Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#302916
Hej flatpanels.

Det er på tide at få et nyt tv til stuen. Jeg ser ikke meget tv, men min kone ser ofte demand tv på alverdens apps - derfor har jeg låst mig lidt fast på enten Samsung eller LG, da de understøtter de fleste af de apps hun bruger.

Det nuværende er et P42ST60 og jeg forventer ikke at kunne overgå billedet på dette. Den primære årsag er at få en større skærm, der ikke har plasma-buzz og er mere smart.

Billigt er godt og jeg er derfor kommet frem til en versus i budget-klassen:
LG 55UM7100
vs.
Samsung 55NU7172

Begge to kan erhverves for 3000.-

Jeg ved desværre ikke meget om TV mere, men ved at mange herinde har det på rygraden. Selvom jeg er klar over at ingen af dem er decideret gode tv, kunne det jo være at det ene havde en klar fordel over det andet. Jeg kan f.eks forstå at LG's 6-serie ikke er ægte UHD.

Håber på lidt afklaring, tak på forhånd!
#302918
Der er tale om to forskellige panel-teknologier, med de fordele og ulemper der er forbundet med dem.
Jeg købte faktisk et LG 55UM7100 til åbningsfest i Power Esbjerg, men det var til en kammerat, og jeg har ikke hørt tilbagemeldinger endnu, og har ikke selv set det, så kan ikke udtale mig om den specifikke model, men generelt vil TV med IPS-paneler ikke kunne tilbyde den dybeste sort og den bedste kontrast, hvilket specielt kan observeres om aftenen ved en placering med dæmpet belysning.
Er du filmelsker, er det ikke denne vej, jeg typisk ville anbefale, men til et TV i den prisklasse, er det alligevel begrænset, hvad man kan forvente...