio streaming platform, utilizing the latest generation powerful Cortex-A53 quad-core processors and wireless technologies from the leading chip manufacturers. To do so, we need you to help us design, develop, test, deploy, maintain and improve our platform features."

Og en anden stilling for on-the-go-produkter:
https://candidate.hr-manager.net/Applic ... &MediaId=5

"Help build a cutting-edge Bang & Olufsen on-the-go platform that will power all our Bluetooth products, including headphones, earphones and Bluetooth speakers?"

Jeg kan ikke lige få øje på nogle stillinger der har med TV at gøre:
https://www.jobindex.dk/jobsoegning/vir ... lufsen-a-s
Brugeravatar
Af Millemis
#303566
Rasmus Larsen skrev:Det var ikke rar læsning at gennemgå B&Os kvartalsregnskab i dag.

Der var dog det her afsnit i teksten:
"For the remaining part of the financial year new products are planned within the flexible living and On-the-go categories as well as updates and colour versions of existing products. The first products based on the company’s new technology platforms will be launched in the second half of the financial year."
Nej helt sikkert ikke rar læsning, men det var da at forvente og også kommunikeret ud på sidste generalforsamling.
Er du virkelig overrasket?
B&O har valgt den strategi først at få ryddet op i distributionen, hvilket sikkert er en svær opgave, når man opererer på verdensplan og sælger luksusvarer. En nødvendig øvelse i et marked, der har forandret sig drastisk for B&O. Vi skal passe på at dømme distributionsproblematiken efter de forhold, vi kender i Danmark - andre steder ser det helt anderledes ud.
Først derefter vil de skyde de produkter af, som er i deres pipeline. Hvilket så selvfølgelig medfører et ringe salg i det forgangne kvartal.
Gode produkter uden god distribution giver ikke fornuftige tal på bundlinien.

Personligt foretrækker jeg at fokusere på, hvad det er, de har i støbeskeen.....jævnfør det du citerer.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#303569
@Globulus
Nu er den slags stillingsopslag fra B&O ikke helt nye - jeg har set dem før.
Men tak for at du fandt dem frem - det viser jo lidt, om hvor rejsen går hen.
Forud for sådanne konkrete stillingsopslag ligger der jo en fase, hvor et koncept er skabt.
De ved, hvad det er de arbejder henimod.
Givetvis noget, der har været i gang et stykke tid.

Vi får se, hvad det bliver til - jeg er da både nysgerrig og optimistisk.
Trods alt har kreativiteten hos folkene i Struer sjældent skuffet mig - selvom det jo ikke er alt, hvad de laver, som jeg kan bruge i min mediehverdag hhv har råd til at købe.

MM
#303585
Millemis skrev:Nej helt sikkert ikke rar læsning, men det var da at forvente og også kommunikeret ud på sidste generalforsamling.
Er du virkelig overrasket?
Jah, jeg vil da nok kalde mig overrasket. Hvis efterspørgslen var høj, så ville en omstilling i salgsledet ikke føre til så massivt fald. I hvert fald ikke på den længere bane, når sell-through til slutkunder udligner reduktion i lagerbeholdning til forhandlere.

Jeg synes, at denne kraftige nedgang har stået på i for lang tid til at man blot kan tale om en omstilling i distributionsledet. For mig at se svigter efterspørgslen også.
Brugeravatar
Af Millemis
#303616
Millemis skrev: Men et sæt ‘mindre’ højtalere ville da ikke være dårligt.
MM
Når nu vi er ved små højtalere :p

Et sæt BeoLab S3 - altså med PowerLink-tilslutning - ville være fint.
Måtte da være nemt for B&O at lave (jeg ved, jeg ved - de laver ikke ‘nemme løsninger :o ).
De ville sikkert gå som varmt brød.
Jeg ville straks købe 4 styks......til height speakers på mit Avant-setup.

Billede

MM
Vedhæftede filer
2s3.png
2s3.png (373.28 KiB) Vist 2213 gange
#303618
Ja, jeg har selv to Beoplay S3, og når jeg bruger dem indimellem, kan man ikke lade være med at overraskes over, hvor meget bas B&O har formået at få ned i så beskeden en størrelse. De spiller godt, synes jeg.

Edit: Jeg har tidligere anvendt dem som højttalere for fjernsynet, men bruger dem nu kun som Bluetooth højttalere, da jeg har investeret i noget andet til fjernsynet.
Da jeg fik en surroundreceiver i overskud, anskaffede jeg senere et sæt Beoplay S8, som i øvrigt også gør det godt.
Brugeravatar
Af Millemis
#303625
Bemærk!
Jeg snakker om en version med PowerLink-indgang.
Jeg kender udemærket S3’erne - netop derfor kunne jeg ønske mig nogle, der kunne bruges som ‘almindelige BL’ uden noget bøvl........en WiSA-version ville være endnu bedre ?
Som ren BT-højtaler er den suveræn - jeg har bare alt for lidt brug for/tid til at bruge den sådan.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#303629
Jeg har tidligere læst, at B&O ikke opdatere deres PUC-lister mere.
Nuværende PUC-liste. Siden er ikke opdateret siden Marts 2013. - Tryk her.

Hvor finder i tilsvarende information som kan bruges i 2019. ?
ibg001 skrev:Svaret fra B&O kundeservice er: "Hvis det er en iOS, der forårsager problem,
anbefaler vi dig at kontakte Apple Support."

Kan det være værre? Den såkaldte kundeservice ved ikke engang, at der
allerede er en PUC-opdatering, og ved nok ikke engang, at PUC-tabeller
er en del af B&O-softwaren.
Nu håber jeg bare, at den nye PUC-tabel kan installeres manuelt af en
tekniker, da mit tv er et BV7-40.
________________________________________________________________

LG C9/ WiSA klar - eller hvad.

Side 2) Tysk til Google Dansk. - Læs her.
Brugeravatar
Af Millemis
#303649
Peter Pan skrev:
LG C9/ WiSA klar - eller hvad.

Side 2) Tysk til Google Dansk. - Læs her.
@Peter Pan
Det er altså forfærdeligt at læse ens egne indlæg ‘google-oversat’ :(
Men ok - hvis der ikke er andre muligheder, så....
Bare man er sig klar, at det er mangelhaft og ofte misvisende, hvad der kommer frem.

MM
Af Dare_Devil
#303651
Jeg er også super glad for min S3er rent lydmæssigt. Skal jeg være helt ærlig, syntes jeg faktisk at den lyder bedre end min A9er, der koster en 10-20 gange så meget (A9eren kan dog spille højere).

Jeg ville også ønske, at de leverede en ny version med Airplay, WiSA, etc. :(

\emher
Brugeravatar
Af Peter Pan
#303652
@ Millemis. Du er da velkommen til at oversætte dine indlæg
til Dansk på denne tråd, hvis du mener det skulle ændre noget.

At der er ved at komme gang i salg / brugen af LG Wisa USB-stick /
WiSA Transmitter-stick, er det der er vigtigt, og ikke hvad du skriver.

Billede
Billede fra Hannes2811.
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 326