Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#303009
Torben Rasmussen skrev:Mig bekendt slår gennemsigtighed ikke igennem i app'en, men farven kan du godt få til at slå igennem. Det ændrer bare ikke ved, at undertekster er kodet til max lysstyrke. En farve på OLED vil dog ikke kunne vises ved samme lysstyrke, som ren hvid (da OLED har hvid boost subpixel).
Ok. prøver det lige når jeg kommer hjem.

https://help.netflix.com/da/node/100267

"Alle andre enheder
BEMÆRK: Nogle ældre enheder understøtter ikke tilpasning af udseendet af undertekster og tekster for hørehæmmede.
Sådan justerer du visning af undertekster og tekstning for hørehæmmede på din enhed:

Log på Netflix.com.

Vælg den profil, du ønsker at ændre visning af undertekster og tekstning for hørehæmmede for.

Gå til Netflix.com/SubtitlePreferences.

Angiv din indstillinger for underteksters udseende, og vælg Gem (Save).

Start Netflix-appen på din enhed, og se det nye udseende for undertekster og tekstning for hørehæmmede!

BEMÆRK: Hvis du bruger et tv, skal du åbne Netflix-appen på tv'et og vælge Indstillinger (Settings), Få hjælp (Get Help) og derefter Genindlæs (Reload), så ændringerne gennemføres."


Selv om mit nuværende tv nok går under kategorien "ældre enheder".
#303027
Jeg synes Panasonics fjernbetjeninger er perfekte. Fjernbetjeninger skal have en knap til alle funktioner man bruger jævnligt - ikke noget med at skulle ind i menuer eller andet tidsrøvende.

Det skulle nødig blive som i moderne biler, hvor designerne mener at det er smart at man, med 130 km/t, skal klikke sig gennem 5 menupunkter på en touchskærm for at skrue op for varmen.
#303035
Enig. Der er bare ikke nogen af de knapper, som betjeningen har, som jeg bruger jævnligt ud over piletasterne og måske pause-tasten (som dog ofte er identisk med OK, eller Play). Jeg erindrer vitterligt ikke hvornår jeg sidst brugt en tal-tast. Det skal tælles i år.

Navigering på TV foregår bedst via EPG, og den måde Samsung på elegant vis har fået alle TV-funktioner ned i én enkelt vippe-knap er - i min mening - helt genialt.

Et par eksempler på overflødighededshornet af knapper:
Der er både en Exit og en Back/Return-knap.
Der er både en Info og en Options knap.
Begge kunne uden videre være reduceret til det halve (eller måske til 1), hvis man gav dem dobbeltfunktioner (langt/kort tryk).

Der er to genveje til input. Direkte til TV og en til AV. AV har så ikke adgang til USB eller andre enheder, så den knap er noget rod. Hvorfor ikke lave samme trick som med “Picture”-knappen, så man selv kunne konfigurere den. Eller helt fjerne dem begge og bruge Home.

Genvej til Menu, hvor man lige så vel kunne have lavet et menupunkt under “Home”.

Der er en Apps, MyApp, Netflix og en Home-knap. Den ene er jeg med på, er en forudsætning for at være Netflix-approved (hvilket er noget fis), men resten kunne være reduceret til 1 knap: Home.

Play og Pause => Play/pause i stedet.

Forstå mig korrekt: Det er ikke en rant af Panasonic isoleret set. LG, Sony og ikke mindst Philips laver samme rod, hvor Philips så har gjort et halvhjertet forsøg på at lave noget simplere. Det er ikke lykkedes dem, da de har valgt en tåbelig måde at styre cursoren.

Det må være en fransk bil du kører i, hvor man skal ind i 5 menuer for at finde aircondition...
#303126
Hanga skrev:Af andre vigtige aspekter for mig er motion handling, da jeg ser rigtig meget sport og har mange 24p film. Hvordan vil I "rangere" de forskellige mærker her? Tidligere var Sony kongen men I prikkede lidt til denne opfattelse i en tidligere anmeldelse.
Jeg er også nysgerrig på dette.
#303171
Rigtig mange tak, for en god anmeldelse. Lyder som en superfed skærm, som man skal holde øje med, når den falder i pris - og naturligvis i 65".

Billedkvalitet og Motion handling er de to mest vigtige parametre i min verden.

Men Kr. 37.000 er simpelthen en ubønhørlig og utilgivende HØJ vejledende udsalgspris.

Når Panasonic TX-65GZ2000 kan fås til 20K, så skifter jeg den ud min Sony AF8 65"...

...men til den tid, så har Sony utvivlsomt en bedre skærm på markedet. ;)
#303260
Der huserer en heftig debat vedrørende "Crackling sound" på diverse udenlandske fora i både in apps og tilsluttede enheder på alle GZ modeller, jeg selv har denne uheldige feature på mit 65GZ1500 og er i dialog med power vedrørende denne uheldige dealbreaker.

Panasonic arbejder åbenbart på en fix som de har annonceret kommer ultimo oktober, det er drøn ærgeligt da det ellers er et gude billed der diskes op med, men når lyden til tider minder om en defekt walkman fra 1978 tager det ligesom glæden ved en ellers sublim skærm væk på den mest beskæmmende facon, ydermere er en ny fejl dukket op i og med at Tv`et periodisk slukker for dernæst at tænde igen dette har andre ejere også oplevet.

Har orienteret power om at jeg er villig til at være tålmodig og afvente en potentiel FW fix og at såfremt dette ikke afhælper problemet vil insistere på at få det ombyttet til en forhåbentlig ny batch hvor fejlen er løst hardwaremæssigt
#303261
Jeg oplevede det faktisk et par enkelte gange via Apple TV, men da jeg ikke kunne reproducere det, så var det svært at afgøre om det var kilden eller TVet der skabte det. Apple TV har ofte lavet noget rod med lyden - især under Atmos-afvikling. Her var det kun et splitsekund, der kom noget raslen i lyden, og så var det væk igen, så det kan sagtens være et andet fænomen.
#303290
Torben Rasmussen skrev:Sony er stadig på toppen hér. Jeg ville rangere dem således:
Sony > Panasonic > LG > Samsung > Philips

Hvis man er vild med soap-opera-effekten, så vil listen se anderledes ud.
Gælder dette også for 24fps HDR indhold?
#303386
Mystisk. Det burde ikke være modelspecifikt, men jeg kan ikke udelukke, at mit eksemplar havde fået særbehandling (review samples fra Pana er ikke de samme som sælges, da de tjekkes ekstra før de sendes).
#303470
Torben Rasmussen skrev:Mystisk. Det burde ikke være modelspecifikt, men jeg kan ikke udelukke, at mit eksemplar havde fået særbehandling (review samples fra Pana er ikke de samme som sælges, da de tjekkes ekstra før de sendes).
Jeg har spurgt ind til den manglende Rakuten app på mit GZ1500 på Pana`s Danmark Facebook side så jeg afventer svar, har også forhørt mig vedrørende "CrackleGate" issuet med klik og forvrængning som jeg er plaget af som så mange andre jvf. AVS Forum, deres svar var at de frigiver en firmware opdatering den 23.Oktober som skal adressere denne ærgelige fejl så venter spændt indtil da O_O