Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jesper0901
#303051
Halløjsa,
Jeg har været på jagt efter et 65" til svigerforældrene i et stykke tid. Jeg har bare ikke kunne beslutte mig, så nu rykker de lidt for det.
Jeg vil gerne se hvad i foreslår med et budget som hedder 6000-8000 kr.
Eneste krav for deres side er god betragtnings vinkel også prøver jeg at finde bedst mulige billede til det.
De ønsker primært at se TV og lidt film også håber jeg de kommer igang med smart tv ;-)

Tak på forhånd!
Af Grandahl
#303059
Hvis OLED er for høj en pris, så må det efter jeres krav blive et LCD skærm med IPS Panel.. Jeg ville kikke efter en LG i 8 eller 9 serien, alt efter alt der er på bud..

OLED har dog de bedste betragtningsvinkler der findes.
Af Jesper0901
#303071
Ja problemet ligger i de har et budget som hedder maks 8.000 kr., og det er ved at være opoever, da deres nuværende synger på sidste vers.
Jeg har lidt overvejet Sony XG8096 Eller sony XF8505. Gode til motion, men dårlig til sort, som jeg kan forstå det..
Af Beckham
#303073
Synes tidligere at der har været omtalt nogle fornuftige Samsung modeller med VA panel i denne prisklasse. Måske andre kan byde ind? Kan ikke lige huske modelnavnene...
Af Jesper0901
#303078
Beckham skrev:Synes tidligere at der har været omtalt nogle fornuftige Samsung modeller med VA panel i denne prisklasse. Måske andre kan byde ind? Kan ikke lige huske modelnavnene...
VA panel er vel bare kendt for dårlig betragtning? ?
Af Grandahl
#303094
Huha.. Jeg har set den.. Der er ikke noget formildende over den af hvad jeg har set.. Jeg er nu heller ikke pjattet med IPS paneler.. Den er tilmed utrolig langsom i menu, kanalskifte, opstart, smart tv. Men det er du nok klar over
Af George1
#303096
Beckham skrev:Synes tidligere at der har været omtalt nogle fornuftige Samsung modeller med VA panel i denne prisklasse. Måske andre kan byde ind? Kan ikke lige huske modelnavnene...
Ja Samsungs 65"QLED 8DN var nede under kr 8000
Af Beckham
#303098
Jesper0901 skrev:
Beckham skrev:Synes tidligere at der har været omtalt nogle fornuftige Samsung modeller med VA panel i denne prisklasse. Måske andre kan byde ind? Kan ikke lige huske modelnavnene...
VA panel er vel bare kendt for dårlig betragtning? ?
Aaah...sorry...havde misset at betragtningsvinklen var vigtig. Og jov...den er dårlig på VA panelerne.