Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#302613
Hejsa. Inspireret af en anden tråd, hvor en beklagede sig over banding, som jeg synes nærmest var ikke-eksisterende i forhold til mit, kontaktede jeg LG for at tage stilling til banding på min 65” B7

https://ibb.co/1M9XVQd
https://ibb.co/GVbK8h2

Svaret var bare:

Hej Martin.

Jeg har hørt mine produktspecialister fra tv afdelingen. De mener at da det ikke er normale tv billeder man kan se og mener de at det kan være inden for tv’ets specifikationer.

Men vi kan oprette en garantisag. Det er op til teknikkeren og bedømme om det er en fabriksfejl på produktet, når de tester det.

Vi kan oprette service ved at du sender en godkendelse af nedenstående.


Er det efter jeres mening et rimeligt svar? Og det er jo ret træls, at jeg så kan få en tekniker ud, som så måske siger det samme, og så skal jeg betale for besøget :o
Af bphhm
#302615
Vil da sige det ligner et normalt svar hvor de helst vil undgå en eventuel reparation "men hvis du insisterer kan vi da godt se på det" agtigt. Og det understreges yderligere af hvis de siger du potentielt skal betale for tekniker besøg

Men hvis det er under garanti vil jeg først og fremmest rejse sagen der hvor du har købt TV'et, og du skal ikke betale for et tekniker besøg.
Af kronholm
#302628
Jeg kunne godt fornemme på sony's respons da jeg kontaktede dem, at det var op ad bakke med at få dem til at betragte banding som en defekt / fejl.

Oled-banding er vel det som man i VW regi kalder for "seriestandard".

... Så det blev bare returneret og så venter jeg et par år yderligere med at skifte.