Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Romkuglen
#302855
og ja som flere skriver - KD-75XF9005 er også en mulighed som pr. er ca. 10K billigere, men næsten samme specs. Sony KD-85XG9505 - altså er forholdsvis dyr (37K), men måske overrasker de os med fordelagtige priser på TV´et på Black Friday eller til jule/januar udsalget.
Af Ballers
#302856
Romkuglen skrev:og ja som flere skriver - KD-75XF9005 er også en mulighed som pr. er ca. 10K billigere, men næsten samme specs. Sony KD-85XG9505 - altså er forholdsvis dyr (37K), men måske overrasker de os med fordelagtige priser på TV´et på Black Friday eller til jule/januar udsalget.
? Tak.
Jeg må lige tænkeboks ift størrelsen vs XF9005 ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#302857
Skal du ned på størrelse, så findes 75XG9505 jo også. Stadig en del dyrere.

Skal XF9005 og XG9505 så stillesstilles er de rimelig ens men hvis denne
https://www.displayspecifications.com/e ... /b1719e693
er korrekt, så mener de du får Android 9 først, CI+ 1.4 , en promille mindre billede :(
bedre specs på cpu og ram men altså, dyrere at købe lige nu.

Kan du vente til Black friday så er XF9005 nok helt væk og XG9505 er sænket i pris.
Af Ballers
#302858
bbplayer skrev:Skal du ned på størrelse, så findes 75XG9505 jo også. Stadig en del dyrere.

Skal XF9005 og XG9505 så stillesstilles er de rimelig ens men hvis denne
https://www.displayspecifications.com/e ... /b1719e693
er korrekt, så mener de du får Android 9 først, CI+ 1.4 , en promille mindre billede :(
bedre specs på cpu og ram men altså, dyrere at købe lige nu.

Kan du vente til Black friday så er XF9005 nok helt væk og XG9505 er sænket i pris.
Hmm. Dvs. at XF9005 klart er det bedste løsning, hvis jeg hår ned i str. Tænker ikke at XG9505 falder med 18-19.000 til Black Friday.

Igen tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af bbplayer
#302860
Nej, ikke i en 85" , der er sammenligningsgrundlaget 75" , der kan du hurtigt se 10.000 for 75" falde i værdi.

Nu findes 85" XF9005 ikke så det er vel ikke fair at sammenligne store dyrere skærme med dem som er mindre, hvis altså ikke kun prisen og ikke skærmstørrelse længere er i spil.
Af Ballers
#302861
bbplayer skrev:Nej, ikke i en 85" , der er sammenligningsgrundlaget 75" , der kan du hurtigt se 10.000 for 75" falde i værdi.

Nu findes 85" XF9005 ikke så det er vel ikke fair at sammenligne store dyrere skærme med dem som er mindre, hvis altså ikke kun prisen og ikke skærmstørrelse længere er i spil.
Du har fuldstændig ret ?? Tak.
Af Romkuglen
#302864
Ballers skrev:
Romkuglen skrev:
PeterD skrev:Tænker OLED med den perfekte evne til at vise sort er en værdig mulighed.
Til film - især med HDR - helt klart ja til OLED. Men hvis det eks. skal bruges i en lys stue, og dagen - og så til at se fodbold og/eller sport generelt - tja der ville jeg vælge et LED LCD, som så som bonus kan fåes større en OLED til samme pris. SONY´s TV i 8 og 9 serien kommer med ChromeCast indbygget ifbm. Android TV.

Et SONY TV som eksempelvis KD-75XG9505 vil være en sweetspot for dine ønsker og preferencer. Tilmed er SONY´s TV kendte for at have god bygge kvalitet, mulighed for opgradering af SmartTV i 3-4 år efter køb (her Android OS) og alt i alt en god TV eje oplevelse.
Tak for dit input ? Vil der fx være noget i vejen for at vælge 85” modellen eller vil billedet blive for dårlig efter din overbevisning?
Hvor langt kommer du til at side fra TV´et?
Af Beckham
#302876
Omkring XG9505...så vær opmærksom på at 75" udgaven vist nok har det her "wide viewing angle" hallløj implementeret. I må korrigere mig hvis jeg er forkert på den her. Men det gør at du får en bedre betragtningsvinkel, men til gengæld dårligere sort niveau.
Brugeravatar
Af bbplayer
#302877
Beckham skrev:Omkring XG9505...så vær opmærksom på at 75" udgaven vist nok har det her "wide viewing angle" hallløj implementeret. I må korrigere mig hvis jeg er forkert på den her. Men det gør at du får en bedre betragtningsvinkel, men til gengæld dårligere sort niveau.
XF9005 har problemer med blooming? Det skal man da vide for at se det, præcis som dette du påpeger, så alle skærme har deres dårlige sider, og jeg ville nok vælge nyere end ældre her, når forskelle er så små, det er så mig.
Af Ballers
#302881
@beckham @bbplayer

Er der da andre TV’s som i vil anbefale til mit behov og budgetramme eller er det som du skriver @bbplayer “alle skærme har deres dårlige sider”? - ingen har fx anbefalet Samsung eller LG, antager dog det er baseret udfra mit behov ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#302882
OLED i 77" den har du dog selv nævnt.

Samsung har sikkert også nogle fine store skærm, bare de hedder noget med Q70/Q90 osv, de andre er oftest entry level modeller og billede er ok men ikke i kvalitets klassen som dem du ser på nu.

LG non-oled der er flatpanels generelt imod dem, så jeg undlader at nævne LG lcd skærme.

Nu har jeg lært min Sony 75XF8596 at kende og dens mindre mærkelige panel, trykfølsom osv... Så er den da god som 75" men klart dem du så på er nok en del bedre.. Jeg er stadig tilfreds, bare jeg ikke ser på min C6 i soveværelse og mindes om OLED kvaliteten.