Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#302466
Jeg har i længere tid overvejet at anskaffe mig et Sony xf9005 i 75". Jeg har dog været afventende, da jeg gerne vil have prisen ned i 11.000. Jeg er nu kommet lidt til at tænke, hvor meget jeg i virkeligheden vil få ud af at udskifte mit nuværende tv med sony xf9005. Jeg har pt et 65" samsung ku6405. Jeg får selvfølgelig 10" ekstra ved at udskifte, men tænker I at der vil være en mærkbar ændring i billedkvaliteten ud fra de specs samsung tv'et har? Her er et link til en forhandler, hvor man kan se specs på samsung tv'et: http://www.ajdata.dk/tv-skarme-projekto ... ricerunner

Og hvis jeg vælger at opgradere, hvor meget vil jeg realistisk set kunne sælge mit samsung tv for? Det er fra juni 2017.
#302467
Kan ikke rådgive dig på brugtprisen.. Men det vil da være en opgradering. Større skærm, bagbelyst VA panel, med et rimeligt HDR mod et midt/Low end tv.. Du vil opleve et bedre panel og større billedoplevelse..
Eneste fordel er nok at Samsungen er hurtig i opstart, kanalskifte, smart tv, hvor Sonyen er langsom.
#302476
Samsung UE65NU6xxx koster 4.499 kr. mens UE65RU6xxx koster 5.999 kr.

Sammenligning af specs på KU6400 og NU6025:
https://www.displayspecifications.com/e ... /a2a3cc80f

Hvis man vil have et TV med nogenlunde tilsvarende specs kan man få et til 3.799 kr. fra Philips eller LG.

Det lægger li'som lidt af et loft over brugtprisen på en 2017-model med en "ældre" udgave af styresystemet, ringere "HDR"-understøttelse og hvad en eventuel køber ellers kan finde på at nævne for at trykke prisen i bund.

Så hvis du har givet blot i nærheden af prisen i dit link må du nok tage en næsten total afskrivning ved et brugtsalg. Så er det måske bedre blot at lade det gå i "arv" til en i familien, hvis det er en mulighed.
#302479
Globulus skrev:Samsung UE65NU6xxx koster 4.499 kr. mens UE65RU6xxx koster 5.999 kr.

Sammenligning af specs på KU6400 og NU6025:
https://www.displayspecifications.com/e ... /a2a3cc80f

Hvis man vil have et TV med nogenlunde tilsvarende specs kan man få et til 3.799 kr. fra Philips eller LG.

Det lægger li'som lidt af et loft over brugtprisen på en 2017-model med en "ældre" udgave af styresystemet, ringere "HDR"-understøttelse og hvad en eventuel køber ellers kan finde på at nævne for at trykke prisen i bund.

Så hvis du har givet blot i nærheden af prisen i dit link må du nok tage en næsten total afskrivning ved et brugtsalg. Så er det måske bedre blot at lade det gå i "arv" til en i familien, hvis det er en mulighed.
Tak for sammenligningen. Jeg har nemlig overvejet at lade det gå videre i familien, da jeg havde en fornemmelse af, at jeg skal være heldig for at få bare halvdelen af købsprisen for det. Jeg gav selv 7.777 kr for det i 2017. Så jeg må lige gøre op med mig selv, hvad der skal ske med det.
#302480
Grandahl skrev:Kan ikke rådgive dig på brugtprisen.. Men det vil da være en opgradering. Større skærm, bagbelyst VA panel, med et rimeligt HDR mod et midt/Low end tv.. Du vil opleve et bedre panel og større billedoplevelse..
Eneste fordel er nok at Samsungen er hurtig i opstart, kanalskifte, smart tv, hvor Sonyen er langsom.
Det lyder godt. Opstart og kanalskift er ikke så vigtigt for mig, da jeg har en nvidia shield tilsluttet og ikke bruger tv kanaler. Så det lyder jo alt sammen positivt :-)