Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#302301
Søger et 55" tv til stuen. Størrelsen begrænses da jeg kun har 150 cm bagvæg at gøre godt med.

Det skal være:
  • Flot design og tyndt
  • Godt til at se fodbold på
  • Fint til netflix,hbo og alm. tv
  • Muligt at gengive billedet i en meget lys stue, med en masse solindfald
  • Må gerne have ok lyd, men en soundbar kan dog også købes ved siden af
Jeg har forsøgt selv, og er kommet frem til et Samsung Q8DN til 6999 i Power.

Jeg er dog ingen ekspert. Det er her I kære venner kommer ind i billedet.
#302308
Begge TV (Q8DN, B8) er fine TV til prisen, med forskellige fordele og ulemper. De kan umiddelbart klare de ting du ønsker. Solen i stuen kommer nok til at være meget subjektivt hvilken der er bedst. Hvis du skal have bedste beskyttelsen mod refleksioner, så er det en Samsung Q90R, men det er et helt andet budget.

Lyd bliver ikke optimalt på nogen af dem, en soundbar vil stort set altid være bedre. Sonys OLEDs kan dog være ok med, på grund af deres acoustic surface, hvor selve skærm panelet fungerer som højtaler. Men det vil så være AF8eren til 9.999,-kr og som desværre ikke er på lager mange steder.

Jeg kan kun anbefale at nuppe en af de to med hjem, og teste dem af i stuen. Og sørg for at have købt hos en forhandler hvor det er nemt at returnere hvis du ikke er tilfreds.
#302574
Det er lige gået op for mig at 65" godt kan lade sig gøre. Jeg gik efter målene diagonalt hvor 65" ville være over 150 cm.
Bagvæggen er 150 cm. bred så et 65" kan godt komme på tale.

Jeg har øje på dette Samsung Q7FN - Er det godt til mine behov?
Tv sker gennem stofa boxen, netflix mm over apple tv.
#302575
Jo dette er et af de bedste kant belyste, tyndt og mega flot design hvis du spørger undertegnede og One Connect er fedt når det skal op på væggen at hænge, hvis du får lyst til at køre til Powers åbningsfest i Esbjerg, kan du slippe med kr 6666 for en 65" der er 50 stk, så du skal nok ikke vente for længe.
#302600
George1 skrev:Jo dette er et af de bedste kant belyste, tyndt og mega flot design hvis du spørger undertegnede og One Connect er fedt når det skal op på væggen at hænge, hvis du får lyst til at køre til Powers åbningsfest i Esbjerg, kan du slippe med kr 6666 for en 65" der er 50 stk, så du skal nok ikke vente for længe.
One connect boksen ser spændende ud.
Jeg vægter designet meget højt, da man kigger direkte på siden af tv'et når man træder ind i hjemmet. Så det skal helst være så tyndt som muligt.
#302601
PeterD skrev:Overvej også XG95. Deres billedbehandling er uovertruffen.

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1551680638

Men hvis du ikke har sollys direkte på skærmen, så ville jeg vælge OLED, hvor perfekt sortniveau bare gør det bedre.
Et punkt hvor alle LCD uanset navn og benævnelse har problemer.
Virker som et godt tv. Det bliver nok lige en tand for tykt i forhold til Samsungs Q7FN. Det skal hænge på væggen, og siden af tv'et er det første man ser når man går ind i hjemmet.