Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bphhm
#302446
Hvis du har 13.000 kr så er LG's OLED65C8 i Power nok det bedste du kan få hvis du iøvrigt kan leve med risikoen for burnin (Går ud fra det ikke er et problem siden du fortsat er på Plasma :-)).

Men hvis du samtidigt har en lys stue så får du bestemt problemer med refleksioner nok uanset TV teknologi. Men her er det mit indtryk at QLED har har højere lysstyrke som kan give bedre billede under meget lyse forhold. Du kan jo også overveje nogle gardiner eventuelt med mørklægning. Jeg bruger selv nogle lamel gardiner med mørklægning til at reducere refleksioner.

Samsungs 65Q90R skulle udfra Flatpanels test have ret gode anti refleksions egenskaber og samtidigt være det non OLED TV der kommer tættest på OLED's sortniveau kvaliteter. Men det koster fortsat en bondegård...

Men om et års tid er det vel faldet til omkring 15.000 kr. og så var det måske mere tilgængeligt.
Af madz
#302449
jeg har ikke haft problemer med solen på mit plasma sys jeg ikke. og burnin har jeg heller aldrig set selvom den har stået på den samme tv kanal en her dag er der ingen problemer der. men nu er plasma også meget mat i overfladen og tænker OLED med en klar glasfront måske vil give mere genskær men samtidig er det klart OLED jeg er mest "Huk" på når jeg står og ser i butikken
men ved også godt det materiale de køre på skærmene i butikken er lavet specific til og vise det bedste billede.
Af Lars J
#302455
Har nu haft Lg65c8 hængende på væggen en uges tid, i en lys stue med hvide vægge og store vinduespartier og 4 ovenlysvinduer. Det spiller Max. Genskær et jeg ikke generet af. Ikke mere end mit gamle 40" lcd i hvert fald. De varmeste anbefalinger herfra.
Af madz
#302657
Okay for at runde af er valget kommet til et LG OLED65B8 eller et Samsung Q9FN hvad skal man vælge sys de svære og vælge mellem
Brugeravatar
Af bbplayer
#302658
madz skrev: OLED med en klar glasfront måske vil give mere genskær men samtidig er det klart OLED jeg er mest "Huk" på når jeg står og ser i butikken
Ved ikke hvorfor du mener dette, så har du måske set på LG E8, og ikke B8/C8 , der er kun en form for genskær som jeg så for nogle uger siden, og den er stadig lidt lilla i det på LG's OLED.

Har så ikke set på Sony og andre skærme men genskær er ikke så galt som du får det til at lyde.

(E8 er med glasfront på skærmen)
Af BMLauridsen
#302659
Kan også varmt anbefale LG C8. Utroligt lækkert billede. Selvfølgelig gør det sig bedst i 4K HDR materiale, men også med alm flow tv har den et rigtigt flot billede. Desuden er WebOS super hurtigt og lækkert at bruge, hvis det er en vigtig parameter.