Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DHRasmussen
#302798
Har i weekenden erhvervet mig dette fantastiske fjernsyn, men kan her til aften se at der er fejl i panelet. Et "dødt" felt på ca 10x70mm i toppen, som ikke er lige tydeligt på alle farver.

Er der andre som har oplevet dette samt at skærmen svajer en anelse.

Tager selvfølgelig fat i forhandleren i morgen, men ville høre om andres erfaringer med ombytning og service
Vedhæftede filer
IMG_3117.jpg
IMG_3117.jpg (332.3 KiB) Vist 2867 gange
IMG_3116.jpg
IMG_3116.jpg (272.37 KiB) Vist 2867 gange
Af kronholm
#302800
Prøv at Google oled banding. Mon ikke det er det. Evt. se billeder.

Hvis det er det eneste sted der er fejl, og du sjældent ser det, så er det måske ikke så slemt. Du risikerer at få noget der er værre hvis du bytter.

Umiddelbart er det ikke noget lg vil fikse.
Af Martin Sjøstrand
#302807
kronholm skrev:Prøv at Google oled banding. Mon ikke det er det. Evt. se billeder.

Hvis det er det eneste sted der er fejl, og du sjældent ser det, så er det måske ikke så slemt. Du risikerer at få noget der er værre hvis du bytter.

Umiddelbart er det ikke noget lg vil fikse.
Når det kun er i toppen, og det er så tydeligt ved en lys skærm, så ville jeg ikke tro at det var banding?

Og det er næppe sjældent han ser det, når det er så tydeligt på et lyst billede. Mit B7 har en rigtig grim gang banding, men det ser man kun i mørke scener... det der ligner noget man ser det meste af tiden. Han vil næppe få noget der er værre tror jeg, og nu tror jeg også det er en anden fejl end banding, uden at vide det.

Men hvorom alting er, så er det jo ligegyldigt hvad LG synes, han kan jo bare tage i Power/Elgiganten eller hvor det er købt, og ombytte det, og det bør han da også
Af Martin Sjøstrand
#302808
DHRasmussen skrev: Er der andre som har oplevet dette samt at skærmen svajer en anelse
Det med at det svajer, det er vist meget normalt. Du kan ikke se det med billede på, men kan godt i slukket tilstand se på genskin af ting, at det buer lidt her og der
Af DHRasmussen
#302809
Martin Sjøstrand skrev:
DHRasmussen skrev: Er der andre som har oplevet dette samt at skærmen svajer en anelse
Det med at det svajer, det er vist meget normalt. Du kan ikke se det med billede på, men kan godt i slukket tilstand se på genskin af ting, at det buer lidt her og der
Det er rigtigt, man ser det ikke når der er billede på, men tænkte om det evt kunne have noget og gøre med den streg der er kommet
Af kronholm
#302810
Martin Sjøstrand skrev:
kronholm skrev:Prøv at Google oled banding. Mon ikke det er det. Evt. se billeder.

Hvis det er det eneste sted der er fejl, og du sjældent ser det, så er det måske ikke så slemt. Du risikerer at få noget der er værre hvis du bytter.

Umiddelbart er det ikke noget lg vil fikse.
Når det kun er i toppen, og det er så tydeligt ved en lys skærm, så ville jeg ikke tro at det var banding?

Og det er næppe sjældent han ser det, når det er så tydeligt på et lyst billede. Mit B7 har en rigtig grim gang banding, men det ser man kun i mørke scener... det der ligner noget man ser det meste af tiden. Han vil næppe få noget der er værre tror jeg, og nu tror jeg også det er en anden fejl end banding, uden at vide det.

Men hvorom alting er, så er det jo ligegyldigt hvad LG synes, han kan jo bare tage i Power/Elgiganten eller hvor det er købt, og ombytte det, og det bør han da også
Pas. Der må flatpanels eksperterne på bordet. Ud fra Torben's udtalelser, så er banding noget man skal forvente med et oled. Og så vil jeg personligt hellere have én streg der er 25cm end 10 på 100cm... Jeg synes det ligner "banding".

Den blå/grå farve på billedet, den vil jeg tro godt kan snyde lidt, så den måske svarer til 10-15% grey screen. Men det er bedre at få et billede hvor hele skærmen er vist.
Senest rettet af kronholm 16. sep 2019, 08:57, rettet i alt 1 gang.
Af purtsak
#302812
Jeg håber sgu ikke jeg får en skærm med sådan en fejl har lige købt c8 i power som jeg skulle få imorgen det sgu da mega ringe af et top klasse tv i 2019 man kalder det bare banding så en fejl ikke en fejl mere eller hvad ej det sgu en ommer imo
Af madz
#302816
Hvis dette er noget man forvente af OLED tv så forstår jeg ikke hvorfor alle her inde foreslår et OLED tv
jeg var lige ved at købe et B8 men hvis man skal forvente streger på skærmen er det da helt klart NO GO her fra så hellere lidt dårligere billedkvalitet det kan man da leve med
Af George1
#302818
Er helt enig, men flertallet af fladnørder foretrækker det bedste billede og så leve med de fejl der nu måtte være på et OLED, og ynder at fortæller alle skærm teknologier har deres svagheder/fejl, dog må det være mere surt med fejl på en dyr OLED end på en billig LED skærm.
Dette er min opfattelse, andre er meget velkomne til at have en anden mening, så kan vi være enige om at være uenige 8-)
Af kronholm
#302821
madz skrev:Hvis dette er noget man forvente af OLED tv så forstår jeg ikke hvorfor alle her inde foreslår et OLED tv
jeg var lige ved at købe et B8 men hvis man skal forvente streger på skærmen er det da helt klart NO GO her fra så hellere lidt dårligere billedkvalitet det kan man da leve med
Jeg er stort set enig. Synes dog LCD har tilsvarende problemer. bleeding, ghosting og hvad det ellers hedder.
Brugeravatar
Af elcom
#302823
madz skrev:Hvis dette er noget man forvente af OLED tv så forstår jeg ikke hvorfor alle her inde foreslår et OLED tv
jeg var lige ved at købe et B8 men hvis man skal forvente streger på skærmen er det da helt klart NO GO her fra så hellere lidt dårligere billedkvalitet det kan man da leve med
banding og lignende udfordringer som DSE (Dirty Screen Effect, primært på LCD TV) på skærme er ofte noget som kommer ned til det man kalder panel lotteri. Ikke alle paneler af samme produkt har præcis samme niveau af udfordringer. Og du kan få skærme hvor du aldrig ser det og andre hvor det er ulideligt. Samtidig kan det også være individuelt hvor generet man er af det.
Af Supergris
#302829
George1 skrev:Er helt enig, men flertallet af fladnørder foretrækker det bedste billede og så leve med de fejl der nu måtte være på et OLED, og ynder at fortæller alle skærm teknologier har deres svagheder/fejl, dog må det være mere surt med fejl på en dyr OLED end på en billig LED skærm.
Dette er min opfattelse, andre er meget velkomne til at have en anden mening, så kan vi være enige om at være uenige 8-)
Nogen grund til, du altid behøver tale negativt, om et produkt, du selv har fravalgt, og derfor sandsynligvis ikke har nærmere kendskab til?
Hvorfor har jeg aldrig set en tråd, hvor du har været inde at komme med en lignende kommentar, når det er den anden vej rundt?

Enig i, jo dyrere et TV er, jo mere regner man med, billedkvaliteten er i orden, men jeg synes mange efterhånden er begyndt at lede efter fejl, som ofte kun forekommer ved egentlige testbilleder; ikke at det er tilfældet her, da det ligner en decideret fejl i panelet...
Af lennon
#302839
Pas nu på med,at skabe spøgelser. Sandheden er,at ingen teknologi er perfekt,og heller aldrig vil blive det.Lige nu er OLED det der kommer tættest på.
Som Supergris nævner forekommer der bla fejl v testbilleder,som man aldrig vil bemærke v normalt brug - og fred være med det. Noget helt andet er deciderede panelfejl o.l - og i de tilfælde handler det jo om garanti.Og jeg er da enig i,at det ville være optimalt hvis disse eksemplarer var filtreret fra i en kvalitetskontrol, men tro mig - så hed det helt andre priser.