Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madz
#302934
Satori hvordan med Burn in?
nu har vi en datter hvor vi tit sætter noget på fra youtube eller ramasjang som køre flere timer kan det klare dette tror du?
er lidt bange for om det vil skade tv,et og køre flere timer på samme program
Af bphhm
#302940
Hvis du læser lidt omkring burn in her på sitet kan du se det har været debateret godt og grundigt. Der er dem der har oplevet Burn in og dem der ikke har. Men en decideret statistik over hvor stort problemet er findes tilsyneladende ikke (tilgængeligt).

På mit 65B6 har jeg selv et Youtube logo fastbrændt, som jeg i praksis ikke synes er generende. Derimod har jeg også en TV2 News breaking bar samt nogle fem kroner store klatter som er yderst generende ved helt normal anvendelse. De klatter kan ikke være burn in efter min mening. Men Breaking news baren (og øvrige tværgående felter) er tydelig burn in og meget generende så snart der i billedet er toner af rødt, gult, orange etc.

Såvidt jeg kan se er nyere generationer af LG's TV udstyret med en funktion der nedsætter lysstyrke ved stationære felter i billedet (og måske andre tricks) og det kan formentlig nedsætte risikoen. Der er udover dette en beskrivelse i manualen der kan bruges til at yderligere nedsætte risikoen.

Så til 9.999 kr. finder du ikke et bedre TV end det 65B8 og så kan du jo afgøre med dig selv hvor stort et problem du synes det vil være hvis der fastbrændes et logo. Min erfaring er som sagt at et Youtube logo ikke er generende.
Af madz
#302945
Tak
har læst en del rundt omkring burn in og banding og synes måske det træls og se på til et tv i den prisklasse men samtidig er billedet bare utroligt skarpt fra alle vinkler på et OLED tv

jeg står mellem Samsung Q9FN eller LG OledB8
Samsung har fordel at ingen burn in og ulempen er dårligt billed fra siden
OLED er så lige omvendt :/
Af Grandahl
#302960
Ja der findes ikke et perfekt tv, der er altid fordele og ulemper.. Men du må jo gøre op.. uanset går du jo ikke galt i byen med nogen af dem..
Brugeravatar
Af bbplayer
#302961
Er emnet ikke snart udtømt hvad vedrører beslutningsgrundlag? Tænker at 14 dage til at debattere det samme, lyder som rigtig længe nok man flyver rundt om samme kedelige ost :)

Måske skal du bare gøre som andre vælger, de udsætter valget til næste år, så er alle de nye skærme faldet til halv pris, og så kan du starte forfra :)
Af PeterD
#302965
madz skrev:Jeg ved ikke lige hvordan man lukker dette emne
men valget blev et Samsung Q9FN 65"
tak for hjælp råd og vejledning
Dejligt at du fik valgt et tv.

Hvis du har tid og lyst, kunne du lige give en opdatering i denne tråd ( eller oprette en ny under brugeranmeldelser) når du har set påog brugt tv'et i et par uger.

Der er mange som er i tvivl om det skal være LCD eller OLED i stuen og især i 65", da det efterhånden er en meget populær størrelse.

På forhånd tak. :)
Brugeravatar
Af elcom
#302979
madz skrev:Jeg ved ikke lige hvordan man lukker dette emne
men valget blev et Samsung Q9FN 65"
tak for hjælp råd og vejledning
Tillykke med det, og god fornøjelse med dit nye TV, jeg håber du bliver glad for det.