Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#303291
Så blev der lanceret endnu en gulvstand for non B&O tv setop, via stbbrackets Vesa adapter.

Benyttes BL7- 4 eller BL10, som ren centerhøjttaler, skal man jo vide det kræver et sæt front
højttalere, og et sæt bag højttaler, for at giver mening at benytte en dedikeret centerhøjttaler.
Hvilket jo så involverer en eller anden form for surround lydprocessor/ A/V receiver - HDMI
tilsluttet LG's tv panel. Jeg ved millemis du syntes det er 'overkill’. Men jeg har haft surround
5.1 setup i så mange år, at jeg ikke vil undværer muligheden, når jeg ser film f.eks fra Netflix.
Jeg vil heller ikke undvære muligheden for 3.1 lyd ved almindeligt tv kiggeri. Jeg har stadig
ikke forstået at så mange mennesker, nu i mange år har accepteret så ringe lyd, som tv
producenterne har ment vi skulle leve med.

Billede
Måske er det ikke nogen simpel opsætning for hr og fru Jensen, men med lidt vejledning,
er mit bud at det er ikke så svært. Lade et antal BeoLab højttaler indgå, der opfylder jeres
design ønsker. B&O har en glorværdig fortid med deres BeoLab højttaler der blev skabt med
Dansk kvalitets elektronik, som nok altid vil være intressant for Beofan.

Billede
Se en endnu en mulighed for LG tv stand på side 34.

Skal BeoLab 9 og passive BeoVox Penta ikke skifte plads ? Nej det skal de ikke.
I dette setup spiller BeoVox Penta bedre end BeoLab 9.

Billede
Brugeravatar
Af Millemis
#303297
Jeg ved så ikke, hvor Peter Pan har det fra, at ‘millemis du syntes det er 'overkill’.
I et indlæg andetsteds (som Peter Pan plukkede frit fra) skrev jeg om Peter Pan’s favoriserede setup:
Ikke nogen simpel konstruktion - og for de fleste ‘overkill’!
Det kan læses her: https://forum.recordere.dk/topic4389_po ... ml#1600194

Ingen tvivl om, at et multikanal-setup er at foretrække, men heller ikke nogen tvivl om at interessen for BS Stage (og soundbarer generelt) er stor......netop fordi et stort/fuldt setup ikke er for alle og enhver - og heller ikke er optimalt i alle situationer (køkken-/soveværelse-tv).
Selv har jeg to 5.1-setups i huset, så jeg ved udemærket, hvad forskellen er - og det er ikke ‘overkill’ for mig (sikkert nok for konen.....men det er en anden sag). De er jo også baseret på en B&O/BV-løsning, som gør det noget nemmere at håntere tingene i hverdagen end A/V-receiverløsningen.

Iøvrigt burde Peter Pan overveje, om han ikke skulle begynde at skrive 5.0 om sit eget setup....da der ikke indgår nogen dedikeret subwoofer i det :p

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#303304
Intet ondt om din sub - nej, da - hvis du kan lide den, er det godt.
At forbinde sub’en parallelt med frontkanalerne (Pentaerne) til lyd-processoren kan være helt ok ved stereo-/2-kanals-lyd.
Men et 5.1-setup kræver altså at sub’en gengiver det dedikerede subwoofer-spor (.1-sporet), såfremt kilden har et.
Og det er så ikke muligt ved parallel-tilslutning (og egentlig snyd, når Pentaerne skal bedømmes lydmæssigt).

Disclaimer: Skulle du have ændret på dit setup, siden jeg var der sidst, må du have mig undskyld :p

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#303306
@ Millemis
Hvorfor skulle min aktive sub forbindes parallelt med frontkanalerne, ? når både mit
BV7 har en sub udgang, og en kommende 7.1.4 A/V receiver har en sub udgang.
Jeg benytter pt. samme sub udgang til at videresende trigger signal til div. relæer.
Brugeravatar
Af Millemis
#303310
Peter Pan skrev:
@ Millemis
Hvorfor skulle min aktive sub forbindes parallelt med frontkanalerne, ? når både mit
BV7 har en sub udgang, og en kommende 7.1.4 A/V receiver har en sub udgang.
Jeg benytter pt. samme sub udgang til at videresende trigger signal til div. relæer.


Det er altså ikke, hvad du har fortalt mig tidligere!
Kan vi få et billede af stikpanelet på din BV7-40....du er jo så god til det med billeder :)
Så kan vi få afklaret, om jeg har misforstået det eller ej.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#303509
Problem med AppleTV 3.

Apple TV 4K kan opdateres til iOS 13. Men samtidigt med andre har
skrevet om deres oplevelser efter Apple TV 4K opdatering. Læs her.

Jeg mener ikke min ATV3 automatisk kan opdateres til iOS 13. ?.
Alligevel oplever jeg nu min ATV3 boks starter normalt op med aktivering
af 'ATV', som PUC liste i mit BeoVision 7 Mk. III er opsat til at aktiverer
ATV3 boksen med, via Beo4.

Mit problem er at ATV3 boksen slukker normalt med røde OFF taste på
Beo4. Men herefter tændes ATV3 boksen igen.

Aktiver jeg så 'TV' tasten = YouSee HD DVB tuner og ser lidt tv, og slukker
mit tv igen, sker det ATV3 også slukker. Men bestemt ikke hvergang.

Nogle idé til en løsning. ?
  • 1
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 326