Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#302977
Anmeldelsen af Panasonic GZ2000 er online. Der er Panasonics topmodel for 2019 med et modificeret, mere lysstærkt 4K OLED-panel. Den har desuden Dolby Vision og Dolby Atmos.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1568952000

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#302982
Super god anmeldelse, som sædvanligt.

Gladeligt at Panasonic har formået at skubbe lidt til baren. Jeg er ikke specielt mærkeloyal, men efter at have været en super tilfreds ejer af deres plasma skærm i mange år, er det dem jeg helst vil investere i igen.

Det der kan holde mig tilbage er den manglende hdmi 2.1. Det er ærgerligt at Panasonic ikke har fået dette med i deres topmodel, når det er med i samtlige af LG's.

Af andre vigtige aspekter for mig er motion handling, da jeg ser rigtig meget sport og har mange 24p film. Hvordan vil I "rangere" de forskellige mærker her? Tidligere var Sony kongen men I prikkede lidt til denne opfattelse i en tidligere anmeldelse.
#302984
Hanga skrev: Det der kan holde mig tilbage er den manglende hdmi 2.1. Det er ærgerligt at Panasonic ikke har fået dette med i deres topmodel, når det er med i samtlige af LG's.
Enig, jeg ville langt hellere have haft 2.1 HDMI og de så havde droppet soundbar og den slags. Så man bare selv kunne have sat lydsystem til.
#302986
Synes mine øjne havde lidt problemer med at klare lysstyrken fra underteksterne på det sony oled jeg havde hjemme, når det blev vist på mørke billeder i et næsten mørkelagt rum.

Bruger man den ekstra lysstyrke i et "biograf" miljø? Eller det kun en fordel i dagsbelysning og til spil?

Venter spændt på at modtage mit c9 om et par uger....
Senest rettet af kronholm 20. sep 2019, 13:04, rettet i alt 2 gange.
#302991
elcom skrev:Fedt, den har jeg glædet mig til :-)

Du skriver i anmeldelsen at LAN porten peger bagud, men på billedet ser det ud til at den sidder i siden, ved siden af antenne stikkene?
Jo, beklager. LAN-porten sidder rent faktisk rigtigt. Det er rettet.
#302992
kronholm skrev:Synes mine øjne havde lidt problemer med at klare lysstyrken fra underteksterne på det sony oled jeg havde hjemme, når det blev vist på mørke billeder i et næsten mørkelagt rum.

Bruger man lysstyrken i et "biograf" miljø? Eller det kun en fordel i dagsbelysning og til spil?
Lysstyrken fra uderteksterne fra de indbyggede apps er vanvittige. Jeg er begyndt at bruge apps fra en ATV i stedet, hvor de er meget mere nedtonede og ikke skærer i øjnene.

Hvad mener du med sidste sætning?
#302995
Høres ut som en fantastisk tv, som for min del bare er aktuell om den faller godt i pris på black friday.

Ang. GZ2000 vs feks Samsung N860/Q86. Jeg vil anta sistnevnte "gruser" GZ2000 selv om en tilkobler en sub?

Nå jeg håper LG og Sony kommer etter og lager lignende produkt. Mitt ønske for CES 2020 er en LG C10 77 "Cinema", uten soundbar, men med 2.1 og 1000 nits.
#302996
Torben Rasmussen skrev:
kronholm skrev:Synes mine øjne havde lidt problemer med at klare lysstyrken fra underteksterne på det sony oled jeg havde hjemme, når det blev vist på mørke billeder i et næsten mørkelagt rum.

Bruger man lysstyrken i et "biograf" miljø? Eller det kun en fordel i dagsbelysning og til spil?
Lysstyrken fra uderteksterne fra de indbyggede apps er vanvittige. Jeg er begyndt at bruge apps fra en ATV i stedet, hvor de er meget mere nedtonede og ikke skærer i øjnene.

Hvad mener du med sidste sætning?
Jeg tænker bare om det ender med at vi skal sidde med solbriller på, nu hvor der bliver fokuseret rimelig meget på at få lysstyrken højere og højere. Som sagt, så synes jeg det var på grænsen til ubehageligt med sony's undertekster... og nyere modeller er mere lysstærke.
#302999
JEg forstår ikke hvorfor, at underteksterne skal encodes som max. nits i HDR når man bruger std. appen fra eksempelvis Netflix på TV'ene generelt. Apple TV har formået, at få dette fikset, så underteksterne er meget behagelige at se på, men reelt set, så skal du næsten have solbriller på, hvis du vil bruge Netflix direkte på TV'et. Men lad være med dét. Platformen er ret mangelfuld.
#303002
PrebenBakkeOsnes skrev:Ang. GZ2000 vs feks Samsung N860/Q86. Jeg vil anta sistnevnte "gruser" GZ2000 selv om en tilkobler en sub?
Jeg fik desværre ikke en sub, selvom vi prøvede at skaffe en, så det er svært at sige HVOR meget lyden kan løftes. Jeg synes dog også, at Samsungs soundbar kan virke en smule skinger i lyden, men hvordan de vil klare sig head-to-head er svært at sige. Du har mere frihed til at vælge en sub, som passer til dit behov, hvis du vælger GZ2000, hvor du med Q86 må tage hvad der følger med.
#303005
Torben Rasmussen skrev:JEg forstår ikke hvorfor, at underteksterne skal encodes som max. nits i HDR når man bruger std. appen fra eksempelvis Netflix på TV'ene generelt. Apple TV har formået, at få dette fikset, så underteksterne er meget behagelige at se på, men reelt set, så skal du næsten have solbriller på, hvis du vil bruge Netflix direkte på TV'et. Men lad være med dét. Platformen er ret mangelfuld.
Jeg loggede lige ind på netflix i min browser... Der kan man justere underteksternes farve, gennemsigtighed m.m. - Jeg prøver lige at lave dem gennemsigtige. Det kan være det hjælper. (Når jeg modtager tv'et) Sidegevinst må være at det minimerer risikoen for burn-in.

Nu var underteksterne bare lige et eksempel. filmklip der viser materiale med samme lysstyrke må jo være lige så anstrengende for ens øjne? 8-)
#303007
Mig bekendt slår gennemsigtighed ikke igennem i app'en, men farven kan du godt få til at slå igennem. Det ændrer bare ikke ved, at undertekster er kodet til max lysstyrke. En farve på OLED vil dog ikke kunne vises ved samme lysstyrke, som ren hvid (da OLED har hvid boost subpixel).