Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#302621
Nu er det vist sket før men jeg skriver igen.

Mit Sony 75XF8596 lider af en mærkelig fejl, når man forsøger at tænde tv efter at det har været slukket (strøm fjernet), og tændes igen, efter at timer tænder for strøm, så vil den altså bare ikke reagere.

Jeg kan så tage strømmen igen fra tv, vente 30 sekunder og tilslutte strømmen og så virker power knappen efter 4-5 sekunder igen.


Jeg har en mistanke om det er en ekstern tilsluttet usb hdd, som er tilsluttet til tv optagelser, som normalt ikke sidder til men var brugt til en test for nogle uger tilbage. Nu fjerner jeg den igen, så er det ikke det.

Måske har andre med Sony tv oplevet at tv ikke vil tænde når man mener man trykker på power på remote?
Jeg har 2 Sony skærme i stuen, så remote er 100% ok, da jeg kan pege på andet sony tv, og det reagerer på power knappen på stedet.
#302692
Den blev nulstillet for nyligt, da jeg ville afprøve USA netflix og rodede rundt, så den endte med nulstilling og skulle have alexa aktiveret igen.

Jeg sidder og tænker om jeg kan få en "logcat" kørende på tv over på en shell på en pc i 24 timer eller hvad det nu kræver, så kan jeg evt se de sidste aktiviteter på android inden den dør. Det virker som en "sleep" som den ikke vågner op af. hvis altså det så sker når logcat kører. Det kan være cpu relateret, det er set før, på telefoner, at den går i sleep, og cpu går død.

Så evt får jeg det på plads på en bærbar til weekenden og får det måske afsløret, nu får den en nat mere. så ser jeg imorgen eftermiddag. Mærkeligt er det først sker om eftermiddagen, når det virkede i morges. Men ok, jeg har et par ideer.
#302785
:)
Torsdag aften blev USB stick fjernet, og det har virket hver aften efter. Så der må være en fejl i optage funktion til USB stick, når den er forberedt til lager til optagelse. Der sidder i forvejen en anden usb stick i tv , som bare er data lager til android, og den har virket i evigheder.

Men jeg tror fejl er fundet, og skal være opmærksom på denne fejl nu.