Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af elcom
#302668
madz skrev:Det var nemlig det jeg så elcom
spørgsmål er bare hvilken er bedst Samsung Q9FN eller LG Oled B8
Det altid svære spørgsmål, som næsten kun har subjektive svar. For det kommer helt an på hvad ens personlige ønsker/behov er.

Hvis man ser ren billedekvalitet, så er OLED jo bedst. B8'eren må også have fordelen når det kommer til prisen, som jeg husker det står Q9FN i 65" stadig til minimum 11/12.999,-kr.

Så jeg vil mene fordelen hælder til B8, med mindre du har bekymringer ved OLED, er fan af Q9FN designet med One Connect boksen. Og/eller har følelser i forhold til styresystem, og bedre kan lide Samsungs Tizen over LGs WEBOS.
Faktisk lidt interessant at et Q9FN burde kunne hænges tættere på væggen end de fleste OLEDs, med Samsungs No Gap Wall mount. Et Q9FN er 3.8mm dybt, hvor et LG B8 er 4.69mm dybt og har bagud vendte stik (tal fra specs på elgiganten.dk).

Begge TV har helt sikkert deres styrker og svagheder. Som jeg altid plejer at sige, så kan jeg kun opfordre dig til at købe TV'et et sted hvor du nemt kan returnere det, hvis det ikke føles godt når du får det sat op i stuen.
Brugeravatar
Af bbplayer
#302669
elcom skrev:hvor et LG B8 er 4.69mm dybt og har bagud vendte stik (tal fra specs på elgiganten.dk).
Nogle gange siger billeder mere, end tusind ord eller korte stikord kan forklare. Det er jo ikke helt som du skriver, for det er kun 1 HDMI som er bagud og som altid antenne og netværk som også er sådan på mit Sony.
Billede
Brugeravatar
Af elcom
#302671
bbplayer skrev:
elcom skrev:hvor et LG B8 er 4.69mm dybt og har bagud vendte stik (tal fra specs på elgiganten.dk).
Nogle gange siger billeder mere, end tusind ord eller korte stikord kan forklare. Det er jo ikke helt som du skriver, for det er kun 1 HDMI som er bagud og som altid antenne og netværk som også er sådan på mit Sony.
Billede
Det er korrekt, jeg skrev dog heller ikke "alle" stik, men kun at det havde bagudvendte stik. For mig ville antenne og netværk være primære stik for et hvert TV jeg satte op derhjemme. Men hvis man kun skal have 1-3 HDMI stik tilføjet, så er de bagudvendte stik selvfølgelig ikke en udfordring. Det optiske stik er også bagudvendt.

Og så er det jo ikke helt som du skriver omkring antenne og netværk altid er bagudvendte. Både Sony og Panasonic (muglivis også andre producenter) har jo formået på flere af deres OLED modeller at få antenne og netværks stikkene til at side enten til siden eller nedad.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#302672
Panasonics stik sidder ikke i siden. Nogle af HDMI-portene, antennestikket, CI-porten og et USB-stik sidder i siden, men resten er endnu værre end LG's, da de end ikke er forsænkede i bagsiden, men bare sidder flush.
Brugeravatar
Af elcom
#302673
Torben Rasmussen skrev:Panasonics stik sidder ikke i siden. Nogle af HDMI-portene, antennestikket, CI-porten og et USB-stik sidder i siden, men resten er endnu værre end LG's, da de end ikke er forsænkede i bagsiden, men bare sidder flush.
Bestemt ikke perfekt, men mit svar var her baseret på antenne og netværks stikkene.
Det er mig dog stadig til stor undren at producenterne bliver ved med at placere stikkene på denne måde. Specielt på OLED, hvor det at de ikke udnytter mulighederne for at få det flush mod væggen virker komplet ulogisk. Det har i jo også gjort opmærksom på utallige gange i jeres anmeldelser.
Brugeravatar
Af bbplayer
#302674
elcom skrev:Og så er det jo ikke helt som du skriver omkring antenne og netværk altid er bagudvendte. Både Sony og Panasonic (muglivis også andre producenter) har jo formået på flere af deres OLED modeller at få antenne og netværks stikkene til at side enten til siden eller nedad.
Nu har jeg 2 Sony og en ældre Samsung, der er netværk og antenne skam ikke i siden, så de har ikke lært noget der, og jeg er sikker på vi kan hurtigt finde billeder af dette på google, hvis vi skal dokumentere påstande udover at skrive om noget vi tror :)

edit: Der troede jeg så Samsung ikke havde forbedret sig :)
Her siger de noget andet og billede afslører alle stik i siden på en RU model.
Brugeravatar
Af elcom
#302675
bbplayer skrev:
elcom skrev:Og så er det jo ikke helt som du skriver omkring antenne og netværk altid er bagudvendte. Både Sony og Panasonic (muglivis også andre producenter) har jo formået på flere af deres OLED modeller at få antenne og netværks stikkene til at side enten til siden eller nedad.
Nu har jeg 2 Sony og en ældre Samsung, der er netværk og antenne skam ikke i siden, så de har ikke lært noget der, og jeg er sikker på vi kan hurtigt finde billeder af dette på google, hvis vi skal dokumentere påstande udover at skrive om noget vi tror :)
Det lyder nu også som et svagt grundlag at erklære "altid" på. Men vi kan da sagtens finde billeder af utallige TV med netværks og antenne stik i siden, hvis du holder fast i den påstånd. Ved bare ikke hvordan det hjælper tråd starter.

Jeg fandt det interessant at et bagbelyst LCD TV kunne vægmonteres tættere på væggen end det pågældende OLED TV, derfor min pointe. Jeg undskylder hvis du har følt det som et angreb mod OLED TV'et, det var bestemt ikke ment sådan, jeg har flere gange overvejet at købe et LG B8 og synes det er et fint TV.
Brugeravatar
Af elcom
#302676
elcom skrev:
bbplayer skrev:
elcom skrev:Og så er det jo ikke helt som du skriver omkring antenne og netværk altid er bagudvendte. Både Sony og Panasonic (muglivis også andre producenter) har jo formået på flere af deres OLED modeller at få antenne og netværks stikkene til at side enten til siden eller nedad.
Nu har jeg 2 Sony og en ældre Samsung, der er netværk og antenne skam ikke i siden, så de har ikke lært noget der, og jeg er sikker på vi kan hurtigt finde billeder af dette på google, hvis vi skal dokumentere påstande udover at skrive om noget vi tror :)
Det lyder nu også som et svagt grundlag at erklære "altid" på. Men vi kan da sagtens finde billeder af utallige TV med netværks og antenne stik i siden, hvis du holder fast i den påstånd. Ved bare ikke hvordan det hjælper tråd starter.

Jeg fandt det interessant at et bagbelyst LCD TV kunne vægmonteres tættere på væggen end det pågældende OLED TV, derfor min pointe. Jeg undskylder hvis du har følt det som et angreb mod OLED TV'et, det var bestemt ikke ment sådan, jeg har flere gange overvejet at købe et LG B8 og synes det er et fint TV.
edit: Fik ikke din edit med, jeg undlader at finde billeder så :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#302678
elcom skrev:Jeg fandt det interessant at et bagbelyst LCD TV kunne vægmonteres tættere på væggen end det pågældende OLED TV, derfor min pointe. Jeg undskylder hvis du har følt det som et angreb mod OLED TV'et, det var bestemt ikke ment sådan, jeg har flere gange overvejet at købe et LG B8 og synes det er et fint TV.
Det er jo så igen med forbehold, nogle købere har ikke behovet for alle disse bagudvendte stik, som skal bruges.

Folk bruger wifi, de har kun en yousee, eller intet flowtv osv,osv... Så hvorfor er bagud vendte stik særligt kritisk, det er lidt nørdet at påpege for nutidens non-flowtv brugere.
Brugeravatar
Af elcom
#302679
bbplayer skrev:Nå, utallige forsøg og billede kan ikke lægges ind på siden her:
Et samsung RU8000 som altså er fornyet i design som Q modellerne skriver de og har alle stik på siden, når det ikke er One connect løsningen :)

https://h-m-entertainment.com/wp-conten ... 68x477.jpg
Mit gamle 55" Samsung F8005 havde nu også alle stik nedad eller til siden. Tror det er meget tilfældigt hvordan de har placeret dem, tror man kan finde utallige kreativer løsninger til stik placeringer hvis man går igennem TV historien :)
Brugeravatar
Af elcom
#302680
bbplayer skrev: Det er jo så igen med forbehold, nogle købere har ikke behovet for alle disse bagudvendte stik, som skal bruges.

Folk bruger wifi, de har kun en yousee, eller intet flowtv osv,osv... Så hvorfor er bagud vendte stik særligt kritisk, det er lidt nørdet at påpege for nutidens non-flowtv brugere.
Med en dybde på 3.8 for LCD TV'et og 4.69 for OLED'en, så er det min påstand at LCD TV'et stadig kunne placeres tættere på væggen, også selvom du tog de bagudvendte stik ud af ligningen.

Men det var som sagt bare en betragtning jeg selv havde gjort mig, og ikke ment som det der skulle være det alt afgørende for trådstarters beslutning.
Af Satori
#302685
Hej Madz
Jeg købte OLED65B8 på tilbud i Bilka til 10K, 10 august.
Godt TV og ingen problemer i forhold til om det er lyst nok eller ej.
Kiggede også på OLED65C8, men det var 3K dyrere og det mener jeg ikke det er værd, da TV stort set er ens, hvor 8C har bedre processor.
God jagt.
Af madz
#302690
Tak for svar Satori det var rart med en der havde egen erfaring
jeg må ud og kikke på skærmene igen og beslutte hvad jeg vil bruge pengene på :)