Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af filmfreak
#303383
ZackGem skrev:Omkring Harmoney og atv4K, så virker det fint med at smide en "home" kommando ind sidst i kommandostrengen.
Så virker det helt som før - Også via IR.
Ja, det kan jeg bekræfte herfra ?

Gad vide om der så kommer en rettelse til Harmony softwaren der tager højde for denne ændring fra Apple ?
Af dieseldk
#303391
Torben Rasmussen skrev:Den skulle jo slet ikke sende noget signal, men blot bruge CEC-funktionen.
CEC bliver bare noget rod sammen med multi fjernbetjeninger, så det er tit bedst at slå det fra når man bruger sådan en.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#303483
En lille teori om Apple TV og gaming:
Mon ikke support af PS4 og Xbox controllere fører mere med sig inden længe? Jeg mener; Sony og Microsoft lader næppe Apple få support af markedets to mest populære controllere bare for at få Arcade - en konkurrent til deres tjenester - skudt i gang. Mon ikke vi her ser forberedelser til lancering af hhv. PlayStation Now og xCloud på Apple TV?

Hvilket bringer mig til lidt videre udi spekulationer. Opgraderet Apple TV hardware. Måske noget á la 'Apple TV Gaming' / 'Apple TV Arcade', der prismæssigt placerer sig over Apple TV 4K, sikkert med mere lagerplads. De siger jo selv, at A12X er lige så kraftfuld som Xbox One S, så A13X (hvis den kommer) må næsten nå op på siden af PS4. Så er fundamentet lagt til direkte afvikling af konsolspil på Apple TV, foruden mulighederne i spilstreaming naturligvis.
Af jramskov
#303486
Hvis Apple virkeligt ville, kunne de helt sikkert skabe en seriøst hurtig gaming konsol. Der går jo også rygter om at de vil smide Intel på porten og lave deres egne CPU'ere til deres macbooks osv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#303544
Der er beta på tvOS 13.2. Nogen som har opdaget eller læst om nye funktioner?

Jeg bemærker i iOS 13.2, at der er kommet automatisk AirPlay-afspilning til TV, altså Apple TV samt LG, Samsung og Sony TV med AirPlay 2. Den er som udgangspunkt sat til automatisk, men kan også sættes til "ask" eller "never".

Under menupunktet fremgår "Allow iPhone to discover and automatically connect to nearby AirPlay TVs you use frequently when playing content from app you regularly use with AirPlay".

Så det lyder som noget maskinlæring, der sikrer, at det kun sker i apps, som man normalt ville bruge til AirPlay.

'Transfer to HomePod' er også ny.

Billede
Af Gobbe
#303546
Home knap mangler ?
Jeg har et ATV4 tilsluttet mit Samsung QE65Q8D og benytter min samsung smart remote (den i silver metal) til at betjene både TV og ATV4. Det fungere egentlig super godt men jeg mangler "Home" knap funktionen. Det er den knap som på den originale ATV4 remote har et slærm symbol. Den funktion kan jeg ikke finde på min samsung remote. Er der nogen her som har en god idé eller andre forslag ?
MGH
Brugeravatar
Af azrael
#303573
Gobbe skrev:Home knap mangler ?
Jeg har et ATV4 tilsluttet mit Samsung QE65Q8D og benytter min samsung smart remote (den i silver metal) til at betjene både TV og ATV4. Det fungere egentlig super godt men jeg mangler "Home" knap funktionen. Det er den knap som på den originale ATV4 remote har et slærm symbol. Den funktion kan jeg ikke finde på min samsung remote. Er der nogen her som har en god idé eller andre forslag ?
MGH
Klag til Apple ligesom jeg har gjort.
https://www.apple.com/feedback/appletv.html

Man kan håbe, at hvis der bliver klaget nok, så gøres der noget ved det. Som f.eks. det nærliggende: at man selv kan vælge opførslen via en indstilling.

Omvendt er det jo Apple, så de skider nok stort på det...
Af BrianH
#303574
azrael skrev:
Gobbe skrev:Home knap mangler ?
Jeg har et ATV4 tilsluttet mit Samsung QE65Q8D og benytter min samsung smart remote (den i silver metal) til at betjene både TV og ATV4. Det fungere egentlig super godt men jeg mangler "Home" knap funktionen. Det er den knap som på den originale ATV4 remote har et slærm symbol. Den funktion kan jeg ikke finde på min samsung remote. Er der nogen her som har en god idé eller andre forslag ?
MGH
Klag til Apple ligesom jeg har gjort.
https://www.apple.com/feedback/appletv.html

Man kan håbe, at hvis der bliver klaget nok, så gøres der noget ved det. Som f.eks. det nærliggende: at man selv kan vælge opførslen via en indstilling.

Omvendt er det jo Apple, så de skider nok stort på det...

Jeg tror sgu jeg klager til Apple over min Panasonic remote og græsslåmaskine... Apple er bare det værste
Brugeravatar
Af azrael
#303576
BrianH skrev: Jeg tror sgu jeg klager til Apple over min Panasonic remote og græsslåmaskine... Apple er bare det værste
Spøg alt du vil, men Apple har typisk vist sig at være stokdøv overfor kritik.
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 103