Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#302290
Hej

Vi står og vil købe et nyt tv indenfor de kommende måneder. Kan nogen hjælpe med hvad vi bør vælge ?


Vores kirterier er:

-55”-65”

-HDR

-4K

Budget 6000-7000 dkr

Min. 100 HZ
Vi har 4 enheder (Parabol (skal være fra ekstern sat boks i fremtiden), Appletv 4K, Soundbar, Blue-ray) tilsluttet tv på HDMI, så tv må gerne have 4 stk HDMI porte (ved ikke om en hdmi switch i praksis virker ok).

TV må gerne også have mulighed for streaming med indbyggede Apps via TV.

Vi sætter pris på at Tv giver et rigtig godt billede, men behøver ikke nødvendigvis at være OLED. Tv skal kunne vise en fodboldkampe i rigtig godt og uden forsinkelser.

TV menuen skal gerne være hurtig og kunne skifte hurtigt mellem forskellige sources uden at man ”venter” på menu valg/reaktion fra Tv’et.

Det vil endvidere være ønskelig at TV’et kan understøtte afspilning af et bredt udvalg af filformater. F.eks. hvis man kommer med på en USB pen eller USB HDD for afspilning.

Da vi har hørt mange skrækhistorier fra omgangskredsen om Samsung tv der går i stykker efter kort tid udover garantien, er Samsung ikke et mærke vi vil købe.

På forhånd tak
#302343
Du skal have gjort op med dig selv hvilken størrelse. Hvor langt sidder du fra dit tv?

i 55" virker OLED enten B8 eller C8 LG oplagt.

Når du efterspørger at det skal gå hurtigt i menu/kanalskifte osv skal du nok ikke kikke efter Sony/Phillips da de ofte langsomme i den kategori. Hvis det er 65" har der af og til været tilbud på Samsung RU8005 eller NU8005. De er solide køb. Det er selvfølgelig en kvalitetsnedgang ved at gå med 65" da prisen vil blive højere.

Der er mig intet grundlag for at Samsung tv holder dårligere end andre mærker. Jeg hører også folk tale om at det tv ( Stort set alle mærker )de havde engang var dårligt og de aldrig vil købe det igen. Hvis vi alle skulle høre efter hvad folk sagde om dårlige tv, blev der nærmest ingen solgt.
#302401
bygork skrev:Hej

Vi står og vil købe et nyt tv indenfor de kommende måneder. Kan nogen hjælpe med hvad vi bør vælge ?


Vores kirterier er:

-55”-65”

-HDR

-4K

Budget 6000-7000 dkr

Min. 100 HZ
Vi har 4 enheder (Parabol (skal være fra ekstern sat boks i fremtiden), Appletv 4K, Soundbar, Blue-ray) tilsluttet tv på HDMI, så tv må gerne have 4 stk HDMI porte (ved ikke om en hdmi switch i praksis virker ok).

TV må gerne også have mulighed for streaming med indbyggede Apps via TV.

Vi sætter pris på at Tv giver et rigtig godt billede, men behøver ikke nødvendigvis at være OLED. Tv skal kunne vise en fodboldkampe i rigtig godt og uden forsinkelser.

TV menuen skal gerne være hurtig og kunne skifte hurtigt mellem forskellige sources uden at man ”venter” på menu valg/reaktion fra Tv’et.

Det vil endvidere være ønskelig at TV’et kan understøtte afspilning af et bredt udvalg af filformater. F.eks. hvis man kommer med på en USB pen eller USB HDD for afspilning.

Da vi har hørt mange skrækhistorier fra omgangskredsen om Samsung tv der går i stykker efter kort tid udover garantien, er Samsung ikke et mærke vi vil købe.

På forhånd tak
Det er forståeligt nok. Lidt underligt at mærket har det sådan, men ros til dig for at have en opmærksom omgangskreds :)
#302419
Man kan nok konkludere, at han nok ikke havde skrevet noget lignende, hvis der var nogle folk der brokkede sig over defekte Sony eller Panasonic tv ?
#302420
Afhængig af hvor langt i har til skærmen, så er 65" naturligvis at foretrække. De ti ekstra tommer gør bare en forskel. Sony XF9005 er det bedste tv til at vise fodbold, men ja, menuerne er ikke så hurtige som på Samsung og LG. Læs evt. testen af XF9005 her på sitet.
#302424
PeterD, er det virkelig nødvendigt at citere HELE indlægget, når du kunne nøjes med at nævne Samsung?

Der er vist ingen tvivl om, du her tydeligt gør opmærksom på, hvor dit hjerte ligger.
Ikke at jeg er uenig, da jeg selv ikke har den store tiltro til dem, uden dog egentligt at have noget at have det i.
Hvis man ikke har nogen dokumentation, mener jeg dog ikke, man behøver nedgøre nogle mærker fremfor andre.
#302451
Værs'go 8-)

https://www.google.com/amp/s/amp.thegua ... s-unusable

Supergris skrev:PeterD, er det virkelig nødvendigt at citere HELE indlægget, når du kunne nøjes med at nævne Samsung?

Der er vist ingen tvivl om, du her tydeligt gør opmærksom på, hvor dit hjerte ligger.
Ikke at jeg er uenig, da jeg selv ikke har den store tiltro til dem, uden dog egentligt at have noget at have det i.
Hvis man ikke har nogen dokumentation, mener jeg dog ikke, man behøver nedgøre nogle mærker fremfor andre.
#302465
PeterD, så granskede du nettet og fandt en artikel fra 2017 fra det vestlige USA.. Det omhandler problemer med Samsung tv efter en software opdatering?? Er det ikke noget der jævnligt sker..

Jeg ser dig ihvertfald ikke nævne noget om problemerne i vores egen andedam hvor mange Sony skærme har problemer softwaren, der resulterer i at deres tv tænder og slukker umotiveret til stor frustration for Sony købere..

Meeeeeen der er jo Sony, så det nævner du naturligvis ikke.. Fik jeg nævnt at de problemer er i 2019, efter de havde massive problemer med tordenfluer både i 2018 og 2019.
#302486
Grandahl skrev:PeterD, så granskede du nettet og fandt en artikel fra 2017 fra det vestlige USA.. Det omhandler problemer med Samsung tv efter en software opdatering?? Er det ikke noget der jævnligt sker..

Jeg ser dig ihvertfald ikke nævne noget om problemerne i vores egen andedam hvor mange Sony skærme har problemer softwaren, der resulterer i at deres tv tænder og slukker umotiveret til stor frustration for Sony købere..

Meeeeeen der er jo Sony, så det nævner du naturligvis ikke.. Fik jeg nævnt at de problemer er i 2019, efter de havde massive problemer med tordenfluer både i 2018 og 2019.
Men spørgsmålet er om det er ikke værd at give det ekstra og få OLED?
#302493
bygork skrev: Da vi har hørt mange skrækhistorier fra omgangskredsen om Samsung tv der går i stykker efter kort tid udover garantien, er Samsung ikke et mærke vi vil købe.
He, he jeg kan så en lille historie om et LG OLED TV....

Sony skulle jo være de bedste til at vise flydende bevægelser som f.eks. fodbold så et 9005 er vel ikke helt af vejen indenfor dit budget.

Mht. til kanalskfte og øvrig respons så er LG's OLEDB6 serie altså noget langsom. Ihvertfald 65B6. Her blev jeg nødt til at bruge Stofa's box der var meget hurtigere til kanal skift og specielt håndtering af TV guide.